// جمعه, ۲۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۱

اکران فیلم No Time To Die ممکن است تا تابستان ۲۰۲۱ با تاخیر مواجه شود

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که احتمال دارد در تعدادی از کشورهای جهان تا آخر سال ۲۰۲۰ میلادی سینماها تعطیل بمانند. به همین خاطر بعید نیست یونیورسال به‌زودی زمان اکران «جیمز باند 25» را ماه‌ها تأخیر بزند.

پوستر سیاه و سفید فیلم جیمز باند 25 با حضور دنیل کرگ و بازیگر فرانسوی برنده نخل طلای جشنواره کن

ویروس کرونا/کووید 19 دست‌بردار نیست و همچنان صنعت پخش فیلم‌های بلند در سالن‌های سینما را تهدید می‌کند. اما با اینکه اکثر مخاطب‌ها صرفا فکر می‌کردند به‌زودی فقط فیلم‌های مورد انتظار ماه اوت/آگست تأخیر می‌خورند، اکنون مشخص شد که تیم برنامه‌ریزی استودیو یونیورسال مشغول گفت‌وگو برای عقب انداختن طولانی‌مدت «جیمز باند» است. آخرین «جیمز باند» دنیل کرگ که یک بار به خاطر دلایل تولیدی و یک بار به خاطر کرونا تاخیرهای بلندی را پذیرفت، چند ماه قبل برای اکران در تاریخ ۲۰ نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی (جمعه، ۳۰ آبان ۱۳۹۹ خورشیدی) برنامه‌ریزی شد. ولی حالا ممکن است با انتشار اخبار سینما و تلویزیون جدید، بفهمیم که باید برای اکران آن تا تابستان سال ۲۰۲۱ میلادی منتظر بمانیم.

هالیوود ریپورتر به‌تازگی در یک گزارش اختصاصی که به جمع‌آوری نظرات تحلیل‌گرهای سینمایی پرداخت، احتمال داد که تا آخر سال ۲۰۲۰ میلادی حتی یک فیلم سینمایی بزرگ در آمریکا اکران نشود. از طرفی بازار سینمایی آمریکا هم به قدری غیر قابل چشم‌پوشی است که اگر فیلم‌ها در آن‌جا اکران نشوند، در هیچ‌جای دیگری هم اکران نمی‌شوند.

مسئله‌ی اصلی این‌جا است که اگر یونیورسال فیلم No Time to Die را ۸ ماه تأخیر بزند، احتمالا استودیوهای دیگر هم برای فیلم‌های متعددی چنین کاری را انجام می‌دهند. توتال فیلم می‌گوید یونیورسال مدام در حال برگزاری جلسات مختلف در رابطه با این موضوع است و اگر به‌زودی چنین خبری را منتشر کند، اصلا جای تعجب ندارد.

نباید از یاد برد که همین حالا فیلم‌های زیادی همچون «سریع و خشن ۹» به سال ۲۰۲۱ میلادی انتقال پیدا کرده‌اند. پس با درنظرگرفتن فیلم‌هایی که واقعا برای اکران در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده‌اند، فیلم‌هایی که با تأخیر به ۲۰۲۱ رفتند و فیلم‌هایی که به‌زودی تا ۲۰۲۱ تأخیر می‌خورند، می‌فهمیم امکان شلوغ شدن بیش از اندازه‌ی تقویم سینمایی سال بعد وجود دارد. اگر هم تقویم اکران ۲۰۲۱ بیش از اندازه شلوغ شود، خود این اتفاق تاخیرهای بیشتری را به برخی از فیلم‌های بزرگ که نمی‌خواهند در مقابل هم بایستند، تحمیل خواهد کرد.


منبع Total Film
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده