نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۵

گزارش مالی مایکروسافت در خصوص افزایش ۶۴ درصدی درآمد بخش ایکس باکس

مایکروسافت اقدام به انتشار آمار مربوط‌ به افزایش درآمد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه فعالیت‌های گیمینگ خود کرده که رشد قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

با نزدیک شدن به زمان آغاز به کار نسل جدید کنسول‌های بازی، می‌توان گفت که مایکروسافت در رقابت نسل هشتم، در بهترین عملکرد مورد نظر خود ظاهر نشد. نحوه عرضه کنسول ایکس‌باکس وان به هیچ عنوان نتایج مورد انتظار سازندگان خود را برآورده نکرد و اینطور به نظر می‌رسید که این شرکت در مسیر یافتن هویت خود به سختی تلاش می‌کند. اما بعد از ارائه چند سرویس اشتراکی موفق و تصمیم گیری برای یکپارچه سازی بسترهای گیمینگ مایکروسافت در حوزه کنسول و پی سی، به نظر می‌رسد که آن‌ها در بازیابی اهداف مورد نظر خود به خوبی پیش رفتند؛ گزارش‌های مالی نیز این موضوع را تأیید می‌کند.

مایکروسافت به‌تازگی اقدام به انتشار آمار و ارقام عملکرد مالی خود در سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۰ خود پرداخته و در آن از افزایش قابل ملاحظه میزان درآمد گیمینگ این شرکت توضیحاتی را ارائه کرده است. بر این اساس، مجموع درآمد بخش ایکس‌باکس در حوزه گیمینگ با افزایش ۶۴ درصدی، به میزان ۱.۳ میلیارد دلار رسیده است. درآمد حاصل از فروش سخت‌افزاری محصولات این شرکت، با یک رشد ۴۹ درصدی، نقش مهمی را در این دستاورد ایفا می‌کند. از سوی دیگر، بخش تولید محتوا و سرویس‌های اشتراکی ایکس‌باکس از قبیل Xbox Live و Game Pass نیز یک جهش ۶۵ درصدی را نشان می‌دهند.

کنسول های ایکس باکس وان و ایکس باکس وان اس در دو رنگ سفید و مشکی

این شرکت از افزایش یکباره‌ی درآمد ناشی از بازی‌ها و سرویس‌های پلتفرم ایکس‌باکس به‌عنوان «رکورد میزان ارتباط» با کاربران یاد کرده که احتمالاً تحقق آن‌ را تاحد زیادی به قوانین مختلف منع رفت‌و‌آمد در کشورهای جهان در پی شیوع ویروس کرونا مدیون است. شما می‌توانید با مراجعه به این لینک، جداول مربوط‌به آمار کلی را در وبسایت رسمی مایکروسافت مشاهده کنید.

فارغ از دلایل و شرایطی که منجر به کسب این دستاوردها برای مایکروسافت شده، باید گفت که این شرکت دوره سه‌ماهه موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشته است. متأسفانه ایکس‌باکس آمار دقیق مربوط‌به تعداد فروش کنسول‌های ایکس اکس وان و همچنین تعداد اعضای سرویس‌های اشتراکی خود را منتشر نمی‌کند؛ بنابراین نمی‌توان به‌سادگی به مقایسه عملکرد این شرکت با رقبای خود پرداخت. اما افزایش درآمد ناشی از آن، می‌تواند بیانگر رشد قابل‌توجه این آمار و ارقام باشد.

نسل جدید کنسول‌های ایکس‌باکس، به احتمال زیاد تا ماه نوامبر امسال به بازار عرضه خواهد شد. امی هود، مدیر مالی مایکروسافت، در کنفرانس تلفنی خود به عرضه ایکس‌باکس سری ایکس در ماه نوامبر اشاره کرده که در لینک مطلب مقابل می‌توانید در مورد آن بیشتر بخوانید. امشب نیز رویداد ویژه رونمایی از بازی‌های جدید ایکس‌ باکس سری ایکس را خواهیم داشت. لذا در ادامه با زومجی همراه باشد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده