نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

کارگردان Endgame: فیلم Secret Wars بزرگترین اثر در دنیای سینمایی مارول خواهد بود

آنتونی روسو معتقد است فیلم Secret Wars که احتمال ساخت آن در مجموعه Avengers وجود دارد، بزرگ‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول (MCU) خواهد بود.

آنتونی روسو که به همراه برادرش جو، کارگردانی فیلم Avengers: Endgame را بر عهده داشت، به‌تارگی اعلام کرده است که فیلم احتمالی Secret Wars می‌تواند به بزرگ‌ترین فیلم در دنیای سینمایی مارول تبدیل شود. پس از گذشت ۱۰ سال از ساخت اولین فیلم MCU، داستان این مجموعه که تمام ابرقهرمانان اصلی مارول را در خود جای داده بود، در فیلم‌های Avengers: Infinity War و Avengers: Endgame به اوج خود رسید. کارگردان‌های هر دو فیلم برادران روسو بودند و نویسندگی آن‌ها بر عهده کریستوفر مارکوس و استفن مک‌فیلی بود.

ابرقهرمانان مارول روی جلد کمیک Secret Wars

اگرچه هنوز ساخته شدن فیلم Secret Wars به‌طور رسمی تایید نشده، اما اینکه آنتونی روسو می‌گوید این فیلم حتی از Endgame هم بزرگتر خواهد بود، در نوع خود اظهارنظر بسیار جالبی است. همان‌طور که در فیلم‌های مجموعه اونجرز دیدیم، ابرقهرمانان مارول از گوشه و کنار دنیای سینمایی این شرکت دور هم جمع شدند و آن ماجراهای فیلم Infinity War را رقم زدند؛ جایی که تانوس درنهایت نیمی از این شخصیت‌ها را از بین برد. همین موضوع باعث شد تا داستان فیلم Endgame با تعداد کمتری ابرقهرمان دنبال شود. اما آن‌ها توانستند سنگ‌های ابدیت‌ را از گذشته به‌دست آورند تا از آن‌ها علیه تانوس و ارتش او استفاده کنند. با وجود یک تیم بازیگری بزرگ و قدرتمند و فروش بی‌نظیر در باکس آفیس، می‌توانیم فیلم Endgame را حداقل از نظر تجاری، بزرگ‌ترین فیلم تاریخ سینما بنامیم. پس از این فیلم، طرفداران مارول یک سؤال مهم داشتند: این شرکت چگونه می‌تواند فیلمی بزرگتر از Endgame خلق کند؟ سوالی که ظاهرا آنتونی روسو جوابش را می‌داند.

برادران روسو اخیرا با وبسایت BroBible مصاحبه‌ای انجام دادند. در این مصاحبه از آن‌ها پرسیده شد که آیا امکان دارد دوباره به مجموعه اونجرز و دنیای سینمایی مارول برگردند و هما‌ن‌طور که قبلا هم ابراز تمایل کرده بودند، به‌عنوان مثال فیلم Secret Wars را بسازند؟ همچنین در این گفت‌وگو، دلیل علاقه آن‌ها به کمیک Secret Wars و تبدیل آن به فیلم پرسیده شد که برادران روسو در جواب، به بزرگی داستان این مجموعه اشاره کردند و گفتند که اگر چنین داستانی به فیلم تبدیل شود، بسیار بزرگتر از چیزی خواهد بود که تصورش را می‌کنیم. آنتونی روسو سپس به این موضوع پرداخت که فیلم Secret Wars اگر ساخته بشود، به بزرگ‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول تبدیل خواهد شد. در ادامه بخش کوتاهی از مصاحبه جو و آنتونی روسو را می‌خوانید:

«جو: من زمانی‌که ۱۰ یا ۱۱ ساله بودم این کمیک را خواندم. این داستان به اندازه‌ای بزرگ بود که تمام ابرقهرمانان مارول را در خودش جای می‌داد. این کمیک یکی از اولین کتاب‌هایی بود که چنین کاری می‌کرد. چه اتفاقی می‌افتد وقتی شما همه آن شخصیت‌ها را کنار هم قرار می‌دهید؟ من همچنین از این ایده که شخصیت‌های منفی و قهرمانان با یکدیگر متحد شوند خوشم می‌آید. من و آنتونی روابط پیچیده بین شخصیت‌های منفی و قهرمانان را دوست داریم. ما همچنین به شخصیت‌های بدی که خودشان را قهرمان می‌بینند علاقه داریم. همه اینها در داستان Secret Wars به چشم می‌خورند. ساخت فیلمی به بزرگی Infinity War در حقیقت بی‌ارتباط با رویایی که از Secret Wars در سر داشتیم، نیست. که البته از نظر اندازه، Secret Wars دنیای بزرگتری دارد.

آنتونی: این می‌تواند به بزرگ‌ترین فیلمی که تصورش را می‌کنید تبدیل شود. همین موضوع ما را تا این حد هیجان‌زده می‌کند. جاه‌طلبی برای ساخت این فیلم حتی بزرگتر از چیزی است که برای فیلم‌های Infinity Saga وجود داشت.»

تیزری از فیلم احتمالی Avengers Secret Wars

شرکت مارول تاکنون دو خط داستانی را برای کمیک‌های Secret Wars دنبال کرده است. کمیک اصلی که در ۱۲ شماره در سال ۱۹۸۴ منتشر شد، داستان ابرقهرمانان و دشمنانی را به تصویر می‌کشید که به‌وسیله بیاندر (Beyonder)، به سیاره بتل‌ورلد (Battleworld) آورده شده بودند. کمیک جدیدتر هم که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، ماجرای نابودی دنیاهای چندگانه را روایت می‌کرد. هر دوی این کمیک‌ها از نظر وسعت داستان، مطابق با همان چیزی هستند که برادران روسو می‌گویند.

وجود همه شخصیت‌های این کمیک در یک فیلم می‌تواند آن فیلم را به عظیم‌ترین اثر در دنیای سینمایی مارول تبدیل کند. تصور کنید که نه‌تنها شخصیت‌های Avengers و Guardians of the Galaxy، بلکه قهرمانان Fantastic Four و X-Men به همراه همه دشمنان‌شان می‌توانند در فیلم Secret Wars حضور داشته باشند. به همین خاطر است که آنتونی روسی می‌گوید این فیلم از Endgame هم بزرگتر خواهد شد.

همان‌طور که گفتیم فعلا ساخت شدن فیلم Secret Wars قطعی نیست، اما بسیاری از طرفداران پیش‌بینی می‌کنند که داستان فازهای آینده MCU در یک فیلم بزرگ مثل Secret Wars به سرانجام خواهد رسید. اگر هم این پیش‌بینی درست باشد، باتوجه‌به اینکه اولین فیلم فاز چهارم MCU اواخر سال ۲۰۲۰ اکران می‌شود، تاریخ احتمالی برای اکران فیلم Secret Wars ممکن است حوالی سال ۲۰۳۰ باشد. اگر این اتفاق بیفتد، بهترین گزینه برای کارگردانی این فیلم برادران روسو خواهند بود. آن‌ها ثابت کرده‌اند که بهتر از هر کارگردان دیگری با دنیای سینمایی مارول آشنا هستند. ضمن اینکه به‌نظر می‌رسد انگیزه کافی برای ساخت فیلمی به مراتب بزرگتر از ساخته قبلی خودشان یعنی Endgame را دارند.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده