// یکشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۵

اولین تصاویر رسمی فیلم I’m Thinking of Ending Things به کارگردانی چارلی کافمن منتشر شد

فیلم I’m Thinking of Ending Things اثری ترسناک و عجیب به نویسندگی و کارگردانی چارلی کافمن است. این فیلم قید شرکت در جشنواره‌ها را زد و در تاریخ ۴ سپتامبر امسال (جمعه، ۱۴ شهریور) از نتفلیکس پخش می‌شود.

چارلی کافمن، نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی اسکار که تا به امروز ۱۰ فیلم‌نامه‌ی بلند نوشته است، به‌زودی فیلم اقتباسی I’m Thinking of Ending Things را تحویل تماشاگرها می‌دهد. ساخت این فیلم برای او حکم چهارمین تجربه‌ی کارگردانی را دارد و بازگشت وی پس از پنج سال را رقم می‌زند؛ او آخرین بار در سال ۲۰۱۵ میلادی انیمیشن استاپ-موشن Anomalisa را ارائه کرد.

فیلم I’m Thinking of Ending Things از روی رمانی پر پیچ‌وتاب، روان‌شناسانه و تکان‌دهنده ساخته شده و می‌توان آن را یک فیلم ترسناک خاص به شمار آورد. همزمان با انتشار ۲ تصویر نخست از اثر که یکی از آن‌ها را در بالا و دیگری را در پایین می‌بینید، چارلی کافمن صحبت‌هایی در رابطه با نویسندگی و کارگردانی این فیلم بیان کرده است: «من از ابتدا سعی نمی‌کنم که صرفا فیلمی عجیب‌وغریب بسازم. ماجرا این‌گونه نیست که در گوشه‌ای بنشینم و بگویم این فیلم باید در جنون‌آمیز بودن، آثار پیشین من را پشت سر بگذارد. اما نمی‌توانم انکار کنم که نتیجه گاهی دقیقا به همین شکل از آب درمی‌آید. چون من اثر جدید را روی آثار پیشین خود بنا می‌کنم. I’m Thinking of Ending Things قطعا فیلم عجیب‌وغریب و دیوانه‌واری است».

چند نفر دور میز با شمع در شب تاریخ داخل خانه در فیلم ترسناک جدید چارلی کافمن و نتفلیکس

I’m Thinking of Ending Things به یک زن با نقش‌آفرینی جسی باکلی، بازیگر آینده‌دار فیلم‌هایی مانند «رز وحشی» می‌پردازد. این زن در عین آن که رابطه‌ی خود با مرد همراه خود را کاملا تمام‌شده می‌داند، در یک شب برفی با او همراه می‌شود تا به دیدار پدر و مادر وی برود. آن هم درون خانه‌ای که داخل یک مزرعه قرار گرفته است. اما همان‌گونه که سینمای ترسناک به ما آموخته است، آن‌چه این دو در خانه می‌بینند صرفا یک تصویر ظاهری خواهد بود. زیرا حقایق تکان‌دهنده آرام‌آرام فاش خواهند شد.

چارلی کافمن هم می‌گوید این فیلم بیشتر از هر مورد دیگر، به ۳ احساس تنهایی، ناامیدی و پشیمانی می‌پردازد. البته که هر شخص آشنا با فیلم‌نامه‌های کافمن می‌داند که معمولا برای بهتر کردن سریع حال خود نمی‌شود به سراغ سینمای او رفت! اگر می‌خواهید بیشتر آثار کافمن را بشناسید، فرصت مطالعه‌ی «معرفی فیلم Synecdoche, New York» و «معرفی فیلم Adaptation» را از دست ندهید. چارلی کافمن به‌زودی اولین رمان خود با اسم Antkind را هم منتشر می‌کند که ۷۲۰ صفحه دارد و قصه‌ی منتقدی سن‌دار، بداخلاق و منفی‌نگر را تعریف می‌کند. این نویسنده و کارگردان صحبت‌های تازه‌ی خود راجع به I’m Thinking of Ending Things را این‌گونه به اتمام می‌رساند:

خانه در این فیلم نماینده‌ی ترس دوطرفه‌ای است که پس از آمدن یک نفر به ملاقات یک خانواده‌ی ناشناس شکل می‌گیرد. شما وقتی معشوقه‌ی خود را برای نخستین بار به خانه می‌برید، هم نگران طرز تفکر او راجع به پدر و مادر خود هستید و هم از نحوه‌ی نگاه کردن والدین به وی می‌ترسید.

کافمن که به‌تازگی به دفاع از نتفلیکس پرداخته و باور دارد که در این فیلم همکاری فوق‌العاده‌ای را با جسی باکلی تجربه کرده است؛ بازیگری که در نگاه این مرد ۶۱ساله، همواره در صحنه بهترین و باورپذیرترین واکنش را نسبت به تک‌تک اتفاقات نشان می‌دهد.


منبع IndieWire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده