// شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

اعتراض مردم به درخواست سازندگان فیلم Mission: Impossible مبنی بر تخریب پل باستانی

باتوجه‌به درخواست تیم سازنده‌ی فیلم «مأموریت غیرممکن» جدید با بازی تام کروز که برای ضبط یک سکانس می‌خواهند به تخریب یک پل واقعی بپردازند، ساکنان محلی منطقه شدیدا به آن‌ها اعتراض کردند.

جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون نشان می‌دهند که برخی از مردم لهستان انقدر از تصمیم تیم سازنده‌ی فیلم Mission: Impossible جدید به ستوه آمده‌اند که کارگردان و بازیگرها را «نابودکنندگان میراث تاریخی» صدا می‌زنند. کدام تصمیم؟ همین که آن‌ها می‌خواهند طی ضبط یکی از سکانس‌های مهم اثر، پلی حدودا ۱۵۰ متری را تخریب کنند که در سال ۱۹۰۹ میلادی بنا شده است. سازندگان اعتقاد دارند که انجام این کار اشتباه نیست. زیرا احتمالا پس از انفجار و ضبط سکانس، شروع به بازسازی کامل بخش‌های تخریب‌شده‌ی پل خواهند کرد.

ولی ساکنین محلی اصلا چنین صحبت‌هایی را نمی‌پذیرند و از مسئولان کشور لهستان تقاضای عدم موافقت با درخواست تیم هالیوودی را کرده‌اند. سازندگان «مأموریت غیرممکن» جدید از سال ۲۰۱۶ درخواست خود برای انجام این کار را به مقامات مربوطه ارائه دادند و به‌زودی پاسخ قطعی را دریافت خواهند کرد. پل مورد بحث در نزدیکی شهر Jelenia Gora و بالای دریاچه‌ی Pilchowickie واقع شده است و حتی چند سال قبل هم اکثر افراد به کمک آن از شهر Wlen به شهر Jelenia Gora می‌رفتند.

پل قدیمی سیاه در لهستان بالای دریاچه سبز و کنار درختان به همراه عکس قدیمی و تصویر تام کروز

تازه شایعاتی وجود دارند که می‌گویند باتوجه‌به غیرکاربردی شدن این پل در سال‌های اخیر و بالا بودن هزینه‌ی بازسازی آن، سازندگان برنامه‌ریزی‌های خود را به روز کرده‌اند و پس از نابودی کامل، قصد انجام هیچ‌گونه بازسازی را هم ندارند. وقتی هم که کریستوفر مک کوری یعنی کارگردان فیلم «مأموریت غیرممکن 7» تصویری از این منطقه را در صفحه‌ی شخصی خود به اشتراک گذاشت، همه فهمیدند که تیم ساخت اثر به دریافت تاییدیه‌ی نهایی از سوی دولت لهستان نزدیک شده است.

طی چند روز اخیر هم ماجرا به قدری بالا گرفت که روزنامه‌نگارهای شناخته‌شده‌ی لهستانی هم به اعتراض بلند شدند و می‌گویند چنین پل‌هایی باید بازسازی شوند؛ نه اینکه به‌خاطر یک فیلم آن‌ها را از بین ببریم تا همه وجودشان را از یاد ببرند. فیلم Mission Impossible 7 برای اکران در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۸ آبان ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است و به‌دنبال آن فیلم Mission Impossible 8 قرار است در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۳ آبان ۱۴۰۱) اکران شود. 


منبع Dailymail
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده