نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۰

تاریخ انتشار نسخه غربی بازی Yakuza: Like a Dragon مشخص شد

نسخه غربی بازی Yakuza: Like a Dragon یا همان یاکوزا 7 آبان‌ماه امسال منتشر می‌شود. ضمنا عرضه بازی برای کنسول پلی استیشن 5 هم تایید شد.

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، تاریخ انتشار نسخه انگلیسی بازی Yakuza: Like a Dragon مشخص شد. دیروز ابتدا وبسایت IGN به نقل از کمپانی سگا اعلام کرد که Yakuza: Like a Dragon نوامبر امسال برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر می‌شود. همچنین سگا تایید کرد که نسخه پلی استیشن 5 این بازی در حال آماده شدن است. این کمپانی اشاره‌ای به تاریخ عرضه این نسخه نکرد و فقط اعلام کرد که دیرتر از سایر نسخه‌ها منتشر می‌شود. افرادی هم که نسخه پلی استیشن 4 را خریداری کرده باشند، می‌توانند به صورت کاملا رایگان نسخه پلی استیشن 5 را در زمان عرضه‌اش دریافت کنند. سگا همچنین یک بار دیگر اعلام کرد که نسخه ایکس باکس سری ایکس بازی Yakuza: Like a Dragon همزمان با عرضه این کنسول، برای آن در دسترس خواهد بود.

اما اندکی بعد از انتشار مطلب IGN بود که خبر دیگری درباره تاریخ انتشار بازی یاکوزا 7 منتشر شد. این خبر اعلام می‌کرد که تاریخ عرضه بازی در فروشگاه ایکس باکس ۲۳ آبان ۱۳۹۹ (۱۳ نوامبر ۲۰۲۰) درج شده است. البته این تاریخ هنوز به‌وسیله سگا تایید نشده است، اما فروشگاه ایکس باکس سابقه‌ای طولانی در لو دادن تاریخ عرضه بازی‌ها دارد. به هر حال فعلا ما هم همین تاریخ انتشار را برای نسخه غربی بازی Yakuza: Like a Dragon در نظر می‌گیریم.

شخصیت اصلی بازی یاکوزا 7

نکته مهمی که درباره نسخه‌های نسل نهمی بازی یاکوزا 7 باید به آن اشاره کنیم، مربوط به قیمت آن است. اگر اخبار بازی را دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید که برخی از بازی‌های نسل بعدی با قیمتی گران‌تر از بازی‌های فعلی عرضه خواهند شد. برای مثال کمپانی 2کی گیمز، چندی پیش اعلام کرد که بازی NBA 2K21 برای کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس ۱۰ دلار گران‌تر از بازی‌های فعلی خواهد بود و با قیمت ۷۰ دلار عرضه می‌شود. خوشبختانه این افزایش قیمت برای بازی Yakuza: Like a Dragon وجود ندارد و این بازی با همان قیمت ۶۰ دلاری به دست گیمرها می‌رسد. کمپانی سگا اعلام کرده که افزایش قیمت، مشمول همه بازی‌های نسل بعدی نخواهد شد. البته هنوز عملا وارد نسل نهم نشده‌ایم و زود است که بخواهیم در این باره پیش‌بینی کینم، اما به نظر می‌رسد که قیمت استاندارد بازی‌ها نسل آینده همان ۷۰ دلار باشد.

کمپانی سگا یک تریلر هم از نسخه انگلیسی بازی یاکوزا 7 منتشر کرد که بخش‌هایی از گیم‌پلی و همچنین میان‌پرده‌های این بازی را به نمایش می‌گذارد. بر اساس چیزی که در این تریلر می‌بینیم، بازی حداقل از نظر گرافیکی زیبا و جذاب است. شما می‌توانید تریلر جدید بازی Yakuza: Like a Dragon را در یوتیوب مشاهده کنید.

بازی نقش‌آفرینی یاکوزا 7 ابتدا در تاریخ ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۸ (۱۶ ژانویه ۲۰۲۰) برای کنسول پلی استیشن 4 در ژاپن منتشر شد. داستان بازی برای اولین‌بار در توکیو جریان ندارد و به شهر یوکوهاما منتقل شده است. همچنین کازوما کیریو (Kazuma Kiryu)، قهرمان همیشگی بازی‌های این مجموعه، در این شماره حضور ندارد و جای خود را به یک شخصیت جدید به نام ایچیبان کاسوگا (Ichiban Kasuga) داده است. سازندگان بازی گفته‌اند که کاسوگا نسبت به کیریو شخصیتی احساساتی‌ دارد و بی‌پرده‌تر صحبت می‌کند. برای اولین‌بار در بازی‌های این مجموعه، دو مبارز زن هم در بازی یاکوزا 7 وجود دارند که بازیکن می‌تواند مستقیما آنها را هدایت کند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده