// یکشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی Plug & Play؛ عجیب،کوتاه و ساده!

بازی Plug & Play یک تجربه‌ی عجیب و غریب است که در عین سادگی می‌خواهد پیامی را به مخاطب انتقال دهد. این بازی بدون داشتن گرافیک خاص مخاطب باعث می‌شود تا مخاطب آن را تا انتها دنبال کند. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

یک ایده خوب برای یک بازی شاید یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی باشد که بتوان از آن طریق مخاطب‌هایی را جذب یک بازی کرد. درواقع هرچند یک بازی ممکن است گرافیک خوب و جذابی را داشته باشد، اما با یک ایده تکراری نمی‌تواند مخاطب خیلی زیادی را جذب کند. برخی از بازی‌سازهای مستقل با داشتن یک ایده خوب و روایتی جالب اثری را خلق می‌کنند که با عدم داشتن یک گرافیک خاص طیف زیادی از مخاطبان را جذب خود می‌کنند. به‌عنوان مثال می‌توان به بازی Kids اشاره کرد که با یک ایده جذاب باعث می‌شود تا بازیکن تا پایان بازی را ادامه دهد. در این معرفی به سراغ بازی Plug & Play می‌رویم که پس از مدتی خیلی کوتاهی متوجه خاص بودن آن می‌شوید.

نمایی از گیم پلی بازی Plug & Play

Plug & Play هیچ علاقه‌ای به روایت دقیق بازی ندارد و به‌گونه‌ای می‌خواهد هرکسی نظر خودش را در رابطه با آن بیان کند

در بازی اندروید و آیفون Plug & Play شما کنترل دو شخص را بر عهده دارید؛ یکی از این آن‌ها شبیه به یک کابل و دیگری شبیه پورت ورودی هستند. بازی از جایی آغاز می‌شود که باید یک کابل برق را متصل کنید و پس از نمایش اسم بازی، شما کنترل یکی از آن دو شخص را در دست می‌گیرد. Plug & Play هیچ علاقه‌ای به روایت دقیق بازی ندارد و به‌گونه‌ای می‌خواهد هرکسی نظر خودش را در رابطه با آن بیان کند. هر آنچه که در طول بازی مشاهده می‌کنید می‌تواند برای شما عجیب باشد. به‌عنوان مثال در جایی از بازی شما دو شاخه‌ی برق را جدا می‌کنید و صفحه بلافاصله به چیز دیگری تغییر پیدا می‌کند، ولی بعدا دلیل این اتفاق را متوجه می‌شوید. به‌طور کلی بازی از نظر محتوایی بسته به سلیقه‌ی مخاطب دارد و شاید پس از فقط یک دقیقه از تجربه‌ی آن به‌طورکلی بازی را حذف کنید.

بازی سیستم انتخاب دیالوگ نیز دارد و می‌توانید از بین آن‌ها در مکالمه نیز استفاده کنید که البته تاثیر مستقیمی بر پایان بازی نمی‌گذارد

گیم‌پلی بازی پیچیدگی خاصی را ندارد و بیشتر بر پایه و اشاره و کلیک است. برای اینکه بتوانید کاراکتر را کنترل و آن را به سمت جلو هدایت کنید، باید با ضربات متوالی روی آن این کار را انجام دهید. در برخی قسمت‌های بازی باید یک سیم دو شاخه را به پریز برق متصل کنید. برای این کار باید روی سیم نگه داشته و با چرخاندن دست در محیط بازی آن را در پریز برق قرار دهید که مقداری نیز به تمرکز نیاز دارد. بازی سیستم انتخاب دیالوگ دارد و می‌توانید از بین آن‌ها در مکالمه نیز استفاده کنید که البته تاثیر مستقیمی بر پایان بازی نمی‌گذارد. اگر بازی از پازل‌هایی برای سرگرم کردن مخاطب استفاده می‌کرد، می‌توانست بهتر عمل کند. بااین‌حال چالش‌هایی در طول بازی وجود دارد که بیشتر بر پایه‌ی آزمون و خطا هستند.

انتخاب دیالوگ Plug & Play

گرافیک بازی به‌صورت سیاه و سفید است ولی همین تم بصری جذابیت‌های خاص دارد که مخاطب را بدون حس یکنواختی تا انتها بازی همراه می‌کند. همچنین موسیقی کار شده در بازی با کوتاه است ولی تاثیر گذار است و در برخی از قسمت‌های آن کاملا منطبق با جریان بازی است. Plug & Play توسط دو شخص به‌نام‌های مایکل فری و Mario von Rickenbach توسعه پیدا کرده و جالبه بدانید که حرفه‌ی اصلی آن‌ها کارگردانی فیلم است و اگر این بازی و همچنین اثر دیگر آن‌ها یعنی Kids را تجربه کنید، قطعا متوجه کارگردانی جالب بازی می‌شوید. به‌طور کوتاه این بازی و امثال این آثار، جامعه‌ی خاصی از گیمرها را جلب خود می‌کند و شاید خیلی از مخاطب‌ها نتواند به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند. Plug & Play یک اثر خاص و با روایت جالب است و اگر حدود ۱۵ دقیقه برای به تمام رساندن بازی زمان دارید، قطعا ارزش تجربه کردن دارد.

Plug & Play هم‌اکنون برای اندروید و آیفون در دسترس است و مثل همیشه می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر آن را دانلود و از تجربه‌ی یک اثر جالب لذت ببرید.

دانلود بازی Plug and Play
برای تمام مقالات معرفی بازی‌های موبایل به این صفحه مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده