نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۱

بازی Quake III روی لانچر بتسدا رایگان شد

به‌دنبال کمک ۲۰ هزاردلاری و خیرخواهانه‌ی هواداران، بازی Quake III روی لانچر شرکت بتسدا به‌صورت رایگان در دسترس قرار گرفته است.

شرکت بتسدا در جریان رویداد آنلاین QuakeCon اعلام کرده بود که اگر مجموع مبالغ اهدایی و خیرخواهانه از طرف مردم به ۲۰ هزار دلار یا بیش از آن برسد، بازی Quake III روی لانچر این شرکت رایگان خواهد شد. به‌همین ترتیب، مبالغ اهدایی از ۲۰ هزار دلار عبور کرده و بتسدا نیز با انتشار توییتی از رایگان شدن بازی Quake III خبر داده است.

کاربران می‌گویند برای دریافت رایگان بازی Quake III حتما باید در جریان رویداد آنلاین QuakeCon به لانچر بتسدا وارد شده و نسبت به دریافت بازی اقدام کنند. به‌هرحال، کاربران کماکان می‌توانند با اهدای پول به خیریه‌هایی همچون یونیسف (UNICEF)، دایرکت رلیف (Direct Relief) و ترور پراجکت (The Trevor Project) کمک کنند. بتسدا همچنین برای آن‌دسته از هوادارانی که به تهیه کالاهایی با تم کوئک‌کان ۲۰۲۰ علاقه دارند، لباس، ماوس‌پد و پین‌هایی مخصوص را برای فروش در زمان پس از رویداد در نظر گرفته است. 

لوگو QuakeCon در خانه

کوئک‌کان ۲۰۲۰ با پنلی به مناسبت ۲۵ سالگی این رویداد با حضور پیت هاینس آغاز شد، او در این پنل به حاضران برای حضور در این تجربه بصری خوش‌آمد گفت. پس از آن، پنل‌هایی با محوریت بازی‌های Doom Eternal و Fallout 76 و The Elder Scrolls Online برگزار شد. در جریان رویداد نیز اسکین بازی‌هایی همچون Doom Enternal و Quake Champions و Fallout 76 به‌صورت رایگان توزیع شد.

مقاله‌ مرتبط:

رویداد حضوری QuakeCon 2020 مانند دیگر رویدادهای گیمینگ، به‌دلیل شیوع کرونا لغو شد و این اتفاق موجب برگزاری آنلاین رویداد گشت. شرکت بتسدا در همان زمان بیانیه‌ای درباره برگزاری آنلاین کوئک‌کان منتشر کرد. آن‌ها در بیانیه خود اشاره کردند که «از آن‌جایی که دنیا حالا به مکان متفاوتی تبدیل شده است، کوئک‌کان نیز در سال جاری متفاوت خواهد بود، اما قلب تپنده‌ی کوئک‌کان قدرتمند باقی خواهند ماند. اینجا هنوز [محل] جشن گرفتن برای داشتن چنین کامیونیتیِ فوق‌العاده‌ای است، کوئک‌کان کماکان مختص به دور هم جمع شدن برای عشق‌مان نسبت به بازی‌ها است. از آن‌جایی که نمی‌توانیم در سال جاری به‌صورت حضوری با یکدیگر باشیم، ما به مدت سه روز متوالی میزبان استریم‌هایی متمرکز روی بازی‌ها، سازنده‌های آن‌ها و علاقه‌مندان به آن‌ها خواهیم بود.»

از دیگر رویدادهای بزرگ حوزه بازی که برگزاری آن‌ها لغو شده است، می‌توان به GDC و E3 اشاره کرد. این لغو شدن و به تعویق افتادن‌ها موجب شد تا شرکت‌هایی همچون EA و یوبیسافت رویدادهای آنلاین خود را در اواسط ژوئن و ابتدای ژوئیه برگزار کنند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده