بهترین فیلم های دیکاپریو | از تلقین تا جزیره شاتر

بهترین فیلم های دیکاپریو | از تلقین تا جزیره شاتر

دوشنبه, ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۹

در این مقاله به معرفی و بررسی بهترین فیلم های دیکاپریو یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما خواهیم پرداخت و ۱۵ فیلم برتر او را رتبه‌بندی خواهیم کرد. با زومجی همراه باشید.

کمتر کسی پیدا می‌شود که نام لئوناردو دی‌کاپریو را نشنیده باشد. از بازی در نقش یک دزد حرفه‌ای تا ایفای نقش در یک فیلم درباره بومیان آمریکایی، از بازی‌های شگفت‌انگیز در سنین نوجوانی تا بازی‌های چشم‌نواز در میانسالی به بهترین شکل ممکن. شاید کمتر بازیگری در تاریخ سینمای جهان را بتوانیم نام ببریم که توانایی بازی در این نقش‌های متفاوت را در بالاترین سطح کیفی ممکن داشته باشد؛ یکی از آن معدود بازیگران بدون شک لئوناردو دی‌کاپریو است. تهیه کردن یک فهرست از بهترین فیلم‌های لئوناردو دی کاپریو بدون شک بسیار سخت خواهد بود و تمام فیلم‌های او پتانسیل حضور در این فهرست را دارند.

درمیان طرفداران لئوناردو دی‌کاپریو قطعا کسانی هستند که برای هرکدام از آن‌ها یکی از فیلم‌های حاضر در این مقاله را به‌عنوان بهترین فیلم این بازیگر محبوب می‌شناسند. دی‌کاپریو در سال ۱۹۷۴ میلادی در لس‌آنجلس آمریکا متولد شد و در همان دوران نوجوانی و در ۱۵ سالگی حرفه بازیگری خودش را آغاز کرد و در همان سال‌های آغازین حرفه خود با حضور در فیلم‌هایی فراموش‌نشدنی مانند تایتانیک و رومئو و ژولیت به شهرت و محبوبیت زیادی رسید. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا نگاهی داشته باشیم به بهترین فیلم‌های این بازیگر دوست‌داشتنی؛ پس این شما و این ۱۵ فیلم برتر لئوناردو دی کاپریو.

«توجه: فیلم‌های حاضر در این مقاله براساس نظر اعضای تیم تحریریه سایت زومجی انتخاب و رتبه‌بندی شده‌اند»


بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو

لئوناردو دی کاپریو در پوستر سینمایی فیلم The Great Gatsby

۱۵- فیلم The Great Gatsby

فیلم گتسبی بزرگ

  • کارگردان: باز لورمن
  • نویسنده: باز لورمن
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر، کری مولیگان، جوئل اجرتون
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۳ میلادی
  • میانگین امتیازات The Great Gatsby در IMDB: ۷.۲ از ۱۰

مقاله بهترین فیلم های لئوناردو دی‌کاپریو را با فیلمی آغاز می‌کنیم که احتمالا اگر مطالعه رمان‌های مختلف باشید رمان محل اقتباس آن را تابه‌امروز خوانده‌اید، رمان بسیار محبوبی با همین نام اثر اف. اسکات فیتزجرالد که در سراسر دنیا محبوبیت بسیار زیادی دارد و فیلم The Great Gatsby محصول سال ۲۰۱۳ را می‌توانیم یکی از بهترین اقتباس‌ها از روی آن بدانیم. فیلمی که به تهیه‌کنندگی باز لورمن توسط استودیو Village Roadshow Pictures با بودجه‌ای ۱۵۰ میلیون دلاری اولید شد و فروش ۳۵۰ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت.

داستان فیلم همان‌طور که از عنوانش مشخص است درباره شخصیتی به نام جی گتسبی جریان دارد ولی داستان با شخصیتی به نام نیک آغاز می‌شود که یکی از سربازان حاضر در جنگ‌جهانی نخست بوده و در یک بیمارستان روانی تحت درمان است. او برای دکترش داستان شخصی به نام جی گتسبی را تعریف می‌کند و همین داستا‌ن‌ها روند اصلی داستان فیلم را شکل می‌دهند. فیلم The Great Gatsby توانست در بخش بهترین طراحی صحنه و بهترین طراحی لباس برنده جایزه اسکار شود.


فرانک در فرودگاه در فیلم اگه میتونی منو بگیر

۱۴- فیلم قدیمی دیکاپریو Catch Me If You Can

فیلم اگر می‌تونی من را بگیر

  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • نویسنده: جف ناتانسون
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، تام هنکس، کریستوفر واکن، امی آدامز
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۲ میلادی
  • میانگین امتیازات Catch Me If You Can در IMDB: ۸.۱ از ۱۰

فیلم Catch Me If You Can مانند بسیاری از فیلم‌های دی‌کاپریو بیوگرافی شخص مهمی را به‌تصویر می‌کشد و یک فیلم اقتباسی بسیار جذاب به‌شمار می‌رود. شخصیت فرانک ابگنیل جونیور یکی از مشاوران امنیتی ایالات متحده آمریکا است که بیشتر شهرت خود را به‌دلیل جعل اسناد و جعل چک، کلاهبرادی و حقه‌های مختلف کسب کرده است. او در دهه‌ ۶۰ میلادی توانست با جعل چک‌هایی به ارزش چهار میلیون دلار در ۲۵ کشور جهان به ثروت زیادی برسد؛ او این کار را زمانی انجام داد که تنها ۱۶ سال داشت.

این فیلم یکی از نخستین فیلم‌هایی به‌شمار می‌رود که دی‌کاپریو را در نقش یک کلاهبردار و خلافکار حرفه‌ای به‌تصویر می‌کشد و برخلاف نظر بسیاری از منتقدین سینما که قبل از اکران این فیلم عقیده داشتند دی‌کاپریو تنها برای نقش‌های رومانتیک مناسب است، این ستاره‌ی سینما نشان داد که توانایی بالایی در ایفای نقش‌های مختلف دارد. فیلم Catch Me If You Can در سال ۲۰۰۲ میلادی به تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ توسط استودیو Amblin Entertainment با بودجه‌ای ۵۲ میلیون دلاری تولید شد و فروش بسیار عالی ۳۵۲ میلیون دلاری را در گیشه‌ها تجربه کرد.


تصویری از لئوناردو دی کاپریو در فیلم Romeo + Juliet

۱۳- فیلم عاشقانه دیکاپریو Romeo + Juliet

فیلم رومئو + ژولیت

  • کارگردان: باز لورمن
  • نویسنده: باز لورمن
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، کلیر دینز، برایان دنهی، جان لگویزمائو
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۶ میلادی
  • میانگین امتیازات Romeo + Juliet در IMDB: ۶.۷ از ۱۰

دقیقا یک سال قبل از نقش‌آفرینی در فیلم فراموش‌نشدنی تایتانیک، لئوناردو دی‌کاپریو با نقش‌آفرینی در یک فیلم عاشقانه و به‌تصویر کشیدن یکی از مهم‌ترین داستان‌های عاشقانه تاریخ توانست استعداد بسیار بالای خودش در بازیگری را به رخ اهالی سینما بکشد و همین فیلم یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب او برای نقش جک در فیلم تایتانیک به‌شمار می‌رفت. فیلم رومئو + ژولیت در سال ۱۹۹۶ میلادی زمانی‌که دی‌کاپریو ۲۲ سال سن داشت با اقتباس از نمایشنامه بسیار معروف رومئو و ژولیت به نویسندگی ویلیام شکسپیر با بودجه‌ای ۱۵ میلیون دلاری تولید شد و فروش بسیار خوب ۱۵۰ میلیون دلاری را به نام خودش ثبت کرد.

داستان فیلم درباره همان نمایشنامه معروف ویلیام شکسپیر جریان دارد و سعی می‌کند نسخه‌ای مدرن شده از آن داستان محبوب را به‌تصویر بکشد. بااین‌حال به‌خاطر وفاداری کامل به داستان و دیالوگ‌های اصلی آن نمایشنامه توانست تحسین‌ بسیاری از منتقدین و اهالی سینما را به‌دست آورد و از آن به‌عنوان یکی از بهترین اقتباس‌های ساخته شده درباره داستان رومئو و ژولیت یاد می‌شود. اگر به داستان‌های عاشقانه علاقه دارید و دوست دارید فیلم‌های نسبتا قدیمی‌تر لئوناردو دی‌کاپریو را تماشا کنید، تماشای این فیلم را از دست ندهید.


لئوناردو دی کاپریو درحال نقش آفرینی در فیلم The Basketball Diaries

۱۲- فیلم The Basketball Diaries

فیلم خاطرات بسکتبال

  • کارگردان: اسکات کالورت
  • نویسنده: برایان گولوباف
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، مارک والبرگ، لورین براکو، برونو کیربی
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۵ میلادی
  • میانگین امتیازات The Basketball Diaries در IMDB: ۷.۳ از ۱۰

فیلم خاطرات بسکتبال را می‌توانیم سکوی پرتاب بزرگی بدانیم که لئوناردو دی‌کاپریو را به شهرت رساند. نقش‌آفرینی او در این فیلم به‌قدری شگفت‌انگیز بود که بسیاری از منتقدین اعتقاد دارند نفش‌آفرینی دی‌کاپریو در این فیلم یکی از سه نقش‌آفرینی برتر او درمیان تمام آثاری که در آن‌ها حضور داشته، به‌شمار می‌رود. فیلم The Basketball Diaries با اقتباس از روی رمانی با همین نام اثر جیم کارول که شخصیت اصلی داستان نیز به‌شمار می‌رود و به تهیه‌کنندگی لیز هلر توسط استودیو Island Pictures با بودجه‌ای بسیار محدود تولید شد و در گیشه‌ها فروشی معادل با ۲.۵ میلیون دلار را تجربه کرد.

داستان فیلم درباره دورانی پرفرازونشیب از زندگی جیم کارول، نویسنده کتاب خاطرات بسکتبال جریان دارد. در دوران دبیرستان او علاقه زیادی به بسکتبال پیدا می‌کند و دوست دارد که به یک ستاره بسکتبال در آمریکا تبدیل شود ولی مشکلی بسیار مهم و خطرناک به نام مواد مخدر درمقابل او قرار می‌گیرد. پس از اینکه دوست صمیمی او یعنی بابی جان خودش را از دست می‌دهد، جیم به‌طرز خطرناکی استفاده از مواد مخدر را افزایش می‌دهد تا جایی که تمام مسیر زندگی او به خطر می‌افتد. همین موضوع و داستان جذاب و البته تأثیرگذار آن دوران از زندگی جیم کارول به داستان اصلی این فیلم سینمایی تبدیل می‌شود.


لئوناردو دی کاپریو به همراه یک سلاح و هم‌دستان دیگر در فیلم Gangs of New York

۱۱- فیلم Gangs of New York

فیلم دارودسته‌ ی نیویورکی

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • نویسنده: جی کاکس، استیون زایلیان
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، دنیل دی لوئیس، کامرون دیاز، جان سی ریلی
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۲ میلادی
  • میانگین امتیازات Gangs of New York در IMDB: ۷.۵ از ۱۰

پیدا کردن یک فیلم ضعیف با حضور دنیل دی لوئیس به‌هیچ‌وجه کار آسانی نیست. حالا اگر در آن فیلم لئوناردو دی‌کاپریو حضور داشته باشد و کارگردانی آن برعهده کارگردانی مانند مارتین اسکورسیزی قرار گرفته باشد که قطعا قبل از تماشای آن مطمئن خواهیم بود که با فیلمی فوق‌العاده طرف هستیم. فیلمی که در مراسم اسکار در ۱۰ بخش مختلف نامزد کسب جایزه اسکار شد ولی به‌طور عجیبی در تمام بخش‌ها دستش از آن جایزه کوتاه ماند. فیلم Gangs of New York با اقتباس از رمانی با همین نام به تهیه‌کنندگی آلبرتو گریمالدی توسط استودیو Touchstone Pictures با بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری تولید شد و در گیشه‌ها فروشی معادل با ۱۹۵ میلیون دلار را پشت‌سر گذاشت.

داستان فیلم درباره جنگ‌هایی میان آمریکایی‌های بومی و ایرلندی‌های مهاجر جریان دارد که در سال‌های ۱۸۴۰ تا ۱۸۶۰ در شهر نیویورک بارها با یکدیگر درگیر شدند و تلفات زیادی دادند. بیلی بوچر با نقش‌آفرینی دی لوئیس پس از کشتن سردسته ایرلندی‌ها به‌طور موقت این جنگ را به نفع آمریکایی‌ها به پایان می‌رساند تا اینکه پس از ۱۶ سال پسری به نام آمستردام با بازی دی‌کاپریو برای گرفتن انتقام پدرش سعی می‌کند به‌طور مخفیانه در ظاهر یک فرد آمریکایی وارد گروه آمریکایی‌ها به رهبری بیلی بوچر شود. بااین‌حال او در این مسیر کار سختی دارد و اگر یک نفر از هویت او آگاه شود جانش به خطر خواهد افتاد. با تماشای این فیلم علاوه‌بر لذت بردن از یک فیلم خوب می‌توانید از نقش‌آفرینی استادانه دنیل دی لوئیس و لئوناردو دی‌کاپریو نهایت لذت را ببرید.


تصویری از لئوناردو دی‌کاپریو در پوستر فیلم The Aviator

۱۰- فیلم The Aviator

فیلم هوانورد

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • نویسنده: جان لوگان
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، کیت بلانشیت، الک بالدوین، کیت بکینسیل، آلن آلدا
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۴ میلادی
  • میانگین امتیازات The Aviator در IMDB: ۷.۵ از ۱۰

بازهم یک فیلم بیوگرافی دیگر با نقش‌آفرینی لئوناردو دی‌کاپریو و البته بار دیگر به کارگردانی مارتین اسکورسیزی. فیلم The Aviator یکی دیگر از فیلم‌هایی به‌شمار می‌رود که با کارگردانی اسکورسیزی و حضور دی‌کاپریو در قامت نقش اصلی آن روی پرده سینماها رفت و این بار داستان فردی پرآوازه را به تصویر می‌کشد که احتمالا نمی‌توانیم بازیگر دیگری را در نقش او تجسم کنیم. این فیلم به تهیه‌کنندگی مایکل مان و گراهام کینگ توسط استودیو Miramax Films با بودجه‌ای ۱۱۰ میلیون دلاری تولید و توانست فروش نسبتا خوب ۲۲۰ میلیون دلاری را در گیشه‌ها ثبت کند.

فیلم هوانورد روایت‌گر داستان زندگی هاوارد هیوز را به تصویر می‌کشد. هاوارد هیوز نه‌تنها یک کارگردان و تهیه‌کننده سینما به‌شمار می‌رفت که یک هوانورد و خلبان ماهر نیز بود. وی در دهه ۳۰ و ۴۰ میلادی به‌عنوان ثروتمندترین فرد دنیا شناخته می‌شد که دچار یک مشکل روحی به نام اختلال وسواسی جبری شده بود. او به‌دلیل همین اختلال به‌طور مدام قصد داشت رکوردهای مختلف سرعت پرواز و فاصله پرواز را بشکند و به‌همین‌خاطر خودش را در دل مشکلاتی قرار می‌داد که گاها برای او خطرناک تلقی می‌شدند. دی‌کاپریو با نقش‌آفرینی در نقش شخصیت هاوارد هیوز به خوبی توانست زندگی این مرد موفق را به مخاطبان سینما نشان دهد.


لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت در فیلم Revolutionary Road

۹- فیلم Revolutionary Road

فیلم جاده انقلابی

  • کارگردان: سم مندس
  • نویسنده: جاستین هیث
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت، مایکل شنون، کاترین هان
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۸ میلادی
  • میانگین امتیازات Revolutionary Road در IMDB: ۷.۳ از ۱۰

فیلم جاده انقلابی درباره یک زوج خوشحال جریان دارد که در ایالت کنتیکت در آمریکا زندگی می‌کنند ولی این خوشحال بودن رفته‌رفته از بین می‌رود. این دو برای فرار از دست روزمرگی تصمیم می‌گیرند به پاریس نقل مکان کنند تا به کمک زندگی کردن در این شهر روح تازه‌ای در ازدواج آن‌ها دمیده شود ولی بااین‌حال فرانک خیلی دل خوشی از این تغییرات ندارد و زندگی در مکان جدید و رخ دادن تغییرات زیاد در زندگی شادی خاصی را برای او به ارمغان نیاورده است. همین مشکلات رفته رفته مشکلات بزرگ‌تری را در زندگی آن‌ها شکل می‌دهند.

داستان این فیلم روایت‌گر درام موجود در مشکلات زناشویی و زندگی مشترک بسیاری از زوج‌های دنیا است که به‌خوبی به‌تصویر کشیده شده است و با دغدغه‌مندی این مشکلات را برای مخاطبانش باز می‌کند. فیلم Revolutionary Road در سال ۲۰۰۸ میلادی با اقتباس از رمانی با همین نام اثر ریچارد ییتس به تهیه‌کنندگی بابی کوهن و سم مندس توسط استودیو Paramount Vantage با بودجه‌ای ۳۵ میلیون دلاری تولید شد و در گیشه‌ها فروش نسبتا خوبی معادل‌با ۷۷ میلیون دلار را تجربه کرد. اگر درمیان فیلم‌های دی‌کاپریو به‌دنبال فیلمی نسبتا آرام می‌گردید این فیلم گزینه مناسبی برای شما به‌شمار می‌رود.


تصویری از کشتی تایتانیک در حال غرق شدن در فیلم Titanic

۸- فیلم Titanic

فیلم تایتانیک

  • کارگردان: جیمز کامرون
  • نویسنده: جیمز کامرون
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت، بیلی زین، کتی بیتس
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۷ میلادی
  • میانگین امتیازات Titanic در IMDB: ۷.۹ از ۱۰

به فیلمی رسیدیم که نه‌تنها یکی از بهترین فیلم های لئوناردو دی‌کاپریو به‌شمار می‌رود که یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ و یکی از به‌یادماندنی‌ترین آثار ساخته شده در این صنعت بزرگ تلقی می‌شود. پس از درخشش در فیلم رومئو + ژولیت، دی‌کاپریو بار دیگر با نقش‌آفرینی در یک فیلم عاشقانه توانست نام خودش را بزرگ‌تر کند؛ به‌طوری‌که خیلی‌ها دی‌کاپریو را اولین‌بار به‌خاطر بازی در فیلم تایتانیک شناختند. این فیلم در سال ۱۹۹۷ به تهیه‌کنندگی جیمز کامرون توسط استودیو Paramount Pictures با بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری تولید شد و فروش خیره‌کننده ۲.۲ میلیارد دلاری را تجربه کرد که این فیلم را به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل کرده است.

به احتمال فراوان با داستان کشتی تایتانیک آشنایی کامل دارید؛ داستانی که درباره شخصیت رز، دختری ۱۷ ساله و ثروتمند جریان دارد که مجبور به ازدواج با شخصی شده که به‌هیچ‌وجه علاقه‌ای به او ندارد. او در راه رفتن به آمریکا و تن دادن به این ازدواج سوار بر کشتی تایتانیک می‌شود و یک شب تصمیم می‌گیرد خودش را به دریا بیاندازد ولی جوان فقیر و البته زیبایی به نام جک او را از این تصمیم منصرف می‌کند و همین موضوع باعث شکل‌گیری علاقه عمیقی میان جک و رز می‌شود. اگر هنوز فیلم تایتانیک را تماشا نکرده‌اید، تماشای آن را بدون شک در الویت قرار دهید چراکه تماشای یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما را از دست داده‌اید.


کاور فیلم django unchained با ایفای نقش لئوناردو دی‌کاپریو و جیمی فاکس

۷- فیلم Django Unchained

فیلم جنگوی رها شده

  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • نویسنده: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، جیمی فاکس، کریستف والتس، ساموئل ال. جکسون
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۲ میلادی
  • میانگین امتیازات Django Unchained در IMDB: ۸.۴ از ۱۰

مشکلات افراد سیاه پوست و برده داری در سال‌های نه‌چندان دور در کشور آمریکا همیشه یکی از موضوعات مهم سینمای این کشور محسوب می‌شود و فیلم Django Unchained با کارگردانی کوئنتین تارانتینو به‌خوبی دست روی این مشکلات گذاشته است. البته بسیاری از اهالی سینما اعتقاد دارند که مسائل مربوط‌به برده‌داری در این فیلم با تحریف‌های زیادی روبه‌رو شده ولی بااین‌حال نمی‌توانیم تاثیرگذاری داستان فیلم را انکار کنیم. فیلم Django Unchained در سال ۲۰۱۲ به تهیه‌کنندگی رجینالد هالدین توسط استودیو Columbia Pictures با بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری روی پرده سینماها رفت و فروش عالی ۴۳۰ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت.

داستان فیلم درباره یک شکارچی جایزه‌بگیر به نام دکتر شولتز جریان دارد که یک برده سیاه‌پوست به نام جنگو را می‌خرد تا با کمک او بتواند سه برادر خلافکار را دستگیر کند. پس از این اتفاق و کشتن آن سه برادر، دکتر شولتز طبق قولی که به جنگو داده بود به او کمک می‌کند تا همسرش را که در اختیار یک فرد بی‌رحم و ثروتمند به نام کلوین کندی است را نجات دهند ولی بدون شک در این مسیر کار راحتی پیش روی نخواهند داشت و مشکلات بزرگ و خطرناکی سر راه آن‌ها قرار می‌گیرند که داستان اصلی فیلم را شکل می‌دهند.


لئوناردو دی کاپریو

۶- آخرین فیلم دیکاپریو Once Upon a Time in Hollywood

فیلم روزی روزگاری در هالیوود

  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • نویسنده: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، آل پاچینو
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۹ میلادی
  • میانگین امتیازات Once Upon a Time in Hollywood در IMDB: ۷.۶ از ۱۰

فیلم Once Upon a Time in Hollywood یکی از موردانتظارترین فیلم‌های دی‌کاپریو به‌شمار می‌رفت که پس از مدت‌ها انتظار در سال ۲۰۱۹ روی پرده سینماها رفت و حضور بازیگرانی سرشناس و بسیار محبوبی مانند برد پیت، مارگو رابی و آل پاچینو درکنار دی‌کاپریو به‌همراه کارگردانی تارانتینو باعث شد تا علاوه‌بر استقبال از داستان خاص و جذاب فیلم، فروش خوبی را در گیشه‌ها نیز تجربه کند. این فیلم در سال ۲۰۱۹ به تهیه‌کنندگی دیوید هیمن توسط استودیو Columbia Pictures با بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری تولید شد و فروش بسیار خوب ۳۸۰ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت.

داستان فیلم درباره اتفاقات و مشکلات مهم هالیوود جریان دارد. دی‌کاپریو با بازی چشم‌‌نواز خود در نقش بازیگری معروف که در حال افول است به‌خوبی اتفاقات و داستان‌های آن دوران را به ما نشان می‌دهد. نه‌تنها دی‌کاپریو بلکه درکنار او برد پیت در نقش بدل و دوست صمیمی او و مارگو رابی در نقش یک بازیگر با آرزو‌های بزرگ، به‌بهترین شکل ممکن جزییات و مشکلات این صنعت بزرگ را به‌تصویر می‌کشند؛ مشکلاتی مانند بالا رفتن سن بازیگران معروف و از طرفی مشکلات بازیگرانی که با آرزو‌های بزرگ وارد هالیوود می‌شوند


لئوناردو دی‌کاپریو با کت و شلوار راه راه در فیلم The Wolf of Wall Street

۵- فیلم The Wolf of Wall Street

فیلم گرگ وال استریت

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • نویسنده: ترنس وینتر
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، جونا هیل، متیو مک‌کانهی، جان فاورو، مارگو رابی
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۳ میلادی
  • میانگین امتیازات The Wolf of Wall Street در IMDB: ۸.۲ از ۱۰

به یکی دیگر از همکاری‌های دی‌کاپریو و اسکورسیزی رسیدیم؛ فیلم The Wolf of Wall Street که نه‌تنها یکی از بهترین فیلم‌های او به‌شمار می‌رود که یکی از فیلم‌های طولانی او نیز قلمداد می‌شود. این همکاری از لحاظ رابطه این دو نفر در ساخت فیلم، ابعادی بزرگ‌تر از سایر هم‌کاری‌های این دو نفر دارد، به‌این‌دلیل که در این فیلم لئوناردو دی‌کاپریو نه‌تنها بازیگر شخصیت اصلی فیلم است بلکه به‌عنوان تهیه‌کننده این فیلم نیز در مراحل ساخت آن حضور داشت. دی‌کاپریو مانند بسیاری از فیلم‌های خود باید در نقش یک شخصیت حقیقی به‌ایفای نقش می‌پرداخت و برای اینکه بتواند به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهد شخصا به دیدن جوردن بلفورت رفت.

جوردن راس بلفورت متولد سال ۱۹۶۲ میلادی در شهر نیویورک یکی از دلالان سابق سهام در آمریکا است که به‌دلیل کلاهبرداری به ۲۲ ماه زندان محکوم شد. در دوران طلایی شرکت او به‌نام استراتن اوکمان او توانست با فریب دادن مردم برای خرید سهام با ریسک بالا، ثروت زیادی را کسب کند و حدود یک میلیارد دلار سرمایه درحال گردش در شرکت داشته باشد. فیلم The Wolf of Wall Street براساس کتابی با همین نام به‌نویسندگی جوردن بلفورت به تهیه‌کنندگی مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دی‌کاپریو توسط استودیو Red Granite Pictures با بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری تولید و توانست فروش بسیار خوب ۳۹۵ میلیون دلاری را پشت‌سر بگذارد.


پوستر فیلم Inception

۴- فیلم Inception

فیلم تلقین

  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • نویسنده: کریستوفر نولان
  • بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، تام هاردی، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، کیلین مورفی
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۰ میلادی
  • میانگین امتیازات Inception در IMDB: ۸.۸ از ‍۱۰

در رتبه چهارم بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو فیلمی قرار گرفته است که اگر بارها و بارها آن را تماشا کنید باز هم می‌توانید چیز جدیدی در آن متوجه شوید. در فیلم Inception بار دیگر شاهد بازی با المان پیچیده‌ای به نام «زمان» توسط کریستوفر نولان هستیم که این کار را به تماشایی‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهد و همین موضوع نقش دی‌کاپریو در این فیلم را به یکی از مرموزترین شخصیت‌های او در سینما تبدیل کرده است. این فیلم همچنین درمیان فیلم‌های دی‌کاپریو بیشترین امتیاز را در سایت IMDB دارد و در فهرست بهترین فیلم‌های تاریخ در این سایت رتبه سیزدهم را به خودش اختصاص داده است. این فیلم در گیشه‌ها نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و توانست فروشی معادل‌با ۸۴۰ میلیون دلار را به نام خودش ثبت کند.

داستان فیلم درباره یک دزد حرفه‌ای به نام دام کاب با نقش‌آفرینی دی‌کاپریو جریان دارد ولی با این تفاوت که این شخصیت با تمام دزدهایی که تابه‌امروز در سینما و تلویزیون تماشا کرده‌ایم، فرق دارد. کاب در استخراج و جاگذاری افکار مختلف در ذهن افراد گوناگون استاد است. زمانی‌که شخصیت موردنظر در خواب باشد کاب می‌تواند به ناخودآگاه او نفوذ کند و افکار او را استخراج یا افکار آن‌ها را با تصمیمات و افکار متفاوتی عوض کند. فیلم تلقین در هشت بخش مختلف از جمله بهترین فیلم سال نامزد کسب جایزه اسکار بود که درنهایت در بخش‌های بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری و بهترین جلوه‌های تصویری این جایزه را به خودش اختصاص داد.


تصویری از لئوناردو دی کاپریو در کاور سینمایی فیلم جزیره شاتر

۳- فیلم Shutter Island

فیلم جزیره شاتر

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • نویسنده: لیتا کالوگریدیس، دنیس لیان
  • بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، مارک روفالو،‌ بن کینگزلی، میشل ویلیامز
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۰ میلادی
  • میانگین امتیازات Shutter Island در IMDB: ۸.۲ از ۱۰

فیلم Shutter Island تنها فیلمی است که با همکاری لئوناردو دی‌کاپریو و مارتین اسکورسیزی ساخته شد ولی موفق به نامزد شدن در بخش‌های مهم جایزه‌ اسکار نشده است. بااین‌حال همه این موضوع را به‌خوبی می‌دانند که کسب نکردن جایزه اسکار برای یک فیلم به‌هیچ‌وجه یک نکته منفی و دلیلی بر ضعیف بودن آن نیست. مارتین اسکورسیزی داستان این فیلم را از روی یک رمان ترسناک و بسیار اتمسفریک اقتباس کرده است و برای نقش اصلی داستان در اولین قدم به‌سراغ دی‌کاپریو رفت که خوشبختانه این همکاری منجر به ساخت فیلم بسیار زیبای Shutter Island شد. این فیلم به تهیه‌کنندگی مایک مدووی توسط استودیو Phoenix Pictures با بودجه‌ای ۸۰ میلیون دلاری تولید و در گیشه‌ها فروش بسیار خوب ۲۹۵ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت.

شخصیت تدی دنیلز در این فیلم که ایفای نقش آن برعهده دی‌کاپریو قرار گرفته، در ابتدای داستان یک کارآگاه کارکشته است ولی با گذشت زمان و مواجهه با پیچش‌های داستانی بسیار جذاب و روند فیلم متوجه می‌شویم که او درمیان واقعیت و خیال گیر کرده است و واقعیت برای او بسیار مبهم به‌نظر می‌رسد. همین موضوع باعث می‌شود تا داستان فوق‌العاده جذاب و گیرای این فیلم شکل بگیرد و با یکی از فیلم‌های معمایی و مرموز فوق‌العاده در تاریخ سینما روبه‌رو شویم. اگر به فیلم های معمایی علاقه دارید و از طرفداران دی‌کاپریو هستید، قطعا از تماشای این فیلم سینمایی ناامید نخواهید شد.


مت دیمون جک نیکلسون و لئوناردو دیکاپریو در پوستر خاکستری فیلم The Departed

۲- فیلم The Departed

فیلم رفتگان

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • نویسنده: ویلیام مُناهان، آلن مک
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، مت دیمون، جک نیکلسون، مارک والبرگ
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۰۶ میلادی
  • میانگین امتیازات The Departed در IMDB: ۸.۵ از ۱۰

در رتبه دوم بهترین فیلم‌های دی‌کاپریو فیلم The Departed قرار گرفته است. شخصیت دی‌کاپریو در این فیلم به‌نام بیلی کاستیگان، یک مامور مخفی FBI است که در میان خلافکاران شهر بوستون زندگی می‌کند. درکنار بازی بی‌نظیر دی‌کاپریو در این فیلم نباید از ایفای نقش بسیار خوب و برجسته جک نیکلسون غافل شویم. درکنار اسم این دو ستاره سینما، حضور بازیگر‌های بزرگ دیگری مانند مت دیمون و مارک والبرگ، تیم بازیگری این فیلم را در بالاترین سطح ممکن قرار داده است. این فیلم در سال ۲۰۰۶ میلادی به تهیه‌کنندگی برد گری توسط استودیو Plan B Entertainment با بودجه‌ای ۹۰ میلیون دلاری تولید و فروش خوب ۲۹۲ میلیون دلاری را پشت‌سر گذاشت.

موش و گربه بازی شخصیت‌های حاضر در این فیلم نه‌تنها The Departed را به یک فیلم خلافکاری کلاسیک در شهر بوستون تبدیل کرده بلکه از آن به‌عنوان یکی از فیلم‌های بزرگ و موفق سینمای نوین آمریکا یاد می‌شود. این فیلم در مراسم اسکار سال ۲۰۰۶ توانست جایزه بهترین فیلم سال، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین فیلنامه اقتباسی را کسب کند. فیلم The Departed یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های پلیسی و جنایی سینما به‌شمار می‌رود که درمیان فیلم‌های لئوناردو دی‌کاپریو تنها یک فیلم بالاتر از آن قرار گرفته است و راستش را بخواهید اختلاف چندانی نه‌تنها درمیان این دو فیلم که درمیان تمام فیلم‌های این بازیگر محبوب آمریکایی وجود ندارد.


لئوناردو دی‌کاپریو در کاور فیلم The revenant

۱- فیلم The Revenant

فیلم از گور برخاسته

  • کارگردان: الخاندرو گونسالس اینیاریتو
  • نویسنده: الخاندرو گونسالس اینیاریتو
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، تام هاردی، دامنل گلیسون، ویل پولتر
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۵ میلادی
  • میانگین امتیازات The Revenant در IMDB: ۸ از ۱۰

به بهترین فیلم لئوناردو دی کاپریو رسیدیم که سرانجام پس از بارها نامزد شدن در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد در جوایز اسکار توانست به‌خاطر نقش‌آفرینی فوق‌العاده خودش در این فیلم این جایزه را به‌دست آورد. فیلم از گور برخاسته درباره مردی به نام هیو گلاس جریان دارد. مردی که در سال ۱۸۲۳ مورد حمله یک خرس وحشی قرار گرفت و همراهانش به این دلیل که فکر می‌کردند او شانسی برای زنده ماندن ندارد، او را به امان خدا رها کردند. بااین‌حال هیو گلاس تسلیم طبیعت نشد و توانست خودش را به هر زحمتی که بود زنده نگه دارد.

شاید در تماشای اول فیلم The Revenant از آن خوشتان نیاید ولی پس از تماشای دوباره و دوباره آن به ابهت و کیفیت بسیار بالای آن پی خواهید برد؛ موضوعی که برای بسیاری از ما رخ داده است. ساخته الخاندرو گونسالس ایناریتو به‌قدری زیبا داستان شخصیت هیو گلاس را به تصویر می‌کشد که استرس داستان آن در هر لحظه از فیلم باعث می‌شود تا جذابیت آن به‌هیچ‌وجه از بین نرود و تا انتهای فیلم شما را در خود غرق خواهد کرد. این فیلم در سال ۲۰۱۵ میلادی به تهیه‌کنندگی آرنان میلشان توسط استودیو Regency Enterprises با بودجه‌ای ۱۳۵ میلیون دلاری تولید شد و توانست فروش بسیار خوبی معادل‌با ۵۴۰ میلیون دلار را در گیشه‌ها تجربه کند.

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو چیست؟ به‌نظر شما رتبه کدام یک از فیلم‌های می‌توانست متفاوت باشد؟ به‌نظر شما جای کدام یک از فیلم‌های این بازیگر محبوب در این مقاله خالی است؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین فیلم های دیکاپریو کدام‌اند؟

از فیلم های برتر دی کاپریو می‌توان به فیلم تلقین، فیلم جزیره شاتر، فیلم تایتانیک و فیلم از گوربرخاسته اشاره کرد. فهرست کامل ۱۵ تا از بهترین فیلم های دی کاپریو را در زومجی بخوانید.

۲- فیلم جدید دیکاپریو کدام است؟

دی کاپریو در سال ۲۰۲۱ در فیلم به بالا نگاه نکن حضور داشت و در حال حاضر نیز فیلم قاتلین ماه کامل ساخته جدید مارتین اسکورسیزی را برای سال ۲۰۲۳ در صف اکران دارد.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده