نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۱

بیش از ۲۰۰۰ نفر در ساخت The Last Of Us Part 2 دخیل بوده‌اند

فهرست افراد صفحه‌ی Credit بازی Last Of Us Part 2، نشان می‌دهد که بیش از ۲۰۰۰ نفر در زمینه‌های مختلف برای تکمیل این پروژه همکاری داشته‌اند.

بازی The Last of Us Part 2 درست مثل قسمت اول این مجموعه، از نظر گرافیکی بلوغ کامل این نسل از کنسول‌های بازی را به تصویر می‌کشد. از گرافیک خیره کننده جلوه‌های تصویری این بازی گرفته تا جزئیات بسیار زیادی که معمولاً ۹۰ درصد بازیکنان اصلاً متوجه آن نمی‌شوند، همه و همه جزء مواردی هستند که این بازی را به یک اثر شاهکار از منظر عملکرد فنی و تکنیکال تبدیل می‌کنند. از سوی دیگر، طبیعتاً چنین نتیجه‌ی درخشانی، تلاش و فعالیت بسیار زیادی را از سوی سازندگان طلب خواهد کرد. چیزی که در فهرست بلند بالای صفحه‌ی Credit بازی به وضوح به چشم می‌خورد.

نمایی از شخصیت الی در میان جنگل بازی The Last Of Us Part 2

براساس گزارش وبسایت MobyGames، فهرست بزرگ اسامی صفحه‌ی Credit بازی نشان می‌دهد که چه تعداد بالایی از توسعه‌دهندگان در ساخت The Last of Us Part 2 دخیل بوده‌اند. براین اساس، بالغ بر ۲۰۰۰ نفر (دقیقاً ۲۱۶۹ نفر) در جریان توسعه پروژه Last of Us 2 مشارکت داشتند که عدد بسیار بزرگی برای یک بازی ویدیویی محسوب می‌شود. این افراد، ازطریق ۱۳ استودیوی بازی‌سازی مختلف، در ساخت این بازی نقش داشته‌اند. همان‌طور مشاهده می‌کنید، به منظور ارائه‌ی یک بازی در این مقیاس و جایگاه، حجم بسیار بالایی از منابع و فعالیت‌ها مورد نیاز خواهد بود.

مطمئناً این تعداد، رقم بزرگی برای یک بازی رده بالا به شمار می‌رود اما باید گفت که قبلاً هم نمونه‌های به مراتب بزرگتری دیده شده است. به‌طور مثال، در توسعه پروژه Red Dead Redemption 2 استودیوی راک‌استار، حدود ۸۰۰۰ نفر به طرق مختلف دخیل بودند. البته جا دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که همه‌ی این افراد در طول دوره ۴ تا ۵ ساله‌ی فرایند ساخت این بازی حضور فعال نداشتند. درواقع بخش بزرگی از این تعداد، برای یک کار مشخص قرارداد امضا کرده و بعد از تکمیل آن، پروژه را ترک کردند. بااین‌حال، این حجم از منابع انسانی برای هر پروژه‌ای بسیار زیاد به نظر می‌رسد.

الی در حال تیر اندازی در بازی The Last Of Us Part 2

The Last Of Us Part 2 بالاترین آمار فروش را در هنگام عرضه برای سال ۲۰۲۰ به ثبت رساند. این بازی پس از گذشت حدود یک ماه از انتشار آن در رتبه چهارم فهرستی از پرفروش‌ترین بازی‌های انحصاری کنسول پلی ‌استیشن 4 قرار گرفت. لذا به نظر می‌رسد که تلاش این تعداد از افراد، نهایتاً مثمر ثمر واقع شده است. هم‌اکنون می‌توانید این بازی را برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 دریافت کنید.

نظر شما همراهان زومجی اینباره چیست؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان زومجی درمیان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده