نویسنده: سیدرضا نصری
// دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۱

معرفی بازی موبایل Farmify؛ تجربه‌ای اعتیادآور از مزرعه‌داری

بازی موبایل Farmify اثری متفاوت و اعتیاد آور در سبک استراتژی است که تجربه‌ی جذابی از مزرعه‌داری را به شما منتقل می‌کند؛ در ادامه با معرفی بازی موبایل Farmify همراه زومجی باشید.

استودیو‌ها همیشه سعی می‌کنند تا با هدف قرار دادن علایق مشترکی میان بازیکنان، طیف گسترده‌ای از آن‌ها را به خود جذب کنند. اما با تنوع ذائقه‌‌ای که میان بازیکنان وجود دارد؛ شاید راضی نگه‌داشتن و جذ‌ب‌ همه‌ی بازیکنان، امری سخت و دست نیافتنی باشد. یکی از علایقی که میان خیلی از بازیکنان مشترک است به‌خصوص در بازی‌های استراتژی، میل به ارتقاء تجهیزات و ساختمان‌ها است. معمولا در این‌گونه از بازی‌هایی که با چنین محوریتی ساخته می‌شوند، بازیکن باید همیشه سعی بر این داشته باشد تا منابع مختلفی را جمع‌آوری کند و مدام تجهیزات خود را ارتقاء دهد.

در چنین بازی‌هایی، همیشه زمان و انتظار کشیدن جزو معیارهای اصلی بازی بوده است؛ اما این مسئله که باید مانند بازی Clash of Clans ساعت‌ها یا شاید روزها صبر کنید تا یکی از ساختمان‌‌ها ساخته شود یا به سطوح بالاتر ارتقاء پیدا کند، ممکن است برای عده‌ای لذت بخش و همچنین به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید. حال، رویکردی که بعضی از بازی‌های دارند، حذف یا به‌حداقل رساندن زمان ساخت در تجهیزات است. شاید این ایده کمی جاه طلبانه به‌نظر برسد که بازیکن باید مجبور باشد مدام درون بازی حضور پیدا کند تا از روند ارتقاء‌ تجهیزات عقب نماند. بازی اندروید Farmify یکی از آثاری است که به خوبی ایده را پیاده‌سازی کرده است و در ساده‌ترین حالت ممکن، بازیکن را جذب گیم‌پلی خود می‌کند.

بازی از گیم‌پلی پر سرعتی بهره می‌برد و تمام تلاش خود را می‌کند تا شما را درون بازی نگه دارد

موضوع بازی موبایل Farmify همان‌طور که از نامش پیدا است؛ مربوط‌به کشاورزی است. بازی یک زمین کوچکی را به شما می‌سپارد تا با کشت و زراعت، نیاز‌های مردم را تأمین و کسب درآمد کنید. زمین بازی و مکان قرار گیری بذرها به‌صورت مربعی است. به شکلی که در هر مربع، تنها یک محصول رشد می‌کند و فضای شما به تعداد مربع‌ها و مقدار زمین که در اختیار دارید، محدود است. زمین شما در ابتدای بازی،  فضای زیادی ندارد و تنها به مقدار ۹ فضا برای کاشت و برداشت محصول دارد. البته با پرداخت مقداری سکه، این فضا افزایش پیدا می‌کند. سیستم ارتقاء محصولات، مهم‌ترین بخش بازی موبایل Farmify را تشکیل می‌دهد.

همچنین سیستم ارتقا و گیم‌پلی بازی Farmify بسیار شبیه به بازی 2048 طراحی شده است و اگر در گذشته تجربه‌ی این بازی پازل محور را داشته باشید، متوجه‌ی شباهت‌های عمده‌ای در روند این دو بازی خواهید شد. بازیکن باید دو محصولی که در یک سطح قرار‌ دارند را با یکدیگر ترکیب کند تا به یک سطح بالاتر از آن محصول، دست پیدا کند. به‌عنوان مثال اگر بخواهید محصول سیب‌زمینی خود را از سطح دو به سه برسانید؛ در ابتدا باید بذر دیگر را نیز به سطح دو برسانید تا با ترکیب این دو باهمُ به سطح سه این محصول دست پیدا کنید. در ابتدا بازی Farmify فعالیت‌هایی که باید انجام دهید، چندان سخت به‌نظر نمی‌آیند؛ اما زمانی‌که به تعداد بذر‌ها اضافه شود، روند بازی پیچیده‌تر می‌شود. زیرا باید هم فضای خود را برای ارتقاء دادن محصولات مدیریت کنید و هم به خوبی پاسخ نیازهای مشتری‌ها را بدهید.

مقاله‌های مرتبط:

همیشه کسانی که برای خرید به مزرعه شما می‌آیند، افراد معمولی نیستند و گاهی اشخاص مهمی مانند پادشاه یا ملکه نیز به مشتریان شما اضافه می‌شوند. اما تفاوت این اشخاص با افراد معمولی در حجم محصولات درخواستی است. معمولا چنین افراد مهمی از شما درخواست‌های سنگینی دارند که رسیدگی به آن‌ها زمان زیادی می‌برد. بعد از تأمین هر یک از این سفارش‌های سنگین، بذر جدیدی برای شما در دسترس قرار می‌گیرد. این روند تأمین سفارشات و ارتقاء محصول، بی وقفه در بازی موبایل Farmify ادامه دارد و همین مسئله باعث می‌شود که بازی اندروید Farmify به یک اثر اعتیادآور تبدیل شود که اجازه‌ی خروج از بازی را به شما نمی‌دهد.

هرچند که شاید برای خیلی‌ها نیز چنین روندی از گیم‌پلی، اصلا خوش‌آیند نباشد. اگر به بازی‌های استراتژی و مدیریتی علاقه دارید، بازی موبایل Farmify می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. همچنبن بازی موفق به دریافت بازخورد‌های بسیاری خوبی از سوی بازیکنان نیز شده است. بازی اندروید Farmify هم‌اکنون با حجم بسیار پایین و به‌صورت رایگان در پلی‌استور در دسترس است. در ادامه می‌توانید دیدگاه خود نسبت به بازی Farmify با ما درمیان بگذارید. 

دانلود بازی Farmify


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده