نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

یکی از اعضای انتقام جویان دوباره به ریشه‌های شرورانه خود بازگشت

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اعضای گروه انتقام جویان مرتکب یک سری اعمال سؤال برانگیز شد. شرایط حتی به‌گونه‌ای شده که احتمال می‌رود او به ریشه‌های شرورانه خودش بازگشته باشد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۶ سری کتاب کمیک Hawkeye: Freefall را برای شما فاش کند.

.

.

.

در میان افرادی که هاوک آی را با دنیای سینمایی مارول شناختند، این شخصیت به‌عنوان یکی از اعضای اصلی و موسس تیم انتقام جویان به حساب می‌آید. اما در کتاب‌های کمیک اصلا اینطور نیست و این کاراکتر شروع نسبتا متفاوتی داشت که اصلا یک شروع قهرمانانه به حساب نمی‌آید. نسخه کمیک بوکی شخصیت هاوک آی فعالیت خود را به‌عنوان یک شرور، آن هم در قسمت ۵۷ سری کتاب کمیک Tales of Suspense آغاز کرد. البته که در طی این مدت او به تیم انتقام جویان پیوست و حتی در برهه زمانی‌های مختلف نقش رهبر زیرمجموعه‌های آن را هم برعهده داشت. اما حالا خط داستانی مینی سری Hawkeye: Freefall کاری کرده تا این قهرمان در منطقه خاکستری‌ای بین قهرمان و شرور بودن قرار داشته باشد.

هاوک آی که در این خط داستانی نسبت به شکست دادن و دستگیر کردن هود وسواس پیدا کرده، دوباره به همان هویت نینجایی خود یعنی رونین روی می‌آورد تا بتواند دربرابر این شخصیت شرور، اقدامات پارتیزانی را مرتکب شود. هم‌تیمی‌ها و دوستانی مانند کاپیتان آمریکا، اسپایدرمن، فالکون و وینتر سولجر اعمال هاوک آی و حضور دوباره رونین را زیر سؤال بردند؛ اما سؤال‌های آن‌ها با بی‌توجهی روبه‌رو شد. هاوک‌آی به‌تازگی به یک مسیر تیره و تاریک قدم گذاشته است و اقدامات اخیر او در قسمت آخر سری کتاب کمیک Hawkeye: Freefall تا حدودی این خطر را نشان می‌دهد که ممکن است این شخصیت برای همیشه در جبهه اشتباه قانون قرار بگیرد.

پوشیدن لباس بولز آی توسط کلینت بارتون - هاوک آی - رونین

در همین حین، هود هم بولز آی را استخدام کرد تا هاوک‌آی را شکست دهد و از میان بردارد. تازه هود در میان نقشه‌های خودش از بولز آی خواسته بود تا لباس رونین را هم از هاوک‌آی بدزدد و به‌جای او مرتکب جرم و جنایت شود و برای او پاپوش درست کند. بولزآی در طی مأموریت خود تا حد زیادی به دستیار جوان هاوک‌آی آسیب وارد کرد. همین اتفاق باعث شد تا کلینت چاره دیگری جز پوشیدن لباس بولزآی را مقابل خود نبیند. یک خون‌خواهی، خشم و انگیزه انتقام کافی است تا کلینت انرژی کافی را برای پیروزی به‌دست بیاورد. در همین حین هم متوجه شد که هود یک جایزه ۳ میلیون دلاری برای او در نظر گرفته است.

اگر هاوک‌آی خودش را تحویل ندهد، هود به کل دنیا اعلام می‌کند که کلینت همان رونین است. در یک پیچ و تاب سردرگم کننده، هاوک آی پیش از اینکه با هود برخورد کند، تصمیم گرفت که لباس کلاسیک و بنفش خود را برتن کند و بانک این شخصیت شرور را غارت کند. البته هاوک‌آی به‌جای اینکه کل بانک را خالی کند، فقط پول هود را از این مؤسسه دزدید. او از این پول برای خریدن افراد زیر دست هود استفاده کرد تا در مبارزه آن‌ها دخالت نکنند. هاوک‌آی تا حدودی توانست از لحاظ فیزیکی دربرابر دشمنی که از یک کلاه قرمز شیطانی قدرت می‌گرفت، مقاومت کند. اما مدت زیادی طول نکشید که پارکر رابینز بالاخره برتری را به‌دست آورد.

خوشبختانه هاوک‌آی بالاخره توانست از پس خودش بر بیاید و آن مبارزه را پیروز شود. بعد از آن هم هود را بست تا پلیس‌ها او را پیدا و دستگیر کنند. زمانی‌که هاوک آی خونین و کبود در حال ترک آن‌جا بود، یکی از شروران پیشنهاد کرد که او را کتک بزنند. اما فنسی دن، یکی از اعضای گروه اینفورسرز گفت که این کار فایده‌ای ندارد. او اعلام کرد که: «او دیگر یکی از ما حساب می‌شود. حتی اگر هنوز خودش این را نداند». با اینکه اینطور به‌نظر می‌رسد که این حرف تنها یک چیز مسخره است، اما تک تک اقداماتی که کلینت بارتون در خط داستانی Hawkeye: Freefall انجام داده، باعث شده تا او به این نقطه و این لحظه برسد.

تبدیل شدن شخصیت هاوک آی به یک فرد شرور - حضور اعضای گروه اینفورسر

در طی دوران این مجموعه، هاوک‌آی مدام شاهد این بود که هود با وجود شرارت‌هایی که انجام داده، باز هم آزادانه می‌چرخد؛ این در حالی بود که مدام زیر دستان او برای اعمالش مجازات می‌شدند. او بارها به ناامیدی روز افزون خود نسبت به سیستم قضایی اعتراف کرده بود. او به‌عنوان یک پارتیزان لباس می‌پوشید، با هدف‌های خود بسیار خشن رفتار می‌کرد و به قهرمانانی حمله‌ور می‌شد که معمولا دوستان نزدیک او حساب می‌شدند. این انتقام‌جو در شرایط بسیار بدی به سر می‌برد؛ حتی با اینکه با موفقیت هود را شکست داده بود. با اینکه او از لحاظ فنی در این میدان پیروز شد، اما این اتفاق یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های کلینت بارتون به حساب می‌آید.

ارتباط هاوک‌آی با نایت نرس دیگر به پایان رسیده، جدیدترین همکار او جانش را از دست داده است و متحدان او در جامعه ابرقهرمانان مدام به این فکر می‌کنند که آیا می‌توانند به او اعتماد کنند یا خیر. در حال حاضر آینده هاوک آی اصلا مشخص نیست؛ خصوصا حالا که او تبدیل به یک شخصیت منفرد و تنها شده است. با اینکه بازگشت کلینت بارتون صد در صدی و اجتناب ناپذیر است، اما مشخص نیست که او بعد از بازگشت، در کدام سمت از قانون قرار می‌گیرد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده