// سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Hidden Folks؛ در میان سیاه و سفید

بازی Hidden Folks شما را در شرایط بسیار سخت برای پیدا کردن آیتم‌های مختلف قرار می‌دهد. این موضوع با داشتن گرافیک هنری خاص خود موقعیت دشوارتری را ایجاد می‌کند. با معرفی کامل این بازی همراه زومجی باشید.

پیدا کردن اشیای پنهان در یک محیط از دسته‌ بازی‌‌هایی هستند که به روش‌های مختلف برای موبایل‌ منتشر شده‌اند. در بیشتر این بازی‌ها شما در مقابل یک تصویر ثابت اما پر جزئیات قرار می‌گیرید و باید طبق فهرست کلمات، آیتم‌های مدنظر را پیدا کنید. البته برخی استودیو‌ها با کمی تغییر در روند بازی و با اضافه کردن پازل‌هایی سعی در جذاب‌تر کردن آن دارند. در این معرفی به سراغ بازی Hidden Folks می‌رویم که با ایجاد یک فضای بسیار بزرگ، پرجزئیات و همینطور پویا طرفداران این سبک را به سمت خود جذب کرده است.

 Hidden Folks شهر در بازی

جهان بازی، دنیای پویایی دارد؛ به‌طوری‌که شاید لحظه‌ای آیتم مد نظر خود را ببینید، ولی در لحظه‌ی بعد دوباره پنهان شود

احتمالا به خاطر دارید که در مجله‌ها یا کتا‌ب‌های درسی دوران کودکی قسمتی تحت عنوان پیدا کردن اجسام مخفی در تصویر وجود داشت. درواقع بازی گاهی آنقدر ساده بود که فقط با یک نگاه ساده می‌توانستید تمام موارد را پیدا کنید. حال در بازی اندروید و آیفون Hidden Folks، شما را بار دیگر در این موقعیت قرار می‌دهد ولی با این تفاوت که قرار نیست فقط با یک نگاه ساده همه موارد را پیدا کنید.

در ابتدای بازی شما در قسمتی کوچک از یک جنگل باید تعدادی آیتم مانند یک مار را پیدا کنید که درواقع حکم آموزش گیم‌پلی بازی را دارد. دقت کنید که این موضوع بازهم دلیلی بر ساده بودن بازی نیست و باید دقت فراوانی را به خرج بدهید. پس از این مرحله وارد یک جنگل بسیار بزرگ و پرجزئیات می‌شوید و حال باید به‌دنبال مواردی بگردید که در لابه‌لای وسایل دیگر پنهان شده‌اند. جهان بازی دنیای پویایی دارد به‌طوری‌که شاید لحظه‌ای آیتم مد نظر خود را ببینید، ولی در لحظه‌ی بعد دوباره پنهان شود. این پویایی بازی کمک زیادی می‌کند و اگر اینگونه توسعه پیدا نمی‌کرد شاید جذابیت فعلی را نداشت.

یکی از دشواری‌های بازی شبیه بودن بسیار زیاد آیتم‌های هر مرحله به یک دیگر است و گاهی باید توجه زیادی را به جزئیات آن‌ها کنید

گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و شما از زاویه‌ی دید بالا باید محیط را جست‌وجو و آیتم‌های خواسته شده را با لمس کردن، جمع آوری کنید. برخی از آیتم‌های در جاهایی مانند پشت یک بوته علف پنهان شدن و شما کلیک روی علف آن را کنار زدن و اگر خوش شانس باشید می‌توانید آیتم مدنظر خود را پیدا کنید. یکی از دشواری‌های بازی شبیه بودن بسیار زیاد آیتم‌های هر مرحله به یک دیگر است و گاهی باید توجه زیادی را به جزئیات آن‌ها کنید. در هر مرحله از بازی  با پیدا کردن تعدادی کمتر از تعداد خواسته شده می‌توانید در صورت تمایل به مرحله بعد بروید. شما می‌توانید در محیط بازی زوم کرده و جزئیات آیتم‌ها را با دقت بیشتری مشاهده کنید. به‌طور کلی روند گیم‌پلی بازی ساده است ولی در عین حال گیمر را درگیر خودش می‌کند تا بتواند تمام آیتم‌های خواسته شده را پیدا کند.

 Hidden Folks جنگل

نقطه عطف بازی طراحی گرافیکی آن است که در عین سادگی کمک زیادی را در دشوارتر شدن گیم‌پلی بازی می‌کند. تم تمام سیاه و سفید Hidden Folks به هیچ عنوان باعث خستگی چشم  نمی‌شود بلکه طراحی جذابی خود همواره همراه مخاطب خود است. در بازی موسیقی خاصی به گوش نمی‌رسد ولی با یک ایده و البته طراحی جالب افکت‌های صوتی بازی که به نظر با همگی با صدای دهان ضبط شده‌اند جذابیت خاصی را در بازی ایجاد کرده است. بازی توسط دو نفر به نام‌های Sylvain Tegroeg و Adriaan de Jongh توسعه پیدا کرده است و خوبی توانسته‌اند یک بازی معمایی و جذاب را برای گیمر‌های موبایل طراحی کنند.

اگر می‌خواهید یک تجربه‌ی متفاوت در سبک بازی‌های اشیا‌ی پنهان را انجام بدهید قطعا Hidden Folks بهترین گزینه در بین تمام بازی‌های این سبک است و تجربه به‌ یاد موندنی را برای شما به همراه خواهد داشت

بازی Hidden Folks  علاوه‌بر اندروید و آیفون برای پی‌سی نیز منتشر شده است و شما می‌توانید نسخه‌های موبایل آن را ازطریق لینک‌های پایین دانلود و از تجربه‌ی یک اثر جذاب لذت ببرید.

دانلود بازی Hidden Folks
برای تمام مقالات معرفی بازی‌های موبایل به این صفحه مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده