نویسنده: روزبه حسینی
// دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۸

بازی Avowed بسیار بزرگ‌تر از Skyrim خواهد بود؛ عرضه در اواخر ۲۰۲۲ یا اوایل ۲۰۲۳

اطلاعات بسیار زیادی از بازی جدید استودیو ابسیدین یعنی Avowed توسط یکی از اینسایدر‌های معروف منتشر شده است. بازی زومجی همراه باشید.

بازی‌های Grounded و The Outer Worlds: Peril on Gorgon شاید در حال حاضر نقاط تمرکز استودیو ابسیدین (Obsidian Entertainment) باشند، اما در طی رویداد معرفی‌ بازی‌های جدیدترین کنسول شرکت مایکروسافت، یعنی ایکس‌ باکس سری ایکس اعلام شد که این استودیو در حال کار روی یک بازی نقش‌آفرینی فانتزی قرون وسطایی به‌نام Avowed است که تریلر منتشر شده از آن، بسیار یادآور سری الدر اسکرولز بود. متاسفانه هیچ تاریخ عرضه‌ای برای بازی اعلام نشد و امروز طبق آخرین اخبار بازی، یکی از اینسایدر‌های سایت Resetera اعلام کرد که تا زمان انتشار بازی، فاصله‌ی زیادی باقی مانده است. 

به‌گفته‌ی این اینسایدر (به‌نام Sponger)، بازی Avowed برای عرضه در اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. به‌گفته‌ی او این بازی «کاملا جهان باز و بسیار بزرگ‌تر از The Elder Scrolls 5: Skyrim خواهد بود» که البته منظور از بزرگ‌تر در اینجا «متراکم‌تر» و در عین حال«متنوع‌تر» است. بازی در جهان Pillars of Eternity (ساخته‌ی دیگر استودیو ابسیدین) جریان خواهد داشت و ماجرای آن در منطقه Eora از دنیای The Living Lands، حداقل در ابتدای بازی روایت خواهد شد. سازندگان تمرکز زیادی را روی نورپردازی، هوش مصنوعی و فیزیک نسل بعدی گذاشته‌اند و از قرار معلوم فیزیک جادوها، عنصر مهمی از گیم‌پلی بازی خواهد بود؛ هرچند دقیقا معلوم نیست که این موضوع به چه معنی است و باید منتظر اطلاعات بیشتر از سوی سازندگان بود. 

قهرمان داستان در حال ورود به محیطی آتشین در Avowed

داستان بازی اما مستقل از سری Pillars of Eternity است و بازیکن را در مقابل تهدید ظلم و ستم قرار می‌دهد. فرقه‌های مختلف نیز در بازی وجود دارند اما گویا با آن‌چه که در بازی اسکایریم مشاهده کردیم، تفاوت بسیار زیادی خواهند داشت. درکنار این مورد، بازیکنان می‌توانند با خود همراه داشته باشند اما این همراهان نیز نسبت به بازی قبلی ابسیدین یعنی Outer Worlds متفاوت است. باس‌ فایت‌های بازی به‌گفته‌ی این اینسایدر از نظر اندازه بسیار بزرگ خواهند بود. موجودات مختلفی نیز از سری Pillars of Eternity در بازی حضور خواهند داشت که با حفظ ریشه‌ی آن‌ها، موارد جدیدی به هرکدام اضافه خواهد شد. در مورد محیط بازی نیز باید انتظار تمرکز زیادی روی مجسمه، ساختمان و مناظر نمادین داشت. همچنین دو شهر بزرگ درکنار چندین شهر کوچک‌تر در بازی حضور دارند که هر کدام ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود را خواهند داشت؛ البته طبیعت وحشی، رودخانه، کوهستان و مناطق متروکه نیز نقش پررنگی در بازی Avowed ایفا خواهند کرد. 

بازی شامل چرخه آب و هوای واقع‌گرایانه خواهد بود که مه بخش بزرگی از آن را تشکیل می‌دهد. همچنین ابزار ساخت بسیار پیشرفته‌ای در دست توسعه برای بازی است و به همین دلیل نسخه پی‌سی از ماد پشتیبانی می‌کند. نکته‌ی جالب اینجا است که بازی بیش از دو سال و هفت ماه در دست ساخت بوده است. به جز هفت ماه نخست که صرفا افراد کمی در حال پیش‌تولید بازی بوده‌اند، به مدت دو سال است که بالغ بر ۱۰۰ نفر به‌صورت جدی روی بازی کار می‌کنند و از قرار معلوم تعداد سازندگان در حال افزایش است. 

هنوز تا انتشار بازی Avowed زمان زیادی باقی مانده است و بنابراین ممکن است که بسیاری از اطلاعات منتشر شده توسط Sponger تا آن زمان تغییر کنند. از طرفی دیگر نمی‌توان تایید کرد که تمامی این اطلاعات درست باشند اما اینسایدر دیگری به نام Klobrille (که پیش از این معرفی نسخه جدید فیبل را در رویداد مایکروسافت به‌درستی اعلام کرده بود)‌ تایید کرده است که Sponger فردی مطلع است و می‌توان به او اطمینان کرد. 

نظر شما در مورد اطلاعات منتشر شده از بازی Avowed چیست؟ آیا این اطلاعات شما را برای تجربه بازی هیجان‌زده کرده‌اند؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

 


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده