// پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۸

سونی ۲۵۰ میلیون دلار در شرکت اپیک گیمز سرمایه‌گذاری کرد

اپیک گیمز اعلام کرد که به‌زودی سونی با پرداخت مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار، درصدی از سهام شرکت سازنده و ناشر فورتنایت، اپیک گیمز استور و موتور آنریل انجین را به‌دست می‌آورد. همکاری دو شرکت از امروز گسترده‌تر می‌شود.

طبق جدیدترین اخبار بازی، همکاری سونی با پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار بخشی از سهام اپیک گیمز را به‌دست می‌آورد. مطابق این قرارداد که طی چند روز آینده نهایی می‌شود، سونی حالا همکاری بسیار نزدیک‌تری با اپیک گیمز دارد. البته همچنان شرکت Tencent با در اختیار داشتن ۴۰ درصد از سهام اپیک گیمز، بزرگ‌ترین حق رای در تصمیم‌گیری‌های مهم آن را خواهد داشت. شرکت صاحب برند پلی‌استیشن باور دارد همکاری‌های گسترده‌ی اپیک گیمز و سونی طی سال‌های آتی، مرزهای اکوسیستم‌های دیجیتالی، سرگرمی‌های متفاوت و تکنولوژی‌های بازی‌سازی را جلوتر می‌برد.

همچنان مشخص نیست که دقیقا چه اتفاقاتی در آینده به خاطر انعقاد این قرارداد رخ می‌دهند. ولی کمتر کسی فکر می‌کند سونی بخواهد با این سرمایه‌گذاری، تنها درصدی از سود اپیک گیمز در بازارهای مختلف را کسب کند. آیا بازی‌هایی که در سال‌های آتی توسط اپیک گیمز منتشر می‌شوند، برای چند ماه در انحصار کنسولی پلی ‌استیشن 5 هستند؟ آیا وقتی سونی می‌خواهد یک انحصاری قدیمی را روی کامپیوترها منتشر کند، این کار را فقط با اپیک گیمز استور و بدون توجه به استیم انجام می‌دهد؟ گذر زمان پاسخ‌ها را مشخص خواهد کرد.

کنیچیرو یوشیدا، رئیس سونی می‌گوید: «تکنولوژی‌های گرافیکی آنریل انجین 5، اپیک گیمز را در نقطه‌ی بسیار مهمی از صنعت بازی‌سازی امروز قرار می‌دهند. آن‌ها با بازی Fortnite (فورتنایت) مخاطب‌های بسیار زیادی را همراه سرگرمی‌های تعاملی کردند و یک فضای تفریحی جدید را ساختند. همکاری ما با این شرکت فقط به جهان ویدیوگیم محدود نمی‌شود. ما درکنار یکدیگر تلاش می‌کنیم همه‌ی مخاطب‌ها در همه‌ی مدیوم‌های سرگرمی دیجیتالی، تجربه‌های ارزشمندی داشته باشند».

لوگو نقره ای اپیک گیمز استور در کنار چرخ دنده ها

سونی و اپیک گیمز می‌گویند هر دو شرکت تازه از حالا به همکاری‌های بیشتر می‌اندیشند و راه‌هایی خلاقانه برای بهره‌برداری حداکثری از این سرمایه‌گذاری می‌یابند. تیم سوئینی، مدیر اجرایی و پایه‌گذار اپیک گیمز در تکمیل تمامی اخبار بازی منتشرشده در این رابطه می‌نویسد:

اپیک گیمز و شرکت سونی در دوران فعالیت خود، تجارت‌های بزرگی را در محل برخورد تکنولوژی با خلاقیت بنا کردند. ما چشم‌انداز مشترکی داریم که در آن مخاطب‌ها می‌توانند تجربه‌ی سه بعدی زنده و جذابی از حضور در فضاهای اجتماعی دیجیتالی داشته باشند؛ جایی که بازی‌های ویدیویی، موسیقی و فیلم به هم‌گرایی می‌رسند. درکنار هم ما اکوسیستم دیجیتالی بازتر و در دسترس‌تری را می‌سازیم که بین هیچ‌کدام از سازنده‌ها و مخاطب‌ها تفاوتی قائل نمی‌شود.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده