نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

جزئیات کیفیت اجرای Gears 5 روی ایکس باکس سری ایکس اعلام شد

توسعه‌دهندگان استودیوی کوالیشن جزئیات مربوط‌به نحوه اجرای نسخه‌ی بهبود یافته Gears 5 روی ایکس‌باکس سری ایکس را اعلام کردند. نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه در حالت مولتی‌پلیر، تعداد بیشتر اجزای تصاویر در مقایسه با پی سی و جزئيات دیگر.

بازی Gears 5 سال گذشته برای ایکس‌ باکس وان و کامپیوترهای شخصی منتشر شده و تا حد زیادی نشان داد که مجموعه Gears of War همچنان با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد. نسخه‌ی نسل هشتمی این بازی نیز از نظر گرافیکی عملکرد قابل توجهی را از خود ارائه می‌کرد؛ بااین‌حال، مایکروسافت اعلام کرده که نسخه ارتقاء یافته این بازی برای نسل جدید کنسول‌های خود یعنی ایکس‌ باکس سری ایکس نیز منتشر خواهد شد. حالا امروز برخی از جزئیات مربوط‌به آنچه که باید از کیفیت اجرای بازی روی پلتفرم نسل نهمی مایکروسافت انتظار داشته باشیم منتشر شده که در ادامه نگاهی به آن خواهیم داشت.

توسعه‌دهندگان استودیوی The Coalition در قسمت جدید استریم Inside Unreal به‌طور ویژه به مشخصات نسخه‌ی نسل جدید بازی Gears 5 پرداخته‌اند. براساس صحبت‌های مطرح شده، به نظر می‌رسد که این بازی در بحث نرخ فریم تصاویر و رزولوشن محتوای سینمایی و Real-Time پیشرفت قابل توجهی را به خود می‌بیند. ظاهراً نسخه‌ی ارتقاء یافته‌ی Gears 5 در حالت مولتی‌پلیر یا چندنفره با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا شده و کیفیت محتوای بصری بازی نیز در برخی زمینه‌ها حتی از حالت Ultra در پورت پی‌سی نیز فراتر می‌رود. مثلاً تعداد ذرات یا اجزای تصاویر در مقایسه با بالاترین کیفیت اجرای بازی در کامپیوترهای گیمینگ ۵۰ درصد افزایش یافته است.

نسخه ارتقاء یافته بازی Gears 5 در کنسول ایکس باکس سری ایکس

شما می‌توانید در ادامه خلاصه‌ای از توضیحات فنی توسعه‌دهندگان در خصوص کیفیت اجرای بازی Gears 5 روی Xbox Series X را مشاهده کنید:

  • پشتیبانی از نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه در حالت چندنفره بازی
  • نمایش محتوای سینماتیک بازی به‌صورت Real Time و در رزولوشن 4K و نرخ فریم 60FPS

تصاویر سینماتیک بازی در نسخه ایکس‌باکس وان با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شد.

  • افزایش تعداد واحدهای اجزای تصویر

عامل Particle Count یا تعداد اجزای تصاویر در نسخه جدید این بازی ۵۰ درصد بالاتر از بهترین کیفیت اجرای آن روی کامپیوترهای گیمینگ است.

  • ارتقاء نحوه‌ی پردازش سایه‌های تصاویر

این ویژگی موجب می‌شود تا سایه‌ها به طرز بسیار واقع‌گرایانه‌ای نمایش داده شده و هریک از پیکسل‌های نمایشگر به‌عنوان یک منبع نور از ایجاد هرگونه سایه‌ی مصنوعی جلوگیری کند.

  • نورپردازی فضای کلی صفحه با استفاده از قابلیت‌های نسخه UE4 4.24 موتور آنریل انجین

این قابلیت امکان دسترسی کامل به GI به‌صورت لحظه‌ای و در رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را ممکن می‌کند.  ضمن اینکه تکنیک‌ SSGI با روش سنتی‌تر SSAO جایگزین شده و این امر منجر به نمایش طبیعی‌تر نحوه‌ی نورپردازی محیط می‌شود. شماری دیگر از مشخصه‌های بهبودیافته‌ی نسخه سری ایکس بازی Gears 5 در تصویر زیر قابل مشاهده است:

بهبودهای گرافیکی نسخه ایکس باکس سری اکس بازی Gears 5

Gears 5 هم‌اکنون برای ایکس‌باکس وان و پی سی قابل دریافت است. هنوز درباره اینکه نسخه ایکس‌باکس سری ایکس این بازی چه زمان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت، صحبت‌هایی مطرح نشده است. ضمن اینکه هنوز مشخص نشده که آیا یک نسخه‌ی اختصاصی از بازی برای پلتفرم جدید مایکروسافت ارائه می‌شود یا اینکه نسخه‌ی ارتقاء یافته، به‌صورت یک آپدیت برای ورژن فعلی عرضه خواهد شد. درهرصورت، این بازی جزء مواردی است که در فهرست بازی‌های اسمارت دلیوری دیده می‌شود.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده