نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۲

فیل اسپنسر: سرویس Xbox Game Pass راهی کنسول‌های رقیب نخواهد شد

فیل اسپنسر در مصاحبه اخیر خود اذعان کرد از آنجایی که کنسول‌های رقیب علاقه‌ای به داشتن تجربه‌ای کامل از ایکس‌باکس ندارند، سرویس Xbox Game Pass راهی پلتفرم‌های رقیب نخواهد شد.

در صنعت بازی‌های ویدیویی مدتی است که بحث سرویس‌های اشتراکی مطرح است. قابلیتی که علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت حق اشتراک، به گنجینه‌ای از آثار منتشر شده دسترسی داشته باشند و با صرفه‌جویی در هزینه، بازی‌های بیشتری را تجربه کنند.

یکی از اولین شرکت‌هایی که تصمیم گرفت این قابلیت را وارد صنعت بازی‌های ویدیویی کند، مایکروسافت است. سال ۲۰۱۷ ردموندی‌ها سرویس Xbox Game Pass را به‌صورت رسمی در دسترس کاربران خود قرار دادند. براساس آن، علاقه‌مندان می‌توانند تنها با پرداخت ماهانه ۹.۹۹ دلار به صدها بازی کنسول ایکس‌ باکس 360 و ایکس ‌باکس وان دسترسی داشته باشند. به‌دلیل پشتیبانی فوق‌العاده مایکروسافت از ایکس‌ باکس گیم پس، این سرویس توانست موفق ظاهر شده و مشترکین زیادی را جذب خود کند.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که چندی پیش فیل اسپنسر، مدیر ایکس‌باکس، به‌صورت رسمی اعلام کرد پشتیبانی از پروژه ایکس کلود، به سرویس Xbox Game Pass اضافه می‌شود. این اتفاق باعث می‌شود کاربران بتوانند ازطریق استریم روی گوشی‌های همراه خود به بیش از صد بازی دسترسی داشته باشند. حال اما در جدیدترین اخبار بازی، به‌تازگی اسپنسر در مصاحبه خود به‌صراحت اعلام کرد راهی برای ورود سرویس ایکس‌باکس گیم پس به کنسول‌های رقیب وجود ندارد. او تاکید دارد دلیل این تصمیم علاقه نداشتن سایر کنسول‌ها برای ارایه یک تجربه کامل ایکس‌باکس روی پلتفرم خود است.

فیل اسپنسر

«مسئله‌ای که در رابطه با کنسول‌های رقیب وجود دارد، این است که ما قادر به ارایه یک تجربه کامل از ایکس‌باکس روی آن‌ها نیستیم. ما در جاهایی مثل گوشی‌های موبایل که سرویس ایکس‌باکس گیم پس از پروژه ایکس کلاود پشتیبانی می‌کند یا در پلتفرم پی سی که یک تجربه کامل از ایکس‌باکس را ارائه می‌دهیم، حضور داریم. از آنجایی که هر کسی که یکی از بازی‌های ایکس‌باکس را تجربه می‌کند، انتظاراتی ازقبیل اینکه سرویس گیم‌پس یک گزینه برای من است و گنجینه بازی‌های فرست پارتی همواره در آن موجود است، دارد.

سایر پلتفرم‌های رقیب تمایلی به داشتن یک تجربه کامل از ایکس‌باکس روی سخت‌افزار خود ندارند. این در حالی است که ما همیشه علاقه داریم در مسیری که گیمرها دوست دارند، باشیم. این دقیقا هدفی است که داریم به سمت آن حرکت می‌کنیم.»

اگر شما هم از سرویس ایکس‌باکس گیم پس استفاده می‌کنید، لطفا نظرات خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده