نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۰

انتشار ویدیویی از موشن کپچر یکی از موجودات بازی The Last of Us Part 2

ناتی داگ برای طراحی انیمیشن‌های عجیب‌ترین موجودات بازی The Last of Us Part 2 هم به‌سراغ موشن کپچر رفته است.

درمیان ویژگی‌های مختلف بازی لست آف آس 2 (The Last of Us Part 2)، یکی از باکیفیت‌ترین موارد را می‌توان انیمیشن‌های بازی دانست که استودیو ناتی داگ برای تولید آن‌ها به‌سراغ موشن کپچر رفته و حتی در بعضی موارد که کمتر کسی انتظار استفاده از این تکنیک را داشته هم از آن بهره گرفته؛ از جمله طراحی انیمیشن‌های یکی از موجودات جالب بازی که با همین شیوه آماده شده است.

در ادامه به‌سراغ این موجود منحصربفرد می‌رویم و ویدیوی موردنظر بخش مهمی از بازی را لو می‌دهد. بنابراین اگر هنوز The Last of Us 2 را تجربه نکرده‌اید، بهتر است این ویدیو و توضیحات آن‌را دنبال نکنید.

یکی از جالب‌ترین بخش‌های بازی The Last of Us 2 به مبارزه با موجودی به‌نام رت کینگ (Rat King) مربوط می‌شود؛ موجودی عظیم‌الجثه و بدترکیب که شاید بتوان آن‌را آخرین درجه از تکامل اینفکتدهای دنیای لست آف آس دانست. رت‌کینگ در شرایطی به‌وجود آمده که تعدادی از اولین بیماران آلوده به قارچ‌های مرگبار درون اتاقی در بیمارستان محبوس بوده‌اند و بعد از گذشت حدود ۲۵ سال در فضایی بسته و پُر از آلودگی قارچی، چنین ترکیب عجیبی از پیوند آن‌ها شکل گرفته است؛ موجودی که می‌توان اجزای بدن افراد مختلفی را درون آن مشاهده کرد و دارای چندین سر و دست و پا است و حتی در بخشی از مبارزه، یکی از این اعضا از بدن اصلی جدا می‌شود و به‌تنهایی به‌سراغ بازیکن می‌آید!

رت کینگ گذشته از ظاهر عجیب خود، انیمیشن‌های جالبی هم دارد که ناتی‌داگ برای طراحی آن‌ها به‌سراغ موشن کپچر رفته و به‌دلیل شکل و شمایل خاص این موجود، مسئولان موشن کپچر مجبور بوده‌اند چند نفر را به یکدیگر متصل کنند!

موشن کپچر رت کینگ در بازی The Last of Us 2

البته این بخش از کار تمام ماجرا نبوده و برای بخش دیگر یعنی جدا شدن قسمتی از رت‌کینگ، نیاز به عملیات دیگری بوده که جرمی ییتس، انیماتور ارشد ناتی‌داگ ویدیوی کوتاهی از آن‌را منتشر کرده است:

دانلود ویدیو از آپارات

بد نیست در اینجا به این نکته هم اشاره کنیم که عبارت رت‌کینگ یا «شاه موش» عبارت جدیدی نیست که توسط سازندگان The Last of Us 2 خلق شده باشد، بلکه اصطلاحی است که در واقعیت به دسته‌ای از موش‌ها گفته می‌شود که ازطریق دم به یکدیگر متصل شده‌اند. دلایل مختلفی برای شکل‌گیری این پدیده‌ی عجیب وجود دارد، از مشکلات هنگام تولد که می‌تواند باعث به‌هم چسبیدن دم موش‌ها شود تا مواردی مثل چسبیدن دم آن‌ها به وسیله‌ی مواد چسبناکی مثل شیره‌ی گیاهان. این پدیده‌ی عجیب خیلی به ندرت اتفاق می‌افتد و مواردی از آن‌را می‌توان در مکان‌هایی مثل موزه‌ی تاریخ طبیعی دانشگاه تارتو مشاهده کرد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده