نویسنده: مهرداد داودی
// سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰

کارت گارانتی فاش شده کنترلر Xbox Series X احتمالا به تاریخ عرضه این کنسول اشاره دارد

به‌تازگی ویدیویی از جعبه گشایی کنترلی منسوب به کنسول Xbox Series X منتشر شده است و کارت گارانتی آن احتمالا به تاریخ عرضه کنسول نسل نهمی مایکروسافت اشاره دارد.

تنها سه ماه به عرضه کنسول‌های نسل نهم بازی‌های ویدیویی باقی مانده است و اینکه تاکنون تاریخ عرضه دقیق و قیمت هیچکدام از کنسول‌های پلی ‌استیشن 5 (PlayStation 5) و ایکس ‌باکس سری ایکس (Xbox Series X) مشخص نشده، موضوعی غیرقابل باور است. حال آنکه مایکروسافتی‌ها به نظر یک کنسول دیگر نیز برای معرفی خواهند داشت، منظور ایکس‌باکس سری اس (Xbox Series S) است که مدتی پیش کنترلر آن نیز فاش شده بود. سال ۲۰۲۰، سالی عجیب بوده و وضعیت مارکتینگ این دو کنسول جدید نیز به شکلی عجیب دنبال شده است. اما به نظر می‌رسد بالاخره می‌توان فهمید که چه موقعی باید منتظر کنسول جدید مایکروسافت بود.

به نظر می‌رسد کنترلرهای ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس، دیگر مواردی مخفی در پشت پرده نیستند. بنابر جدیدترین اخبار بازی، اخیرا در فروم ResetERA ویدیویی از جعبه‌گشایی کنترلر کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس منتشر شده است. از آنجایی که پیش از این بارها کنترلر نسل نهمی مایکروسافت را دیده‌ایم، انتشار ویدیوی مذکور چندان ارزش خبری ندارد، اما نکته اصلی آن‌جا است که تصویری از کارت گارانتی این کنترلر نیز منتشر شده است. طبق این کارت، گارانتی محدود کنترلر مذکور در ۵ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۴ آبان ۱۴۰۰) به پایان می‌رسد. با اینکه بیشتر کنترلرها واجد گارانتی ۹۰ روزه هستند، گارانتی یک ساله برای زمان عرضه موردی نادر و عجیب به شمار نمی‌رود. به این ترتیب می‌توان استنتاج کرد که کنترلر نسل نهمی مایکروسافت در ۵ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۵ آبان ۱۳۹۹) عرضه خواهد شد. تصویر منتشر شده در فروم ResetERA را در زیر تماشا کنید.

تاریخ اتمام گارانتی کنترلر Xbox Series X

اما از آنجایی که کنترلرهای نسل نهمی مایکروسافت به واسطه مواردی مانند پشتیبانی از ایکس ‌باکس وان در شرایطی ویژه هستند، سخت خواهد بود که ادعا کنیم هرکدام از کنسول‌های ایکس‌باکس وان سری ایکس یا سری اس در ۵ نوامبر ۲۰۲۰ عرضه خواهند شد. اما از طرفی باتوجه‌به اینکه این کنترلرها برای ایکس‌باکس وان سری ایکس و سری اس برندینگ شده‌اند، احتمالا در زمانی نزدیک به تاریخ انتشار کنسول در دسترس قرار خواهند گرفت. این یعنی حتی اگر ۵ نوامبر تاریخ عرضه کنسول نسل نهمی مایکروسافت نباشد، این تاریخ اما به احتمال زیاد فاصله‌ای حداکثر چندهفته‌ای با عرضه کنسول‌ خواهد داشت. امی هود، یکی از اعضای مایکروسافت نیز اخیرا گفته بود که کنسول ایکس‌باکس سری ایکس ممکن است در نوامبر عرضه شود. 

عرضه کنسول‌های نسل نهم در اواسط نوامبر احتمالا حدس اصلی بیشتر افراد بوده است و آنچه که از ویدیو جدید به‌دست آمده است، به نظر آن را تایید می‌کند. اگر شایعات درست از آب در بیایند، در ماه جاری باید شاهد رونمایی از ایکس‌باکس سری اس نیز باشیم. شما در ادامه می‌توانید ویدیو جعبه گشایی کنترلر ایکس باکس سری ایکس را تماشا کنید:

دانلود از آپارات


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده