// پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۵

برخی از مدل های ایکس باکس وان مایکروسافت دیگر تولید و عرضه نمی‌شوند [بروزرسانی: تایید شد]

گزارش‌هایی منتشر شده‌اند که خبر از توقف پروسه‌ی تولید نسخه‌های مختلف کنسول ایکس‌باکس وان در آستانه‌ی عرضه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس می‌دهند. ولی مایکروسافت می‌گوید ایکس‌باکس وان اس همچنان به بازار عرضه می‌شود.

بروزرسانی ساعت ۲۲:۵۵ دقیقه: به نقل از Verge، مایکروسافت رسما تایید کرد که تولید ایکس‌باکس وان ایکس و ایکس‌باکس وان اس دیجیتالی متوقف خواهد شد و تنها تولید و فروش جهانی ایکس‌باکس وان اس ادامه خواهد داشت.

متن اصلی خبر: آهسته شدن خط تولید کنسول‌های یک نسل پس از آغاز نسل جدید آن‌چنان اتفاق تازه‌ای نیست. ولی کمتر کسی انتظار دارد که در آستانه‌ی عرضه‌ی کنسول نسل ۹ مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس، تولید و عرضه‌ی مدل‌های مختلف ایکس باکس وان به‌طور کامل متوقف شود. به همین خاطر پس از انتشار گزارش یک رسانه‌ی شناخته‌شده‌ی استرالیایی که خبر از خارج شدن ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان ایکس از سایت رسمی ایکس باکس می‌داد، رسانه‌های زیادی از مایکروسافت انتظار ارائه‌ی توضیحاتی داشتند.

در همین حین مشخص شد که خرده‌فروشی‌های معروف استرالیا هم دیگر نمی‌توانند این دستگاه‌ها را سفارش دهند. حتی آمازون استرالیا دیگر اجازه‌ی خرید ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان ایکس را به مخاطب نمی‌دهد.

ایکس باکس وان ایکس و ایکس باکس سری اس مایکروسافت با کنترلرها روی پیش زمینه سرخ و نارنجی

ماجرا از جایی عجیب‌تر شد که رسانه‌ی بریتانیایی مترو گزارش داد که فروشگاه‌های انگلیسی و آمریکایی به‌صورت کلی قابلیت فروش هیچ‌کدام از مدل‌های ایکس‌باکس را ندارند. همین حالا هم خرده‌فروشی‌های زیادی در آمریکا اعلام کرده‌اند که دیگر مشتری‌ها نمی‌توانند به سراغ خرید ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس وان اس، ایکس‌باکس وان ایکس و ایکس‌باکس وان اس کاملا دیجیتال بروند.

اما مطابق تازه‌ترین اخبار بازی یکی از مدیران اجرایی مایکروسافت به‌صورت رسمی اعلام کرد که تولید و عرضه‌ی کنسول ایکس‌باکس وان اس هنوز متوقف نشده است. در حقیقت او در پاسخ به یکی از کاربرها گفت این کنسول همچنان به شکل سابق قابل خریداری است و تغییر عظیمی در رسیدن آن به بازار ایجاد نمی‌شود.

در این بین مایکروسافت هیچ توضیحی راجع به شرایط ایکس‌باکس وان عادی و ایکس‌باکس وان ایکس در بازار نداده است. به همین خاطر برخی رسانه‌ها برداشت کرده‌اند که از هفته‌های آتی ردموندی‌ها به‌طور کامل این دستگاه‌ها را رها می‌کنند و دیگر تا پیش از رسیدن ایکس‌باکس سری ایکس، فقط ایکس‌باکس وان اس و ایکس‌باکس وان اس کاملا دیجیتال (بدون پشتیبانی از دیسک) را تولید و عرضه خواهند کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده