نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

انتشار تصویری از کتاب Mass Effect Trilogy به شایعات ریمستر مجموعه دامن زد

به‌تازگی تصویری هنری مربوط‌به کتاب Mass Effect Trilogy: Expanded Edition منتشر شده که به‌نوعی به ریمستر سه‌ گانه Mass Effect اشاره می‌کند.

اگرچه هنوز شرکت الکترونیک آرتز و استودیوی بایوور به‌طور رسمی این موضوع را تایید نکرده‌اند، اما طی ماه‌های اخیر، شایعات زیادی منتشر شده‌اند مبنی بر اینکه به‌زودی شاهد رونمایی از نسخه بازسازی شده یا ریمستر سه‌گانه Mass Effect خواهیم بود. هر چند همیشه نمی‌توان به شایعات اعتماد کرد، اما حالا یک آیتم خاص مربوط‌به Mass Effect رونمایی شده که باعث می‌شود به خبر ساخته شدن ریمستر مجموعه، بیشتر از گذشته ایمان بیاوریم.

اخیرا در وبسایت آمازون، یک آرت‌بوک با نام کامل The Art of the Mass Effect Trilogy: Expanded Edition معرفی شده که علاقه‌مندان می‌توانند آن را پیش‌خرید کنند. قیمت این کتاب ۳۹.۹۹ دلار است و گفته می‌شود که سال آینده میلادی، یعنی در فوریه ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد. براساس اطلاعات ارائه شده، این کتاب شامل صدها تصویر هنری بسیار زیبا از مجموعه Mass Effect است که قبلا دیده نشده‌اند و می‌توانند گیمرها را با دنیای عظیم و شگفت‌انگیز بازی‌های این مجموعه، بیشتر آشنا کنند. براساس اطلاعات منتشر شده در صفحه فروش، این کتاب شامل تصاویری از محتواهای دانلودی Lair of the Shadow Broker بازی Mass Effect 2 و همچنین Citadel از بازی Mass Effect 3 خواهد بود.

تصویری هنری از کتاب Mass Effect Trilogy

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که انتشار این کتاب در سال آینده میلادی لزوما به‌معنی عرضه ریمستر سه‌گانه Mass Effect نیست. در صفحه فروش این محصول هم هیچ اشاره‌ای به انتشار نسخه‌ ریمستر بازی‌ها نشده است. از آن‌جا که مجموعه Mass Effect طرفداران فراوانی دارد و بسیار محبوب است، عرضه چنین کتابی می‌تواند تنها با هدف تجاری صورت بگیرد و هیچ ربطی به ریمستر سه‌گانه اصلی نداشته باشد. اما از سوی دیگر، رونمایی از این کتاب در زمانی‌که شایعات ساخته شدن نسخه ریمستر حسابی داغ هستند، می‌تواند بی‌دلیل نباشد.

ضمنا برای ناشر بزرگی مثل Dark Horse (ناشر همین کتاب)، عرضه چنین محصولی همزمان با یک سه‌گانه بازسازی شده یا با فاصله زمانی نزدیک به آن می‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد. به هر حال همه این موارد در حد حدس و گمان هستند و فعلا نمی‌توانیم به‌طور قطعی اظهار نظری در این رابطه داشته باشیم. اگر پیگیر اخبار بازی بوده باشید، احتمالا می‌دانید که چندی پیش اعلام شده بود شرکت الکترونیک آرتز در فصل پاییز ریمستر سه‌گانه Mass Effect را منتشر می‌کند.

فعلا که هیچ خبری از این کالکشن و معرفی آن نیست. اما از نسخه بازسازی این مجموعه که بگذریم، درباره آینده آن هم فعلا چیز زیادی نمی‌دانیم. سال گذشته بود که کیسی هادسون، مدیر کل بایوور اعلام کرد: «در دنیای Mass Effect هنوز داستان‌های زیادی برای تعریف کردن وجود دارند. ایده‌های زیادی برای ساخت بازی‌های آینده این مجموعه داریم و حتی تصاویر مفهومی زیادی هم برای این بازی‌ها طراحی شده‌اند.» به نظر می‌رسد بعد از شکستی که بازی Mass Effect: Andromeda داشت، همچنان می‌توانیم به آینده یک از بهترین مجموعه‌های نقش‌آفرینی تاریخ امیدوار باشیم.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده