// سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۱

فیلم جدید ریچارد لینک لیتر با بازی جک بلک از نتفلیکس پخش می‌شود؛ آپولو ۱۰.۵

ریچارد لینک‌لیتر، نویسنده و کارگردان ۵۹ساله و ستایش‌شده‌ی سینما به‌تازگی اعلام کرد که فیلم‌برداری اثری به‌خصوص را به‌صورت مخفیانه به پایان رسانده است؛ فیلمی با بازی زکری لی‌وای، گلن پاول و جک بلک.

فیلم‌ساز مولفی مانند ریچارد لینک‌لیتر که تقریبا همه‌ی جوایز مهم را برده است و فیلمی با میانگین امتیازات ۱۰۰ از ۱۰۰ در متاکریتیک دارد، همواره می‌تواند با اعلام خبر در حال ساخت بودن اثر جدید خود، طرفداران را هیجان‌زده کند. او می‌خواست سال گذشته و در سال‌روز ۵۰سالگی فرود فضاپیمای آپولو روی کره‌ی ماه، فیلمی در این رابطه را اکران کند. ولی کم‌لطفی استودیوها و عدم وجود بودجه‌ی لازم، سبب شد خالق سه‌گانه Before هم شانس تکمیل پروژه‌ی خود را از دست بدهد. تا اینکه نتفلیکس از راه رسید و اعلام کرد به او همه‌ی امکانات لازم برای تکمیل این فیلم را می‌دهد. اثری که «آپولو ۱۰.۵: یک ماجراجویی عصر فضایی» (Apollo 10 ½: A Space Age Adventure) نام دارد و فیلم‌برداری را هم به دور از چشم رسانه‌ها به پایان رسانده است.

فیلم‌برداری Apollo 10 ½: A Space Age Adventure در هیوستون، پرجمعیت‌ترین شهر ایالت تگزاس کشور امریکا انجام شده است. البته بخشی از این فیلم هم تشکیل‌شده از ترکیب خلاقانه و عجیبی از انیمیشن‌های دستی و کامپیوتری خواهد بود. مخاطب‌های ریچارد لینک‌لیتر می‌دانند که او اصلا با به کارگیری چنین خلاقیت‌هایی در آثار خود غریبه نیست. بالاخره ما اثر عجیبی همچون فیلم A Scanner Darkly را هم از خالق فیلم Boyhood دیده‌ایم.

ریچارد لینک لیتر در پشت صحنه ساخت فیلم جدید خود با بازی جک بلک

نتفلیکس Apollo 10 ½: A Space Age Adventure را نجات داد و همین شبکه اینترنتی/استریم‌محور هم این فیلم را پخش خواهد کرد

تماشاگرها پیش‌تر همکاری درخشان جک بلک و ریچارد لینک‌لیتر را در فیلم School of Rock دیده‌اند و اکنون دلایل بیشتری برای هیجان‌زده شدن به خاطر Apollo 10 ½: A Space Age Adventure دارند. علاوه‌بر ۳ بازیگری که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم، افرادی مانند جاش ویگینز، لی ادی و بیل وایز هم در گروه نقش‌آفرین‌های فیلم حضور دارند.

ساخته‌ی جدید ریچارد لینک‌لیتر که این‌روزها مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند و از نتفلیکس پخش خواهد شد، به فرود آپولو روی ماه در تابستان سال ۱۹۶۹ میلادی می‌پردازد. اما داستان از ۲ زاویه‌ی دید روایت می‌شود؛ داشنمندها، فضانوردها و در کل همه‌ی افرادی که واقعا در این پیروزی نقش داشتند و کودکی که در نزدیکی مقر ناسا زندگی می‌کند و کل ماجرا را از تلویزیون می‌بیند. لینک‌لیتر با این فیلم هم شکوه آن صعود را به تصویر می‌کشد و هم رویاهای کودکی را که می‌خواست از زندگی عادی خود بگریزد و همیشه رویای سوار فضاپیمان شدن را می‌بیند. این فیلم‌ساز بزرگ در رابطه با Apollo 10 ½: A Space Age Adventure می‌گوید: «سال‌ها پیش فهمیدم که باید این اثر را بسازم. وقتی آپولو بالا می‌رفت، من به‌عنوان دانش‌آموز کلاس سوم چه از نظر زمانی و چه از نظر مکانی، همان‌جا بودم».

ریچارد لینک لیتر در کنار جک بلک با تی شرت فضایی و مشغول خندیدن

کارگردان دوست‌داشتنی سینما که اسکار با وجود ۵ نامزدی هنوز افتخار اهدای جایزه به او را به‌دست نیاورده، اعتقاد دارد که سبک انیمیشن‌سازی خاص برخی از دقایق فیلم، به تیم سازنده برای نمایش دنیایی کمک می‌کند که امروز دیگر فراموش شده است. زیرا Apollo 10 ½: A Space Age Adventure یک خاطره‌بازی آمیخته به تخیل خواهد بود. لینک‌لیتر هم خلق این اثر به کمک ترکیب انیمیشن‌های ۳بعدی با تصویربرداری واقعی را جذاب، خلاقانه و لایق تجربه می‌داند و می‌گوید این تنها روش ممکن برای ساخت فیلم مدنظر او بوده است.

Apollo 10 ½: A Space Age Adventure به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی ریچارد لینک‌لیتر ساخته می‌شود. انتظار می‌رود که نتفلیکس طی هفته‌های آتی هم تریلر فیلم را پخش کند و هم تاریخ اکران آن را با تماشاگرها به اشتراک بگذارد. باتوجه‌به صحبت‌های منتشرشده به‌نظر می‌رسد که لینک‌لیتر Apollo 10 ½: A Space Age Adventure را پروژه‌ای بسیار شخصی برای خود به شمار می‌آورد.


منبع The Film Stage
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده