بررسی گوشی هواوی پی 40 پرو

بررسی گوشی هواوی پی 40 پرو

شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۱

هواوی P40 Pro به‌لطف پردازنده کرین ۹۹۰ و تراشه گرافیکی Mali-G76 MP16 به‌خوبی رسالت خود در اجرای بازی‌ها را روی بالاترین تنظیمات گرافیک به انجام می‌رساند.

دیگر مدت‌ها از زمانی‌که گوشی‌های موبایل را به‌عنوان یک پلتفرم برای تجربه بازی‌ها انتخاب کرده‌ایم گذشته است. اکنون بازار هدف شرکت‌های بزرگ روی تلفن‌های هوشمند نیز متمرکز شده است و شاهد عرضه نسخه موبایل بازی‌های بزرگ از جمله کالاف دیوتی موبایل یا پابجی برای اندروید و iOS هستیم. بااین‌‌حال هنوز هم ظهور سالیانه‌ی پردازنده‌های قدرتمند باعث شده تا استودیوها نیز سالیانه امکانات جدیدی را برای ساخت بازی‌های با کیفیت پیدا کنند.

شرکت بزرگ هواوی امسال با پرچم‌دار جدید پی با نام پی ۴۰ پرو شرایط مناسبی را برای تجربه بازی‌ها با بالاترین نرخ فریم فراهم کرده است. پردازنده کرین ۹۹۰ نسخه 5G هرچند مانند کرین ۹۸۰ توان پردازشی بالایی دارد، اما به‌لطف حضور نسخه بهبودیافته تراشه گرافیکی Mali-G76 MP16 قادر است تا سنگین‌ترین بازی‌ها از جمله بازی LifeAfter را با نرخ فریم بالای ۳۰ اجرا کند که نشان از قدرت بالای کرین ۹۹۰ دارد. در ادامه می‌خواهیم نگاهی گیمینگ به پی ۴۰ پرو بیندازیم، محصولی که اکنون به علت تحریم ایالات متحده دیگر قادر به استفاده از سرویس‌های گوگل نیست و باید به قولی روی پای خود به‌ایستد.

اگر به‌دنبال بررسی کامل هواوی P40 Pro از جمله دوربین این گوشی هستید می‌‌توانید به بررسی زومیت مراجعه کنید. در این بررسی زومجی صرفا به ویژگی‌های گوشی از دید گیمینگ می‌نگرد.

مشخصات فنی موبایل Huawei P40 Pro:

  • پردازنده‌ کرین ۹۹۰ (هفت نانومتری)‌به همراه ۸ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
  • نمایشگر ۶.۵۸ اینچی OLED با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۲۶۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ؛ نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
  • پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 MP16
  • دارای یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/3.4 با بزرگنمایی اپتیکال پنج برابر و یک دوربین ۴۰ مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/1.8،  لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
  • اندروید نسخه‌ی ۱۰، بدون خدمات گوگل پلی
  • ابعاد ۱۵۸.۲ در ۷۲.۶ در ۹ میلی‌متر با وزن ۲۰۹ گرم 
  • باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری
  • پشتیبانی از شبکه 3G و 4G و 5G و بلوتوث نسخه‌ی 5.0
  • مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر
  • فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری

گوشی هوشمند P40 Pro توسط دفتر هواوی در ایران برای بررسی در اختیار زومجی قرار گرفته است. شما می‌توانید برای اطلاع از مشخصات فنی کامل و قیمت گوشی هواوی از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

پشت هواوی پی ۴۰ پرو مشکی

طراحی

نسبت نمایشگر به بدنه به رقم ۹۱.۶ درصد رسیده است که حسی فراگیر را در زمان بازی کردن با پی ۴۰ پرو القا می‌کند

هواوی این‌بار نیز با طراحی جدیدی پی ۴۰ پرو را روانه بازار کرده است. با نگاهی به گوشه‌های نمایشگر شاهد ایجاد یک منحنی در لبه‌های گوشی هستیم که ظاهری متقارن با یکدیگر دارند.

یکی از مهم‌ترین تغییرات نمای روبه‌روی نمایشگر هواوی در پی ۴۰ پرو بازگشت این شرکت به زبانه بیضی شکل برای جایگیری دوربین سلفی است؛ درحالی‌که پیش از این هواوی در پی ۳۰ پرو ترجیح داده بود تا از زبانه‌ای قطره‌ای در بالای نمایشگر استفاده کند. این تغییر سیاست در زبان طراحی پی ۴۰ پرو باعث شده است تا در برخی از بازی‌ها بخشی از رابط کاربری در زیر زبانه قرار بگیرد.

اما پی ۴۰ پرو وزنی در حدود ۲۰۹ گرم دارد که یک محصول سنگین باتوجه‌به نمایشگر ۶.۵۸ اینچی محسوب می‌شود؛ نباید فراموش کنیم که هواوی پی ۳۰ پرو وزنی در حدود ۱۹۰ گرم داشت و اکنون در نسل جدید سری پی شاهد افزایش ۱۹ گرمی وزن گوشی هستیم. در سمت راست موبایل مانند گذشته دکمه‌های کاهش و افزایش صدا درکنار دکمه پاور قرار گرفته است که جایگیری مناسبی دارند. اما پشت گوشی به یک برآمدگی دوربین چهارگانه مزین شده است. بیرون زدگی دوربین در پشت گوشی خودنمایی می‌کند و شاید باب طبع برخی افراد نباشد.

با این‌‌حال،‌ می‌توانیم هواوی پی ۴۰ پرو را یک گوشی خوش دست بدانیم. با وجود وزن ۲۰۹ گرمی پی ۴۰ پرو، در زمان استفاده از گوشی با یک دست احساس لغزش به ما منتقل نشد. برای بررسی تجربه گیمینگ گوشی پی ۴۰ پرو به سراغ سه بازی با زاویه دید Landscape و Portrait رفتیم. باتوجه‌به ابعاد گوشی چندان توصیه به استفاده از پی ۴۰ پرو با یک دست نداریم. بااین‌حال در بازی‌هایی با زاویه دید Landscape یا به‌اصطلاح افقی، نگرانی خاصی از احتمال افتادن گوشی نخواهید داشت و پی ۴۰ پرو جایگیری خوبی در میان دست‌های شما خواهد داشت.

اجرای بازی فورتنایت روی پی ۴۰ پرو

برای بررسی راحتی گوشی در زمان تجربه بازی‌ها از سه بازی کالاف دیوتی موبایل، LifeAfter و Skyforce کمک گرفتیم. در بازی کالاف دیوتی باتوجه‌به کیفیت بافت‌های بالای بازی و به تناسب آن فشار پردازشی بالای روی گوشی، بخش بالای بدنه این محصول بعد از حدودا ۴۵ دقیقه شروع به گرم شدن کرد. این گرما آنچنان زیاد و آزاردهنده نیست و به‌راحتی می‌توانید از بازی‌های سنگین لذت ببرید.

برای بررسی استفاده از گوشی با یک دست به سراغ بازی اسکای فورس رفتیم. در بازی اسکای فورس باید با سرعت جنگنده را باتوجه‌به شیوه حمله دشمنان حرکت دهید. در گوشی‌هایی با نمایشگر کوچیک‌‌تر استفاده از یک‌دست برای تجربه بازی بسیار لذت بخش‌ است، اما در پی ۴۰ پرو چندان استفاده از یک دست برای اجرای بازی‌های را توصیه نمی‌کنیم. طراحی مدرن هواوی پی ۴۰ پرو و حاشیه‌ی کم نمایشگر، حسی تمام صفحه را به بازیکن منتقل می‌کند. البته هنوز هم از حضور زبانه دوربین بیضی شکل و بزرگ در بالای گوشی به‌دلیل قرارگیری روی بخشی از رابط کاربری انتقاد داریم.

صفحه‌نمایش

نمایشگر پی ۴۰ پرو با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی تجربه‌ای فوق‌العاده از اجرای بازی‌ها را ارائه می‌دهد

صفحه‌نمایش پی ۴۰ پرو نسبت به پی ۳۰ پرو در حدود یازده صدم اینچ بزرگ‌تر است. هواوی پی ۴۰ پرو را به یک نمایشگر ۶.۵۸ اینچی با رزولوشن متفاوت ۱۲۰۰ در ۲۶۴۰ پیکسل مجهز کرده است. به‌لطف حاشیه‌های ناچیز گوشی اکنون نسبت نمایشگر به بدنه ۹۱.۶ اینچی را شاهد هستیم که نکته‌ای مثبت به‌حساب می‌آید.

نمایشگر پی ۴۰ پرو دارای نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هرتزی است که حرکت روان منو‌ها را به همراه دارد. زمانی‌که از یک گوشی با نرخ نوسازی تصویر ۹۰ هرتزی استفاده کنید به سرعت متوجه تفاوت نمایشگر با گوشی‌های ۶۰ هرتزی خواهید شد. پنل OLED پی ۴۰ پرو دارای تراکم پیکسلی ۴۴۱ پیکسل در اینچ است.

اطراف نمایشگر پی ۴۰ پرو دارای انحنا است، هرچند این انحنا در استفاده‌ی روزمره چندان خودنمایی نمی‌کند، اما به محض ورود به بازی‌هایی مانند کالاف دیوتی موبایل متوجه از دست رفتن بخشی از رابط کاربری از جمله نام کامل بازی خواهید شد. به‌عنوان مثال زمانی‌که می‌خواستیم در بازی LifeAfter ثبت‌نام کنیم، دو کارکتر اول نام به‌دلیل انحنا لبه‌های نمایشگر، نمایش داده نمی‌شد.

نمایشگر پی ۴۰ پرو دارای حداکثر روشنایی ۶۳۰ نیت است که کاملا پاسخگوی نیاز کاربران در زمان استفاده از گوشی در زیر نور مستقیم آفتاب خواهد بود. با این‌‌حال باید گفت که رقبایی از جمله گلکسی اس ۲۰ با حداکثر روشنایی ۱۲۰۵، آیفون ۱۱ پرو مکس با روشنایی ۱۱۳۰ و درنهایت وا‌ن‌پلاس ۷ پرو با روشنایی ۹۸۴، میزان روشنایی بیشتری را نسبت به نمایشگر پی ۴۰ پرو دارند. از طرفی حداقل روشنایی نمایشگر در آزمایشگاه زومیت و زومجی به ۲.۶ نیت رسید که کمی از رقبا بیشتر است.

برای بررسی راحتی استفاده از گوشی در زیر نورمستقیم آفتاب اقدام به تجربه بازی Lineage 2 کردیم. در زمان ورود به سیاه‌چاله‌های تاریک نیز، پی ۴۰ پرو عملکرد قابل قبولی را در زیر نور به نمایش گذاشت. نمایشگر پی ۴۰ پرو درکنار پشتیبانی از استاندارد HDR 10 رنگ‌های پویا را به‌نمایش می‌گذارد ما نمایشگر پی ۴۰ پرو را مناسب ارزیابی می‌کنیم.

اسپیکر

پیش از این اسپیکرهای بهتری را در گوشی‌های هواوی از جمله سری میت دیده بودیم. پی ۴۰ پرو به یک اسپیکر تک کاناله در پایین گوشی مجهز شده است که در زمان پخش آهنگ‌های کلاسیک در بازی پیانو تایلز ۲ صدای خروجی مناسب و بدون اعوواج دارد.

بااین‌حال، این‌روزها پرچمداران به سمت استفاده از اسپیکر‌هایی موسوم به اسپیکر مکالمه دربالای نمایشگر رفته‌اند. اسپیکرهای مکالمه امکان پخش استریوی آهنگ‌ها را فراهم می‌کند به‌ویژه در بازی‌های آنلاین به بازیکن اجازه می‌دهد تا صدای چپ و راست را برای حضور دشمنان تشخیص دهند. هواوی ترجیح داده است تا هنوز به سمت استفاده از این نوع اسپیکر‌ها نرود. صدای خروجی گوشی در مقایسه با برخی رقبا بلند نیست، هرچند شفافیت خوبی دارد. در شرایط فعلی انتظار داریم تا پرچمداران به اسپیکرهای استریو با حجم خروجی بالا و وضوح مناسب مجهز شوند.

اسپیکر تک کاناله هواوی پی ۴۰ پرو

در زمان اجرای بازی آسفالت ۹ با وجود پخش موسیقی الکترونیک و به اصطلاح شلوغ، شفافیت خروجی اسپیکر در حد قابل قبولی بود. ما توصیه می‌کنیم برای داشتن بهترین تجربه روی پی ۴۰ پرو از هندزفری ‌های موجود در جعبه‌ی گوشی برای تجربه بازی‌ها استفاده کنید.

عملکرد در بازی

محصولات هواوی با عرضه گوشی‌هایی با پردازنده کرین ۹۷۰ بهبود چشم‌گیری در اجرای روان بازی‌ها بدون گرم شدن محسوس بدنه پیدا کردند. این موضوع در کرین ۹۸۰ نیز ادامه پیدا کرد و اکنون به پردازنده قدرتمند کرین ۹۹۰ رسیده‌ایم. پی ۴۰ پرو یک محصول عالی برای اجرای بازی‌ها روی بالاترین تنظیمات گرافیکی در دسترس است. در کرین ۹۸۰ هواوی مدعی بود که این پردازنده هوشمندتر از گذشته رفتار کاربران را برای بررسی عملکرد بازیکن زیر نظر دارند تا بهترین راندمان و مصرف انرژی را در اختیار کاربران بگذارد.

اکنون در کرین ۹۹۰ انتظار داریم تا این عملکرد هوشمندتر از گذشته برای مصرف انرژی باشد. مانند گذشته برای بررسی عملکرد گوشی‌ها به سراغ بازی‌های شناخته شده و باکیفیت می‌رویم تا عملکرد گوشی را بعد از یک ساعت تجربه بازی مورد ارزیابی قرار دهیم. در همین ابتدا باید توجه داشته باشید که محصولات هواوی از سوی ایالات متحده و گوگل تحریم شده‌اند، در نتیجه دسترسی به سرویس‌های گوگل همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم ممکن نیست.

اما آیا نبود سرویس‌های گوگل از جمله گوگل پلی گیمز مزاحمتی در تجربه بازی‌ها ایجاد می‌کند؟‌ آیا هواوی جایگزینی برای گوگل پلی در نظر گرفته است؟ در پاسخ به سؤال اول بله یک سری از بازی‌ها از جمله بازی کارتی Gwent را نتوانستیم روی پی ۴۰ پرو اجرا کنیم و در همان ابتدا شاهد اخطار عدم نصب بودن گوگل پلی سرویس بودیم. این اخطار در بازی‌های مختلف نمایش داده می‌شود و درنهایت اجازه آنلاین شدن به بازیکن داده نمی‌شود.

بااین‌حال یک سری از بازی‌ها از جمله بازی لایف افتر، فورتنایت، کالاف دیوتی موبایل یا بازی پیانو تایلز ۲ را به‌راحتی روی پی ۴۰ پرو اجرا کردیم. در این بازی‌ها لزوما نیاز به اتصال به گوگل پلی برای برگرداندن پیشرفت بازی‌ها وجود ندارد، اما اگر شما یک سری از بازی‌ها را به گوگل پلی متصل کرده‌اید و می‌خواهید روی پی ۴۰ پرو بازی خود را برگردانید، باید بدانید که این امکان در حال حاضر وجود ندارد.

هواوی برای عبور از محدودیت‌های گوگل به سراغ نرم‌افزاری به نام اپ گالری رفته است. خوشبختانه تمام بازی‌های موجود در اپ گالری که شامل مجموعه‌ای از بازی‌های بزرگ نیز می‌شوند، در هواوی اپ گالری پشتیبانی می‌شوند.

بازی لایف افتر در هواوی P40 Pro

اکنون با بیان این نکته مهم در رابطه با هواوی پی ۴۰ پرو به سراغ روند گذشته زومجی برای بررسی تک به تک بازی‌ها در پرچم‌دار جدید هواوی می‌رویم. در ابتدا اقدام به اجرای بازی کالاف دیوتی موبایل کردیم. با اتصال به حساب کاربری اکتیویژن یا اتصال به فیسبوک می‌توانید حساب کاربری خود را به پی ۴۰ پرو منتقل کنید. بازی روی بالاترین تنظیمات گرافیکی تجربه‌ای روان را ارائه می‌دهد. در بررسی زومجی نرخ فریم بازی حتی در زمان انفجار از نرخ ۶۰ فریم برثانیه پایین‌تر نمی‌آمد.

در ادامه به سراغ بازی لایف افتر رفتیم که به‌دلیل ارائه تنظیمات گرافیکی متنوع و داشتن گرافیکی فوق‌العاده برای یک بازی موبایل شناخته می‌شود. در زمان رویارویی با دشمنان غول آسا در پی ۴۰ پرو نرخ فریم مابین ۴۲ تا ۶۰ فریم در نوسان بود، اما این نوسان در تجربه بازی خللی ایجاد نمی‌کرد. باید گفت این عملکرد را در گوشی‌های پرچم‌دار دیگر نیز تاحدودی به‌دلیل کیفیت‌ بافت‌های بالای لایف افتر شاهد هستیم.

در انتها نیز اقدام به تجربه بازی فورتنایت کردیم که این اواخر به دلایلی نرخ ۶۰ فریم برثانیه را به‌صورت کامل از نسخه موبایل حذف کرده است. در زمان انتخاب بالاترین رزولوشن و Quality در تنظیمات نرخ فریم به‌صورت میانگین روی ۳۰ قفل شده بود که تجربه‌ای کاملا بی‌ ایراد محسوب می‌شود.

محصول / بنچمارکAnTutu 8
3DMarkPCMark
Work 2.0
GeekBench 5GFXBench
IceStormSling Shot Extreme
OpenGL
Overall / Web BrowsingSingle / MultiAztec Ruins Vulkan
High Tier 
Manhattan 3.1Car ChaseT-Rex
UnlimitedUnlimited(Onscreen / Offscreen (FPS
هواوی پی ۴۰ پرو (Perf. mode)۶۸۹۱۸۶۴۱۰۱۰۴۲۸
۹۶۴۶
۷۷۹
۳۲۱۸
۱۶
۱۷
۵۲
۷۵
۳۱
۴۵
۸۲
۱۵۲
هواوی پی ۴۰ پرو۴۶۷۱۹۶۰۵۴۸۴۸۶
۷۰۵۱
۷۵۸
۳۰۲۱
۱۶
۱۷
۵۱
۷۵
۳۱
۴۴
۸۲
۱۵۱
هواوی پی ۳۰ پرو (Perf. mode)۳۹۶۲۰۰۵۴۳۳۳۴۴۹۳۹۳۱۰
۱۰۰۹۳
۶۸۱
۲۲۸۷
۱۶
۱۳
۴۹
۵۶
۲۹
۳۳
۶۰
۱۳۷
گلکسی S20۵۰۵۰۴۱۶۴۹۴۷۷۱۸۸۱۰۳۵۱
۹۲۸۱
۹۱۲
۲۸۰۱
۲۳
۲۰
۴۸
۸۵
۴۴
۵۰
۶۰
۲۰۰
گلکسی S20 اولترا۵۲۷۴۲۹۷۱۶۳۲۷۲۳۰۱۰۴۰۲
۹۲۵۳
۹۱‌۷
۲۷۷۴
۲۰
۲۰
۵۹
۸۵
۴۵
۵۱
۶۰
۲۰۰
گلکسی اس ۱۰ پلاس
(۲۲۸۰ × ۱۰۸۰)
۴۱۴۰۸۰۵۶۴۹۷۴۵۵۳۷۶۰۲
۸۳۴۲
۷۵۶
۲۰۹۲
۱۹
۱۵
۵۷
۶۷
۴۰
۴۳
۶۰
۱۶۹
ال‌جی جی ۸ اس۴۳۰۷۱۸۶۳۶۲۵۶۲۸۴۹۲۹۰
۷۰۸۹
۷۳۴
۲۶۸۴
۲۵
۱۶
۵۸
۶۴
۳۹
۴۲
۶۰
۱۶۷
می ۹‌تی پرو۴۴۵۰۰۹۶۰۵۵۵۵۸۲۹۹۵۴۹
۷۸۰۴
۷۳۶
۲۷۸۰
۲۳
۱۶
۵۷
۶۷
۳۶
۴۲
۶۰
۱۶۶
شیائومی می ۹۴۳۸۶۰۸۶۰۵۴۵۵۸۲۳۸۸۸۲
۷۵۴۱
۶۶۷
۲۵۳۷
۲۳
۱۵
۵۲
۵۷
۳۵
۳۹
۶۰
۱۴۱
بلک‌شارک ۲ پرو--۸۵۷۹۵۶۸۴۰۸۰۱۴
۶۵۰۷
۷۶۷
۲۶۸۲
۲۶
۱۸
۵۹
۷۸
۴۰
۴۷
۶۰
۱۸۵
وان‌پلاس ۷ پرو
(۹۰ هرتز)
۴۷۲۲۷۲۷۰۱۰۲۶۰۷۱۹۱۹۶
۷۳۲۰
۷۲۱
۲۶۴۰
۱۳
۱۶
۱۹
۴۰
۳۱
۶۶
۶۰
۱۶۰
آیفون ۱۱ پرو مکس۵۴۷۱۹۳۹۷۰۱۴۶۴۱۱ (Metal)--۱۳۱۰
۳۳۶۸
۴۵.۳
۲۸.۸
۵۹.۲
۱۰۰.۱
۴۹.۶
۶۴.۶
۵۹.۸
۲۸۶.۷
 آیفون ۱۱ پرو ۵۴۶۰۰۵۹۶۷۱۲۶۴۳۸ (Metal)--۱۳۱۵
۳۳۶۱
۴۵.۳
۲۸.۴
۵۹.۹
۱۱۶.۳
۴۸.۹
۶۲.۷
۶۰.۰
۲۹۷.۱
آیفون ۱۱۵۲۲۱۷۰۹۷۱۶۹۶۵۵۸--۱۳۲۶
۳۲۶۲
۵۹.۹
۳۱.۶
۶۰.۰
۱۰۴.۶
۶۰.۰
۷۱.۶
۶۰.۰
۲۷۲.۲
آیفون XS Max ۴۵۳۰۸۹۷۷۴۲۸۴۲۰۱--۱۱۰۸
۲۶۱۸
۳۴.۴
۱۸.۴
۵۰.۵
۶۶.۳
۳۲.۱
۴۰.۹
۵۹.۹
۱۹۷.۸
گلکسی نوت ۱۰ پلاس
(۲۲۸۰ × ۱۰۸۰)
۴۵۴۳۲۲۵۰۱۵۸۵۱۶۱۹۰۲۸
۸۳۱۴
۷۲۸
۲۰۸۶
۲۰
۱۷
۵۷
۷۱
۳۸
۴۲
۶۰
۱۷۰
*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

هواوی پی ۴۰ پرو / P40 Pro

هواوی P40 Pro از رابط کاربری EMUI نسخه ۱۰.۱ بهره می‌برد. نسبت به نسخه ۹.۱ و ۸.۱، فضای رابط کاربری مینیمالی را شاهد هستیم. به‌دلیل محدودیت‌های گوگل دیگر خبری از Google Feed در رابط کاربری EMUI نیست و باید با قسمتی به نام Today از آخرین اخبار مطلع شوید. فناوری شتاب‌دهنده‌ی GPU Turbo 3.0 برای اجرای روان‌تر بازی‌ها به هواوی پی ۴۰ پرو نیز آمده است و می‌توانید از این ویژگی برای داشتن تجربه‌ای بهتر در برخی از بازی‌های پشتیبانی شده بهره ببرید.

باتری

پی ۴۰ پرو به یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. از طرفی شاهد افزایش رزولوشن نمایشگر در پی ۴۰ پرو به ۱۲۰۰ در ۲۶۴۰ هستیم که ناخودآگاه تاثیر خود را روی شارژدهی گوشی می‌گذارد. هواوی همچنین نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را به پی ۴۰ پرو آورده است که در محصولات مختلف پیش از این از تاثیر منفی آن روی شارژدهی مطلع شده بودیم. اما بااین‌حال عملکرد پردازنده کرین ۹۹۰ آنقدر در پی ۴۰ پرو بهینه است که شارژدهی بهتری را نسبت به پی ۳۰ پرو در پی ۴۰ پرو تجربه کردیم.

برای ارزیابی نمایشگر مانند گذشته نور صفحه را روی ۲۰۰ نیت قرار دادیم و با قطع کردن تمام اتصالات بی‌سیم گوشی، ویدیویی 720p را به‌صورت مداوم روی گوشی اجرا کردیم تا شارژ گوشی به‌طور کامل تمام شود. در این آزمون باتری پی ۴۰ پرو شارژدهی ۱۹ ساعت و ۲۱ دقیقه داشت که عملکردی عالی محسوب می‌شود.

عملکرد شارژر گوشی روی بازی‌های مختلف به فاکتورهای مختلفی مانند آنلاین بودن، استفاده از اینترنت وای‌فای یا دیتا، نور نمایشگر و همچنین بهینه بودن بازی ارتباط دارد در نتیجه صحبت از شارژدهی گوشی در ربازی‌های مختلف امری مشکل خواهد بود. بااین‌حال، می‌توانیم باتوجه‌به تجربیات عملی خود در زمان تجربه بازی‌ها روی پی ۴۰ پرو،‌ شارژدهی این گوشی را در مقابل رقبا بسیار خوب ارزیابی کنیم.

پرچم‌دار هواوی با شارژر ۴۰ واتی عرضه شده است. به‌لطف این شارژر شما می‌توانید در ۳۰ دقیقه گوشی را به اندازه ۸۰ درصد شارژ کنید. برای شارژ کامل گوشی تنها به ۵۰ دقیقه زمان نیاز دارید که یک عملکرد فوق‌العاده محسوب می‌شود. در مقایسه با پی ۳۰ پرو، پرچم‌دار پیشین هواوی در ۳۰ دقیقه ۴۵ درصد شارژدهی ارائه می‌داد.

P40 pro Call of Duty Performance

جمع‌بندی

هواوی پی ۴۰ پرو محصولی با کیفیت و زیبا است که با وجود بی‌رحمی ایالات متحده هنوز هم توانسته به‌لطف سرویس HMS و برنامه‌های آینده نگرانه‌ی هواوی روی پای خود به‌ایستد. شاید اگر به کلیت گوشی هواوی پی ۴۰ پرو نگاهی بیندازیم بتوانیم ایرادات ناچیزی را آن هم تنها در زمان تجربه بازی‌ها مشاهده کنیم. خوشبختانه در حال حاضر طیف وسیعی از بازی‌ها در اپ گالری هواوی در دسترس قرار دارند، با‌این‌حال باید بدانید که به‌دلیل نبود امکان استفاده از خدمات گوگل، قادر به تجربه برخی بازی‌ها نخواهید بود.

نمایشگر هواوی پی ۴۰ پرو نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را ارائه می‌دهد که به‌ویژه در زمان تجربه بازی‌ها یا حرکت بین اپلیکیشن‌ها به خوبی تفاوت آن را با نمایشگر‌های ۶۰ هرتزی متوجه خواهید شد. از طرفی با وجود نرخ نوسازی بالا، در زمینه شارژدهی نیز پی ۴۰ پرو عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته است که قابل تقدیر است. خوشبختانه تراشه Mali-G76 MP16 به هیچ عنوان در هیچ یک از بازی‌ها با افت فریم محسوسی روبه‌رو نمی‌شود و می‌توانیم روی بازی‌های فعلی قول تجربه‌ای روان را بدهیم.

برای تجربه بازی‌های روی پی ۴۰ پرو پیشنهاد می‌دهیم تا از هدفون استفاده کنید،‌ زیرا اسپیکر تک کاناله پی ۴۰ پرو، در موسیقی‌های الکترونیک حجم خروجی زیادی ندارد. اگر به‌دنبال یک محصول قدرتمند در اجرای بازی‌ها می‌گردید با درنظرگرفتن شرایط، پی ۴۰ پرو نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده