نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۵

شایعه: رابط کاربری پلی استیشن 5 برای جلوگیری از فاش شدن اطلاعات رونمایی خواهد شد

یکی از اینسایدرهای شناخته‌شده‌ی صنعت بازی ادعا کرده که سونی در پی انتشار آپدیت نرم‌افزاری کیت توسعه پلی‌استیشن 5، به منظور جلوگیری از فاش شدن اطلاعات توسط توسعه‌دهندگان، اقدام به رونمایی از رابط کاربری جدید این کنسول خواهد کرد.

احتمالاً کمتر از چهار ماه تا عرضه کنسول‌های پلی ‌استیشن 5 به بازار زمان باقی مانده و طرفداران مشتاقانه منتظر انتشار کوچک‌ترین اطلاعات جدید مرتبط با نسل جدید پلتفرم‌های گیمینگ هستند. یکی از شایعات جدیدی که اخیراً در رسانه‌ها مطرح می‌شود، احتمال رونمایی از رابط کاربری نرم‌افزار پلی‌استیشن 5 در هفته‌های پیش رو است. Tidux که یکی از اینسایدرهای شناخته شده‌ی صنعت بازی به شمار می‌رود، اعلام کرده که سونی به‌زودی آپدیت جدیدی را برای نرم‌افزار کیت توسعه PS5 منتشر می‌کند که امکان فعال‌سازی حالت Retail Mode را برای توسعه‌دهندگان فراهم خواهد کرد.

این بدین معنی است که توسعه‌دهندگان عملاً می‌توانند وضعیت نهایی بازی‌ها و نحوه ارتباط آن با ست‌آپ کامل کنسول را مشاهده کنند. بنابراین Tidux عقیده دارد که سونی برای جلوگیری از فاش شدن احتمالی اطلاعات، قبل از ارائه‌ی این به‌روزرسانی و برقراری دسترسی بازی‌سازان به نسخه نهایی رابط کاربری کنسول، خود اقدام به رونمایی از آن خواهد کرد.

 از نمای بالا پلی استیشن 5

براساس توضیحات Tidux، کیت توسعه فعلی کنسول پلی ‌استیشن 5 تنها از قابلیت دیباگ و حالت Retail Mode کنسول پلی ‌استیشن 4 برخوردار است که به منظور پر کردن جای خالی رابط کاربری PS5 در آن نصب شده است. بنابراین، انتشار آپدیت جدید سونی، اولین دسترسی توسعه‌دهندگان به نرم‌افزار جدید PS5 محسوب می‌شود. Tidux یکی از منابع موثق و شناخته شده‌ای است که قبلاً سابقه پیش‌بینی یک سری اتفاقات مهم را در صنعت بازی دارد. هرچند لزوماً تمامی ادعاهای او نیز درنهایت تأیید نشده؛ بنابراین بهتر است این ادعا را صرفاً به‌عنوان یک شایعه در نظر داشته باشید.

شایعات زیادی در روزها و هفته‌های اخیر حول محور کنسول جدید سونی مطرح شده که یکی از آن‌ها به برگزاری رویداد جدید State of Play در تاریخ ششم اوت (پنج شنبه ۱۶ مرداد) اشاره می‌کند. بنابراین این برنامه می‌تواند فرصت مناسبی برای رونمایی از یک سری ویژگی‌ها و جزئیات بیشتر در خصوص کنسول نسل نهم سونی از جمله رابط کاربری آن باشد. سونی قبلاً و در خلال رویداد PS5 Future of Play اشاره کوتاهی به نرم‌افزار کنسول جدید خود داشته و گزارشاتی هم در این رابطه منتشر شده که به بازطراحی کامل این سیستم‌عامل می‌پردازند.

پلی استیشن 5 به حالت افقی و کنترلر دوال سنس

از طرفی سونی قبلاً هم سابقه انتشار اطلاعات برای فرار از فاش شدن احتمالی آن‌ها را داشته است. مثلاً رونمایی یکباره و غیرمنتظره از کنترلر دوال سنس که اواخر سال گذشته شاهد آن بودیم در پی لو رفتن چند تصویر از آن صورت گرفته بود. اگر طی روزهای آینده خبری مبنی بر دسترسی توسعه‌دهندگان به نسخه نهایی رابط کاربری PS5 منتشر شود، می‌تواند دلیل مناسبی برای تأیید این خبر باشد.

باوجود توجه ویژه‌ی سونی روی جلوگیری از فاش شدن اطلاعات به‌صورت غیررسمی، همچنان شاهد انتشار برخی اخبار مانند احتمال امکان جداشدن صفحات کناری بدنه کنسول در روزهای اخیر بودیم. در صورتی که این موضوع صحت داشته باشد، باید انتظار نسخه‌های شخصی‌سازی شده و بسیار جالبی را از سوی طرفداران باشیم. اگر سونی درنهایت تصمیم به برگزاری قسمت جدید برنامه Play on August را در تاریخ ۱۶ مرداد داشته باشد، باید طی این فاصله منتظر معرفی رسمی آن از سوی این شرکت باشیم. سونی در خصوص زمان آغاز پیش سفارش کنسول PS5 نیز اعلام کرده که قبل از این تاریخ، اطلاع‌رسانی رسمی صورت خواهد گرفت.

نظر شما در خصوص ادعای Tidux چیست؟ آیا انتشار آپدیت جدید نرم‌افزار کیت توسعه پلی‌استیشن 5 می‌تواند دلیل مناسبی برای رونمایی از رابط کاربری نرم‌افزار این کنسول قبل از فاش شدن اطلاعات آن باشد؟ نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده