// سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۱

انویدیا تیزری برای کارت های گرافیک سری GeForce RTX 30 منتشر کرد

شرکت انویدیا یک تصویر و یک ویدیوی کوتاه منتشر کرده است که به کارت های گرافیک سری GeForce RTX 30 با معماری Ampere اشاره دارد.

شمارش معکوس برای رونمایی از کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 30 شرکت انویدیا شروع شده است. حالا و طبق جدیدترین اخبار سخت افزار، تیزری مرموز از این شرکت در شبکه‌ی اجتماعی توییتر منتشر شده است که به کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 30 با معماری Ampere اشاره دارد، اما نام و تاریخ عرضه در آن دیده نمی‌شود. تصویری هم همراه با این ویدیو منتشر شده است که دو عدد ۲۱ روز و ۲۱ سال در آن دیده می‌شود.

دانلود ویدیو از آپارات

این دو عدد مرموز به تاریخ ۳۱ ماه اوت (۱۰ شهریور ماه) اشاره دارند. این تاریخی است که کارت گرافیک GeForce 256 در سال ۱۹۹۹ (۲۱ سال پیش) عرضه شد. این اولین تیزر از احتمالا کمپینی است که قرار است به معرفی کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 30 ختم شود. در ویدیویی هم که در بالا مشاهده می‌کنید، تنها یک انفجار کیهانی رخ می‌دهد و مشخص نیست که به چه چیزی اشاره دارد. انتظار می‌رود که کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 30 اوایل ماه سپتامبر (نیمه دوم شهریور ماه) روانه بازار شوند.

تیزر کارت های گرافیک سری GeForce RTX 30 انویدیا

طبق اعدادی که در تصویر مشاهده می‌شود، احتمالا دارد که در تاریخ ۳۱ ماه اوت (۱۰ شهریور ماه) شاهد رونمایی از این سری جدید باشیم. دو سال پیش و یک ماه بعد از معرفی سری تورینگ، کارت‌های این سری به بازار عرضه شدند. حالا هم احتمال می‌رود همین سناریو دنبال شود. البته یک سناریوی دیگر هم در مورد اعداد موجود در تصویر وجود دارد. اگر ۲۱ را در ۲۵۶ (مدل کارت گرافیک GeForce 256 که ۲۱ سال پیش عرضه شد) ضرب کنیم، به عدد ۵۳۷۶ می‌رسیم. همچنین مجموع اعداد ۶ + ۷ + ۳ + ۵ می‌شود ۲۱! حالا این عدد به چه چیزی اشاره می‌کند؟ پیش‌تر شایع شده بود که تعداد هسته‌های کودای کارت‌های گرافیک با معماری GA102 Ampere، به همین تعداد یعنی ۵۳۷۶ است.

نظر شما چیست؟ چه سناریویی در مورد این سری جدید از کارت گرافیک‌های انویدیا پیش‌رو است؟


منبع videocardz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده