نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۲۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

علاقه کارگردان Final Fantasy 14 به عرضه این بازی روی پلی استیشن 5

باتوجه به صحبت‌های نائوکی یوشیدا، کارگردان Final Fantasy 14، احتمالا پس از انتشار این بازی روی نسل هفتم و هشتم، شاهد حضور چهاردهمین نسخه مجموعه در پلی استیشن 5 نیز باشیم.

بازی Final Fantasy XIV در سال ۲۰۱۳ روانه بازار شد و هرچند در ابتدا با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، اما رفته رفته با انتشار بسته‌های الحاقی متنوع توانست خود را به‌عنوان یکی از بهترین آثار سبک نقش‌آفرینی و MMO ثابت کند.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا طالاع دارید که چندی پیش اسکوئر انیکس (Square Enix) در مقام سازنده و ناشر Final Fantasy XIV، اعلام کرد تعداد کاربران این بازی از مرز ۱۸ میلیون نفر نیز عبور کرده است.

همان‌طور که احتمالا در جریان هستید چهاردهمین نسخه مجموعه Final Fantasy علاوه‌بر کنسول‌های نسل هفتم، برای پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. حال اما در جدیدترین اخبار بازی، نائوکی یوشیدا، کارگردان Final Fantasy 14، در مصاحبه اخیر خود از تمایل تیم سازنده مبنی‌بر انتشار این بازی برای کنسول پلی استیشن 5 صحبت‌های جالبی کرد.

«در این لحظه اطلاعات خاصی در اختیار ندارم، اما ما تمام تلاش خود را برای ادامه دادن و زنده نگه‌داشتن بازی FFXIV انجام می‌دهیم. ما نیز همانند بسیاری از مردم دوست داریم این بازی را انجام دهیم؛ به همین دلیل هم قطعا درخصوص انتشار بازی روی یک سخت‌افزار و دستگاه جدید فکر می‌کنیم. بازی Final Fantasy 14 در سریع‌ترین زمان ممکن برای PS4 منتشر شد، امیدوارم این بارهم چنین اتفاقی رخ دهد. بدون شک ما همگی دوست داریم این بازی برای پلتفرم پلی استیشن 5 نیز روانه بازار شود. اطلاعات تکمیلی در این خصوص در زمان مناسب اعلام خواهد شد.»

کارگردان بازی Final Fantasy 14

یوشیدا تاکید می‌کند به‌دلیل اینکه بازی Final Fantasy XIV از گرافیک جدیدی برخوردار نیست، می‌توان به‌راحتی و با سرعت بالا زمینه عرضه آن برای PS5 را فراهم کرد. البته باید توجه داشته باشید طبق گفته این کارگردان در این مسیر مشکلاتی مثل همه‌گیر شدن ویروس کرونا و به‌واسطه آن رودررو نبودن تیم سازنده نیز وجود دارد.

در مصاحبه‌ای دیگر یوشیدا درمورد ویژگی‌های پلی استیشن 5 و تاثیرات آن روی بازی Final Fantasy 14 می‌گوید: «به‌عنوان مثال ما تا الان در رابطه با قابلیت ری‌تریسینگ PS5 که روی نور و بازتاب آن در محیط تاثیر می‌گذارد، اطلاعات زیادی شنیده‌ایم. در بازی FFXIV به‌عنوان یک اثر فانتزی خالص که مملو از اجسامی با بازتاب نوری کمی است، وجود این ویژگی چندان تفاوتی ایجاد نخواهد کرد. این قضیه اما درخصوص یک بازی شوتر اول شخص می‌تواند بسیار کاربردی باشد. اگر به‌دنبال تولید یک اثر در سبک نقش‌آفرینین و MMO با بهره‌گیری از قدرت پلی استیشن 5 هستید، به‌نظر من ساخت یک بازی با محیط و دنیای وسیع‌تر، لذتبخش‌تر خواهد بود.»

اگر از طرفداران این کارگردان ژاپنی هستید و با کارهای او خاطره دارید، احتمالا اطلاع دارید که نائوکی یوشیدا در حال ساخت یک بازی AAA در استودیوی اسکوئر انیکس است.

به‌نظر شما پس از گذشت دو نسل، همچنان بازی Final Fantasy 14 پتانسیل انتشار برای کنسول‌های نسل نهم را دارد یا خیر؟ لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده