نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱

تاریخ اکران فیلم های A Quiet Place: Part 2 و Top Gun: Maverick تا سال ۲۰۲۱ عقب افتاد

دو فیلم مطرح شرکت پارامونت به خاطر ویروس کرونا برای چندمین بار با تأخیر مواجه شدند.

در فروردین ماه امسال بود که خبری منتشر شد مبنی بر تأخیر در تاریخ اکران بعضی از فیلم‌های شرکت پارامونت پیکچرز از جمله فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) و یک مکان ساکت: قسمت دوم (A Quiet Place: Part 2). درحالی‌که تأخیر در اکران فیلم‌های سینمایی به‌دلیل مشکلات ناشی از ویروس کرونا برای ده‌ها فیلم سینمایی دیگر هم پیش آمده، در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم این دو فیلم یک‌بار دیگر با تأخیر در نمایش مواجه شده‌اند و دیگر قرار نیست در سال ۲۰۲۰ روی پرده‌ی سینماها بروند.

فیلم یک مکان ساکت: قسمت دوم به کارگردانی جان کرازینسکی و با بازی امیلی بلانت و کیلین مورفی که قرار بود اواخر تابستان امسال اکران شود، به نیمه‌ی اول سال آینده منتقل شده و در تاریخ ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۰) به نمایش درمی‌آید. همچنین فیلم تاپ گان: ماوریک هم با هنرنمایی تام کروز درحالی‌که قرار بود در آخرین روزهای سال جاری میلادی روی پرده برود، اکنون با تاریخ جدیدی همراه شده که ماه‌ها با زمان قبلی فاصله دارد، یعنی روز ۲ ژوئیه ۲۰۲۱ (۱۱ تیر ۱۴۰۰).

فیلم Top Gun: Maverick

کریس آرانسون و مارک ویان، مدیران بخش فروش آمریکا و جهان شرکت پارامونت در این زمینه بیانیه‌ای داده و چنین گفته‌اند: «ما کاملاً به این قضیه اعتقاد داریم که لذت تماشای فیلم در هیچ حالتی به‌پای تماشای آن در سالن‌های سینما نمی‌رسد. پارامونت همواره به ارائه‌ی فیلم‌های خود روی پرده‌ی سالن‌های سینما و همکاری با شرکای تجاری‌اش متعهد بوده و در حال حاضر هم تلاش می‌کنیم این اطمینان را به مخاطبان خود بدهیم که با روبراه شدن اوضاع، یک‌بار دیگر می‌توانند به‌سراغ تماشای فیلم‌های پارامونت روی پرده‌های بزرگ سینماها بروند.»

نسخه‌ی اول فیلم یک مکان ساکت درحالی با بودجه‌ی حدوداً ۲۰ میلیون دلاری تولید شده بود که درنهایت توانست به فروشی معادل ۳۴۰ میلیون دلار دست پیدا کند. از طرف دیگر قسمت اول تاپ گان هم در سال ۱۹۸۶ با بودجه‌ای ۱۵ میلیون دلاری ساخته بود و با استقبال بالای مخاطبان به فروشی بیش از ۳۵۰ میلیون دلار رسید. بنابراین طبیعی است که پارامونت روی فروش بالای قسمت‌های جدید هر دو فیلم حساب ویژه‌ای باز کرده باشد و منتظر بهبود اوضاع پس از فروکش کردن همه‌گیری کرونا برای اکران آن‌ها باشد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده