نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۱

برنامه اکران ریمستر 4K فیلم The Empire Strikes Back لغو شد

در حالی که قرار بود ریمستر فیلم The Empire Strikes Back با کیفیت 4K روی پرده‌های سینما برود، اما دیزنی این نمایش را لغو کرده است.

ماه گذشته بود که والت دیزنی تایید کرد که برنامه‌ دارد تا نسخه ریمستر 4K فیلم The Empire Strikes Back (امپراتوری ضربه متقابل می‌زند) را در سینماهای بریتانیا اکران کند تا باعث شود مردم به سینماها بازگردند. به عقیده بسیاری از طرفداران، قسمت هشتم فیلم Star Wars (جنگ ستارگان)، بهترین قسمت این مجموعه بسیار محبوب است؛ اما اکنون طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این اتفاق دیگر قرار نیست رخ دهد. طبق خبری که ورایتی منتشر کرده، دیزنی درنهایت تصمیم گرفت تا این فیلم را در سینماها نمایش ندهد و برنامه اکران این نسخه از فیلم را لغو کند. 

دارث ویدر در فیلم The Empire Strikes Back

این برای اولین‌بار بود که یک فیلم از سه‌گانه اصلی دنیای جنگ ستارگان قرار بود با کیفیت 4K برای تماشاگران در سینما نمایش داده شود. بااین‌حال، این موضوع کمتر از چیزی که فکر می‌کنید، به شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا ارتباط دارد. اگرچه دیگر قرار نیست شاهد نمایش نسخه 4K این قسمت محبوب از سه‌گانه اصلی فیلم جنگ ستارگان در سینماها باشیم، اما نسخه استاندارد فیلم The Empire Strikes Back با کیفیت 2K همچنان قرار است ماه آینده در سینماها نمایش داده شود. ظاهرا مذاکرات دیزنی با سینماداران طی هفته‌های گذشته متوقف و منجر به این شده که برنامه نمایش ریمستر 4K قسمت هشتم فیلم Star Wars لغو شود.

مدتی پیش بود که چهلمین سالگرد اکران فیلم The Empire Strikes Back جشن گرفته شد و گفته می‌شود که این فیلم، یکی از اولین فیلم‌هایی است که دیزنی به سینماداران در بریتانیا پیشنهاد کرده بود، اما حتی با وجود شیوع ویروس کرونا، هنوز اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی در این رابطه وجود دارند. فیلم The Empire Strikes Back در سال ۱۹۸۰ به‌کارگردانی اروین کرشنر روی پرده‌های سینما رفت که اتفاقات فیلم در آن زمان جنجال زیادی به پا کرده بود. قسمت هشتم فیلم جنگ ستارگان بیش از ۵۴۷.۹ میلیون دلار در سراسر جهان در تمامی نمایش‌های خود در سینماها که شامل اکران اصلی و چندین نمایش دوباره می‌شود، فروش کرده است.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده