نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱

STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس از Ray Tracing و رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند

STALKER 2 با پشتیبانی از تکنولوژی رهگیری پرتو و رزولوشن 4K، از قابلیت‌های گرافیکی ایکس‌باکس سری ایکس بهره‌مند خواهد شد.

اواخر هفته گذشته شاهد نمایشی از بازی مورد انتظار STALKER 2 در رویداد رونمایی از بازی‌های ایکس‌ باکس سری ایکس توسط مایکروسافت بودیم. باوجود آثار محبوبی مانند Halo Infinite و Fable، این STALKER 2 بود که بیشترین توجهات را به سمت خود جلب کرده و به یکی از پربازدیدترین تریلرهای رویداد تبدیل شد. STALKER 2 به‌عنوان دنباله بازی محبوب STALKER: Shadow of Chernobyl بازیکنان را یک بار دیگر به قلب دنیای پساآخرالزمانی خود برده و داستان و گیم‌پلی هیجان انگیزی را با آن‌ها به اشتراک خواهد گذاشت. اما با تأیید انتشار این بازی روی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس، حالا به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان GSC Game World از قابلیت‌های گرافیکی این کنسول برای ارائه‌ی جلوه‌های تصویری جذاب و واقع‌گرایانه استفاده خواهند کرد.

صفحه رسمی STALKER 2 در وبسایت ایکس‌باکس تأیید کرده که این بازی روی ایکس‌باکس سری ایکس از تکنولوژی رهگیری پرتو (Ray Tracing) درکنار سایر مزیت‌های گرافیکی این کنسول از قبیل رزولوشن 4K Ultra HD تصاویر برخوردار خواهد بود. بااین که تریلر هفته گذشته این بازی به‌صورت سینماتیک رندر شده بود، می‌توان انتظار داشت که یکی از اولویت‌های توسعه‌دهندگان STALKER 2، استفاده از قابلیت‌های گرافیکی Xbox Series X به منظور ارائه جلوه‌های بصری زیبا و پیشرفته باشد.

پشتیبانی STALKER 2 از ری تریسینگ و رزولوشن 4k روی ایکس باکس سری ایکس

همان‌طور که با برگزاری رویداد آنلاین Xbox Games Showcase مشاهده کردیم، مایکروسافت سعی دارد با برجسته کردن پشتیبانی وسیع‌تری که قصد دارد با ارائه‌ی جلوه‌های تصویری جذاب در کنار قابلیت دسترسی آسان به بازی‌های جدید در پلتفرم‌های مختلف کسب کند، رویکرد جدیدی را در پیش بگیرد. مایکروسافت قبلاً اعلام کرده بود که در ابتدا قصد ندارد هیچ یک از بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس را به‌صورت کامل انحصاری عرضه کند. بنابراین انتظار می‌رود تا حداقل برای چند سال از بازی‌های سری ایکس در ایکس‌باکس وان و پی سی هم پشتیبانی شود.

دانلود از آپارات

اما یکی دیگر از مسائلی که بعد از برگزاری رویداد رونمایی از بازی‌های ایکس‌باکس به‌طور گسترده مورد بحث قرار گرفت، نقص گرافیکی شماری از بازی‌هایی بود که برای اولین‌بار به نمایش گذاشته شد. برخی از مخاطبان عقیده داشتند که مایکروسافت به خاطر پشتیبانی از کنسول‌های نسل قبل، به‌نوعی اقدام به تضعیف گرافیکی برخی از بازی‌های خود در ایکس‌باکس سری ایکس کرده است. Halo Infinite موردی بود که بیش از سایرین مورد انتقاد و بعضاً تمسخر کاربران قرار گرفته بود. به طوری که تصویر شخصیت Craig به یکی از پرکاربردترین طنز‌های فضای مجازی تبدیل شد. بااین‌حال وبسایت دیجیتال فاندری اقدام به انتشار مجموعه گزارشاتی در این خصوص کرده که بهینه‌سازی بیشتر بازی‌ها و اضافه شدن ویژگی‌های مهمی از قبیل تکنولوژی رهگیری پرتو را به‌ویژه برای Halo Infinite وعده می‌دهد.

در هر حال، STALKER 2 هم‌اکنون برای پی سی و ایکس‌باکس سری ایکس در دست ساخت قرار دارد. انتظار داریم این بازی تا سال آینده آماده عرضه شود.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده