// جمعه, ۲۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۰

تصاویری از بازی واقعیت مجازی اتاق فرار Prince of Persia: The Dagger of Time منتشر شدند

بازی Prince of Persia جدید یوبی‌سافت، در حقیقت یک بازی اتاق فرار است که برای تجربه به هدست‌های واقعیت مجازی احتیاج دارد. البته این محصول را فقط می‌توان در مراکز تفریحی مشخص‌شده بازی کرد.

درحالی‌که گیمرها هنوز مشغول تلاش برای هضم حضور جدی سم فیشر در بازی موبایل جدید یوبیسافت یعنی بازی Tom Clancy's Elite Squad هستند، شرکت فرانسوی به سراغ رونمایی از بازی Prince of Persia: The Dagger of Time (شاهزاده ایرانی: خنجر زمان) رفت؛ اثری که پیش‌تر به‌صورت ضمنی از در حال ساخت بودن آن مطلع شدیم و می‌دانیم باید به‌صورت جمعی تجربه شود. در حقیقت اگر تجربه‌ی بازی‌های واقعی اتاق فرار را داشته باشید، متوجه می‌شوید که با چه محصولی سر و کار داریم. این تجربه در جهان سری بازی Prince of Persia قرار دارد و با هدست‌های واقعیت مجازی شما را به سمت حل معماهای مختلف برای خروج از محیط‌های گوناگون می‌فرستد. شرکت سازنده‌ی این بازی هم همان استودیویی است که پیش‌تر دو محصول مشابه را در جهان سری بازی Assassin's Creed عرضه کرد.

این بازی برای تجربه‌ی خانگی ساخته نمی‌شود و تنها در بیشتر از ۳۰۰ محل تعیین‌شده توسط یوبی‌سافت، در دسترس افراد علاقه‌مند به بازی‌های اتاق فرار قرار می‌گیرد. در این بازی افراد شرکت‌کننده می‌توانند قدم به دژ زمان یعنی محلی آشنا برای طرفدارهای این مجموعه بگذارند. هرچند واضح است که هیچ‌کدام از محل‌های تعیین‌شده در ایران قرار ندارند و در دسترس ما نیستند.

چرخ نده و چند منبع نور و آتش در بازی جدید شاهزاده ایرانی

داخل یک قلعه باستانی در بازی جدید شاهزاده ایرانی

چند ساختمان قرون وسطایی روشن شده در شب تاریک در بازی پرنس آف پرشیا

درحالی‌که مخاطب‌ها انتظار یک بازی جدید واقعی برای این مجموعه را دارند، یوبی‌سافت فعلا به رونمایی از این محصول بسنده کرده است. بازیکن‌ها می‌توانند در گروه‌هایی ۲ تا ۴ نفری به تجربه‌ی Prince of Persia: The Dagger of Time بپردازند و در آن با کنترل زمان، جلوی برخاستن ارتش شنی را بگیرند. همچنین در این تجربه می‌توان مقداری سکوبازی و تلاش برای جان سالم به در بردن از تله‌ها را هم مشاهده کرد.

لازم به ذکر است که اکنون بیشتر از ۱۰ سال از زمان انتشار آخرین قسمت «شاهزاده ایرانی» یعنی بازی Prince of Persia: The Forgotten Sands می‌گذرد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده