نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۹

دموی بازی Halo Infinite روی پی سی اجرا شده و نسخه نهایی بهتر از آن خواهد بود

آرون گرینبرگ به ارائه‌ی توضیحاتی پیرامون نمایش Halo Infinite در رویداد ایکس‌باکس سری ایکس پرداخته است.

همان‌طور که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد، بازی هیلو اینفینیت (Halo Infinite) درمیان آثار به نمایش درآمده در رویداد ایکس باکس سری ایکس بیشترین بحث‌ها و حواشی را به خود اختصاص داده؛ جدیدترین محصول استودیو 343 اینداستریز (343Industries) که هم ویژگی‌های جذابی را به مخاطبان نشان داد و هم با انتقاداتی در زمینه‌ی گرافیک آن مواجه شد. اکنون آرون گرینبرگ به توضیحاتی پیرامون این دمو پرداخته و هواداران هیلو را به صبر و تحمل بیشتر دعوت کرده است.

مدیر بازاریابی ایکس‌باکس در گفتگوی اخیر خود با Inside Gaming پیرامون انتقادات از گرافیک هیلو اینفینت می‌گوید: «باید توجه داشت که ما این روزها در میانه‌ی یک همه‌گیری جهانی قرار داریم. در حال حاضر هم در ماه ژوئیه به‌سر می‌بریم و مدت‌ها تا زمان انتشار بازی در تعطیلات آخر سال فاصله داریم و هیلو اینفینیت همچنان مراحل تولید خود را پشت‌سر می‌گذارد.»

اشاره‌ی گرینبرگ به ویروس کرونا به‌علت مشکلاتی است که این ویروس برای استودیوهای مختلف ایجاد کرده و باعث شده روند تولید بازی‌های ویدیویی کُندتر از قبل پیش برود و حتی در بعضی استودیوها شرایط به دورکاری منجر شود. او در ادامه از این می‌گوید که استریم و پخش آنلاین ویدیوهای بازی‌ها هم می‌تواند عاملی برای پایین‌تر آمدن کیفیت بصری آن‌ها باشد: «نمایش قدرت کامل و توانایی‌های گرافیکی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس ازطریق استریم واقعاً کار دشواری است و کیفیت واقعی بازی را می‌توانید در حالت 4K/60fps ببینید.» منظور گرینبرگ در اینجا استریم 1080p بازی‌های مایکروسافت بوده که بعد از پایان این رویداد، نسخه‌های 4K/60fps ویدیوها هم در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

دانلود ویدیو از آپارات

یکی از مواردی که عده‌ای از آن انتقاد داشته‌اند، تصاویر رسمی منتشرشده از هیلو اینفینیت بوده که در آن‌ها نورپردازی ساده و بافت‌هایی با رزولوشن پایین قابل مشاهده است؛ موضوعی که گرینبرگ در مورد آن می‌گوید: «از آنجایی که بازی هنوز در دست تولید است، کیفیت آن به‌تدریج بهتر خواهد شد. این موضوع را خود ما از نزدیک به‌طور مستقیم می‌بینیم و با بررسی‌های هفتگی که روی بازی داریم، شاهد بهبود کیفیت آن در هر هفته نسبت به هفته‌ی قبل هستیم. بنابراین بازی تا زمان انتشار در فصل تعطیلات همچنان بهتر و بهتر خواهد شد.»

بازی هیلو اینفینیت برای سه پلتفرم ایکس‌باکس سری ایکس، ایکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد و همین موضوع باعث شکل‌گیری این سؤال برای مخاطبان شده بود که نسخه‌ی نمایش‌داده‌شده از بازی متعلق به کدام پلتفرم بوده؛ موضوعی که مسئولان 343 اینداستریز در گفت‌وگو با PCGamesN آن‌را شفاف‌سازی کرده‌اند: «این دمو از روی پی‌سی ضبط شده و نشان‌دهنده‌ی کیفیتی است که گیمرها در نسخه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس تجربه خواهند کرد.»

در مجموع با وجود انتقاداتی که نسبت به جلوه‌های بصری هیلو اینفینیت در اولین نمایش گیم‌پلی آن وجود دارد، می‌توان امیدوار بود بازی تا زمان انتشار با بهبودهایی همراه شود و به‌عنوان یکی از آثار هم‌زمان با عرضه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس به شکل بهتری از قدرت این کنسول مایکروسافت استفاده کند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده