نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۹

پلی استیشن 5 امکان بارگذاری قسمت‌های خاصی از بازی را بدون نیاز به اجرای کامل آن فراهم می‌کند

پلی‌استیشن اکتیویتیز یکی از ویژگی‌های جدید پلی‌استیشن 5 است که امکان بارگذاری و ورود به بخش خاصی از بازی را از صفحه‌ی Home Screen کنسول و بدون نیاز به اجرای بازی فراهم می‌کند.

در مقاله جدیدی که وبسایت GameRactor اسپانیا تدارک دیده، به یکی از قابلیت جدید پلی ‌استیشن 5 که ظاهراً در صفحه اصلی نرم‌افزار کنسول با نام پلی‌ استیشن اکتیویتیز (PlayStation 5 Activities) مشخص شده، پرداخته می‌شود. این برنامه با حضور آلان جارنیو (Alan Jarniou) و سباستین وکسین (Sebastien Waxin) کارگردان و مدیر تولید بازی WRC 9 برگزار شده است.

براساس اطلاعاتی که در این مقاله نوشته شده، سیستم پلی‌استیشن 5 اکتیویتیز، امکان ارتباط مستقیم از منوی آغاز کار کنسول را به قسمت‌های خاصی از بازی فراهم می‌کند. درواقع، این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا به‌جای راه‌اندازی کامل بازی، بخش خاصی از آن را به‌طور مستقیم و ازطریق سیستم‌عامل کنسول اجرا کند.

جا دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که طراح ارشد کنسول‌های پلی‌استیشن، مارک سرنی نیز قبلاً به این ویژگی اشاره کوتاهی داشته اما اینبار به‌طور دقیق به نام و کارکرد آن اشاره می‌شود. سرنی قبلاً اعلام کرده بود که با حق انتخابی که در رابط کاربری سیستم برای بازیکن در نظر گرفته شده، امکان ورود مستقیم به بخش‌های مورد نظر فراهم خواهد شد.

پلی استیشن 5 به حالت افقی و کنترلر دوال سنس

وی در مصاحبه ماه اکتبر خود با نشریه Wired اظهار داشته که «سرورهای بازی‌های چندنفره، امکان بهره‌مندی از برخی فعالیت‌های خود را به‌صورت لحظه‌ای و Real-Time برای این کنسول فراهم خواهند کرد.»

«بازی‌های تک نفره نیز اطلاعاتی مانند مأموریتی که می‌توانید پیگیری کنید یا جوایزی که می‌توانید با تکمیل آن‌ها به‌دست آورید را همراه‌با حق انتخاب در رابط کاربری کنسول ارائه خواهند کرد. به‌طور خلاصه می‌توان گفت که شما به‌عنوان یک بازیکن، می‌توانید خیلی سریع و به‌صورت مستقیم به هرجایی که تمایل داشتید مراجعه کنید.»

پلی‌استیشن 5 در تعطیلات سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شود.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده