نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

شرکت مارول کامیک حق و حقوق مجموعه کمیکی Alien و Predator را به دست آورد

اخیرا شرکت مارول کامیکس حق و حقوق سری کتاب‌های کمیک Alien و Predator را به‌دست آورد اما این به‌معنی ارتباط داشتن این دو با دنیای اصلی مارول و شخصیت‌های آن نیست.

در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، شرکت مارول کامیکس در اقدامی غافلگیر کننده حق و حقوق مجموعه Alien و Predator را به‌دست آورد؛ دو مجموعه‌ای که پیش از این در اختیار شرکت دارک هورس کامیکس قرار داشتند. این اتفاق به آن معنی است که مارول می‌تواند از این به بعد، مسئول انتشار موج جدیدی از کتاب‌های کمیک و داستان‌هایی باشد که براساس سری فیلم‌های سینمایی Predator و Aliens نوشته می‌شوند. براساس گزارشی که سایت آی جی ان منتشر کرده، «این کتاب‌های کمیک در پیوستگی مخصوص به خودشان قرار دارند و قرار است که شخصیت‌ها و فضای مربوط‌به سری فیلم‌های این دو مجموعه را گسترش دهند». تا به این لحظه، شرکت مارول هنوز هیچ عنوان رسمی یا تیم خلاقیتی خاصی را برای این سری کتاب‌های کمیک معرفی نکرده است. اما ما اخیرا یک سری تصاویر هنری مفهومی از هنرمند تحسین‌شده یعنی دیوید فینچ را دیدیم که نشان از جذابیت فوق‌العاده زیاد این مجموعه می‌دهد.

حضور بیگانه زنومورف در دنیای مارول کامیکس

در ادامه دیوید فینچ اینطور درباره کشیدن تصویر دو شخصیت بیگانه زنومورف ملقب به «بیگ چپ» و این پردتورِ آیرون من‌کش توضیح داد:

Alien و Predator دو مورد از شناخته‌شده‌ترین و نمادینی‌ترین شخصیت‌های همه زمان‌ها هستند و ازاین‌رو علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارم. اما چیزی که برای من خیلی مهم است، این است که زمانی‌که این دو شخصیت هنوز جدید بودم، من هم یکی از کودکانی بودم که همان زمان با آن‌ها آشنا شدم و به آن‌ها دل بستم؛ این برای من یک افتخار است. من تا به امروز تمام فیلم‌هایی را که این دو شخصیت در آن‌ها بودند، دیدم. اصلا نمی‌توانم صبر کنم که آن‌ها در دنیای مارول و در حال نابود کردن همه چیز ببینم. من در حالی تصویر این دو شخصیت را می‌کشیدم که لبخند بسیار بزرگی روی صورتم داشتم.

با اینکه ما در این تصاویر شاهد این هستیم که پردتور، سر آیرون من را در دست دارد، اما یک نکته بسیار مهم در گزارش آی جی ان هست که همه چیز را رد می‌کند: «این نکته را واضح بگوییم که تصویر منتشر شده از پردتور به این معنی نیست که این دو مجموعه قرار است با دنیای اصلی مارول ارتباطی داشته باشند؛ درست به همان شکلی که مارول در سال ۲۰۱۸ حق و حقوق کونان را به‌دست آورد». بنابراین با این تفاسیر ما اصلا نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که زنومورف‌ها یا نژاد پردتور را یک روز در دنیای اصلی مارول کامیکس ببینیم؛ مثلا نمی‌توانیم تصور کنیم که روزی آن‌ها در یک رویداد کراس اوری «بیگانه علیه پردتور علیه انتقام جویان» حضور داشته باشند.

حضور پردتور در دنیای مارول کامیکس - تصویر پردتور با سر بریده شده‌ی آیرون من

از طرف دیگر هم بهتر است این نکته را ذکر کنیم که به‌دست آوردن حق و حقوق انتشار کتاب‌های کمیک، اصلا به این معنی نیست که سری فیلم‌های این دو مجموعه هم یک روزی در دنیای سینمایی مارول ظاهر خواهند شد؛ این فیلم‌ها هم مانند کتاب‌های کمیک، اصلا قرار نیست با پیوستگی اصلی ارتباطی داشته باشند. البته طرفداران هنوز امیدوار هستند که پیوند بین این دو مجموعه بسیار محبوب بیشتر از قبل شود و یک روزی آن ایده بسیار بزرگ کراس اوری بیگانه علیه پردتور اجرایی شود. سردبیر شرکت مارول کامیکس یعنی سی. بی. سبولسکی اینطور درباره مجموعه‌های جدید Alien و Predator صحبت کرد:

هیچ چیز هیجان‌انگیزتر از داستانی نیست که از شدت هیجان، شما را روی لبه صندلی‌تان نگه دارد. مجموعه‌های بیگانه و پردتور بارها و بارها این کار را در زمان‌های مختلف انجام داده‌اند! من به وضوح می‌توانم به یاد بیاورم که کجا و چه زمانی هر کدام از این شاهکارهای دوران مدرن را برای اولین‌بار تماشا کردم. هر دوی این فیلم‌ها به طرز استادانه‌ای ترس و وحشت فرازمینی بسیار زیادی را در برخی از نمادینی‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما قرار دادند و به مخاطب ارائه کردند. این همان میراثی است که ما قصد داریم آن را زنده نگه داریم و همچنان آن را ادامه دهیم. کتاب‌های کمیک به‌عنوان یک رسانه تصویری مکان بسیار خوبی برای ساخت آن لحظه‌ها هستند. ما در شرکت مارول افتخار این را داریم که تعریف کردن این داستان‌ها را برای طرفداران، در هر کجا که هستند، آغاز کنیم.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده