نویسنده: سیدرضا نصری
// یکشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی پیام رسان Pantel؛ خلاقیت در ارائه امکانات متنوع

Pantel نه‌تنها یک پیام‌رسان کاربردی و ایده‌آل است، بلکه با امکاناتی که ارائه می‌کند، می‌تواند پاسخی برای بسیاری از نیاز‌های کاربران باشد. با معرفی اپلیکیشن Pantel همراه زومجی باشید.

امروزه، فضای مجازی و انواع پیام‌رسان‌ها تبدیل به بخشی از زندگی مردم شدند و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که روی موبایل هوشمند خود یکی از اپلیکیشن‌های محبوب مانند اینستاگرام را نصب نکرده باشد.

این‌روزها پیام‌رسان‌ها علاوه‌بر ماهیت اصلی خود یعنی انتقال پیام، به بستری برای کسب‌وکار و آموزش تبدیل شده‌اند. گستردگی استفاده از نرم‌افزارهای پیام‌رسان باعث شده است تا خلاقیت توسعه‌دهندگان به فاکتوری مهم برای جلب نظر کاربران تبدیل شود، خلاقیتی که البته باید پاسخ‌دهنده‌ی نیازهای کاربران در زمینه‌های مختلف باشد.

در این مقاله‌ می‌خواهیم نگاهی به نرم‌افزاری جدید در شاخه‌ی پیام‌رسان‌ها بیندازیم. نرم‌افزاری که علاوه‌بر برطرف کردن نیازهای روزمره کاربران برخی ویژگی‌های حرفه‌ای نظیر ویدیوکنفرانس، تماس تصویری، ارسال پیام و حتی قابلیت‌های سرگرم‌کننده‌ای مانند تبدیل تصویر کاربران به کاریکاتورها را ارائه می‌دهد. در ادامه با زومجی و معرفی پیام‌رسان پنتل (Pantel) همراه باشید. 

می‌توانید مطابق سلقیه‌‌ی خود قالب‌های رنگی متفاوتی را انتخاب کنید و سایز نوشته‌ها را تغییر دهید    

Pantel نام پیام رسانی است که به واسطه‌ی امکاناتی که ارائه می‌کند، کمی خود را نسبت به سایر پیام‌رسان‌ها متمایز می‌کند. با اینکه Pantel یک پیام‌رسان تازه وارد محسوب می‌شود؛ اما با یک نگاه کلی به قابلیت‌های آن، متوجه‌ی دلیل استقبال کاربران از اپلیکیشن Pantel خواهید شد.

شاید بهتر است که از ابتدایی ترین امکانات Pantel شروع کنیم. قطعا یکی از اولین امکاناتی که یک پیام‌رسان باید داشته باشد، رابط کاربری روان و بدون پیچیدگی است. با اینکه Pantel امکانات متنوع و بخش‌های مختلفی دارد، اما فضایی بسیار ساده و قابل فهمی به مخاطب خود ارائه می‌کند.

برای ورود به بخش‌های مختلف برنامه، کافی است یکی از تب‌هایی را که در پایین صفحه‌ی نمایش در اپلیکیشن Pantel وجود دارند لمس کنید. همچنین اپلیکیشن Pantel قالب‌های رنگی متفاوتی را برای استفاده در دسترس قرار داده است و به شما اجازه می‌دهد تا متناسب با علاقه یا نوع بینایی خود، اندازه‌ی نوشته‌ها را تغییر دهید. علاوه‌‌بر این، پیام‌رسان Pantel از زبان فارسی و یازده زبان دیگر پشتیبانی می‌کند.

‌کاربران در Pantel می‌توانند مانند اینستاگرام، پر بازدیدترین عکس‌ها و ویدیوها را مشاهد کنند

 Pantel علاوه‌بر دارا بودن فضایی با کیفیت برای گپ زدن به‌صورت نوشتاری، بستری برای شما فراهم می‌کند که به‌راحتی بتوانید به‌صورت صوتی یا تصویری با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. قطعا یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که یک پیام‌رسان، سرور‌هایی است که بتواند مواردی مانند ارسال فایل‌ها، تماس‌های صوتی یا تصویری را به خوبی پشتیبانی کند.

Pantel نیز از سرور‌های خوبی بهره می‌برد و کاربران خود را در این زمینه راضی نگه می‌دارد. همچنین اپلیکیشن Pantel در جهت سرگرمی مخاطبان خود، چندین بازی معمایی نقشه محور و پنج ربات مختلف را طراحی و در دسترس کاربران قرار داده است.

این ربات‌ها شامل جهان چهره، ایران چهره، کاریکاتور، نقاشی کارتونی و ترکیب چهره‌ است. کافی است که برای هرکدام از این ربات‌ها عکسی ارسال کنید تا مطابق با ویژگی هر ربات و هوش مصنوعی که دارا است، عکس شما را تغییر دهد.

به‌عنوان مثال ربات کاریکاتور همان‌طور که از نامش پیدا است، عکس ارسال شده را تبدیل به کاریکاتور می‌کند یا ربات نقاشی کارتونی، عکسی که دریافت کند را تبدیل به یک نقاشی می‌کند.

‌ویروس کرونا شرایطی را در جهان به وجود آورده است که مدارس، دانشگاه‌ها و کارهای مختلف به‌دلیل سلامت افراد، تعطیل شدند. بااین‌حال نمی‌توان حتی در ایام کرونا از تحصیل یا کار عقب ماند. در این شرایط از اپلیکیشن‌های مختلفی برای کنفرانس‌ها یا کلاس‌های مجازی استفاده شده است که اگر شما هم تجربه‌ی کار با آن‌ها را داشته باشید حتما متوجه‌ی سرعت و کیفیت پایین بعضی از آن‌ها شده‌اید.

یکی از ویژگی‌های مهم و کاربردی اپلیکیشن Pantel ایجاد کنفرانس‌ و کلاس‌ مجازی با کیفیتی مناسب است که در این شرایط به خوبی می‌تواند کمک کننده باشد. همچنین دغدغه‌ی دیگری که خیلی‌ها در خصوص جلسات مجازی گرفتار آن بودند، نبود امکان ضبط جلسات بود. اما اپلیکیشن Pantel قابلیت ضبط کلاس‌ها و کنفرانس‌ها را نیز دارد که این ویژگی می‌تواند بسیار مفید باشد به‌خصوص برای دانش‌آموزان و دانشجویان.

کاربران می‌توانند با افرادی که در نزدیکی آن‌ها اپلیکیشن Pantel را نصب دارند، شروع به گفت‌و‌گو کنند

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب اپلیکیشن Pantel، دارا بودن قابلیت گفت‌و‌گو براساس موقعیت مکانی است. شما با لمس کردن تب نقشه و دادن دسترسی‌های لازم به برنامه، می‌توانید خودتان را در نقشه پیدا کنید. همچنین هرکسی که در اطراف شما Pantel را نصب و تمایل به گفت‌و‌گو داشته باشد، می‌توانید آن را مشاهده و در صورت تمایل شروع به گفت‌و‌گو کنید.

یکی از قابلیت‌های مهمی که Pantel را به چیزی فراتر از یک پیام‌رسان ساده تبدیل کرده، وجود بخشی مانند ترند یا پربازدید‌های اینستاگرام است که در آن می‌توانید پر بازدید‌ترین ویدیو‌ها و عکس‌‌ها را تماشا کنید. اپلیکیشن Pantel ویژگی‌های دیگری مانند امکان ست کردن پیامی در پاسخ به پیام‌های دیگر، ایجاد کانال و گروه، امکان ذخیره‌ی پیش‌نویس را نیز دارد. شاید در مقایسه با پیام‌رسان‌های مختلف، اپلیکیشن Pantel از محبوبیت کمتری برخوردار باشد؛ اما قطعا دربرابر بعضی از پیام‌رسان‌های محبوب، عمل کرد بهتر و کارایی بیشتری دارد.

نکته مهم‌ در رابطه با پیام‌رسان پنتل امکان دسترسی به این نرم‌افزار روی سیستم‌عامل‌های مختلف است. به‌این ترتیب می‌توانید با دانلود کردن این نرم‌افزار روی کامپیوتر خود از کلاینت مخصوص پنتل برای دسترسی به پیام‌های خود استفاده کنید. علاوه‌بر نسخه دسکتاپ، امکان دسترسی به این نرم‌افزار روی مرورگر نیز فراهم شده است. برای دانلود پنتل برای مک یا دستگاه‌های دیگر می‌توانید وارد سایت Pantel شوید.

دانلود پیام‌رسان پنتل


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده