نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

بازی ‌های انحصاری جدید استیدیا معرفی شدند؛ آثاری از هارمونیکس، سوپرمسیو و آپرکات

گوگل در جریان جدیدترین برنامه Stadia Connect خبر انتشار بازی‌های انحصاری جدید سه استودیوی بزرگ بازی‌سازی را برای پلتفرم استریمینگ خود، یعنی گوگل استیدیا اعلام کرد.

سرویس استریم بازی گوگل استیدیا (Google Stadia) که پاییز سال گذشته کار خود را آغاز کرد، تاکنون بازخوردهای مختلفی را از سوی کاربران دریافت کرده است. پلتفرم اختصاصی گوگل به‌عنوان یک روش جایگزین برای تجربه‌ی سنتی بازی‌ها و خرید کنسول‌های سخت‌افزاری به بازار معرفی شده تا گیمرهای سراسر جهان را به شرط اتصال به یک اینترنت قابل اتکا، از محدودیت‌های سخت‌افزاری رها کرده کند. بااین‌حال، تاکنون انتقادات زیادی نیز از سوی جامعه‌ی کاربران نسبت به نحوه‌ی عملکرد این سیستم وارد شده که بیشتر آن‌ها به خلاء پشتیبانی رضایت‌بخش از بازی‌های متنوع موجود در بازار و عدم ارائه‌ی بازی‌های جدید و اختصاصی با کیفیت قانع‌کننده مربوط می‌شود.

حالا به نظر می‌رسد که گوگل تصمیم به گسترش مجموعه بازی‌های خود در این زمینه گرفته و در همین راستا، قراردادهای ساخت بازی‌های انحصاری متعددی را با شماری از استودیوهای بازی‌سازی شناخته شده در صنعت گیم به ثبت رسانده است.

کنترلر اختصاصی سرویس استریم بازی Google Stadia

این شرکت در خلال جدیدترین قسمت از برنامه‌ی اختصاصی Stadia Connect اعلام کرده که چند بازی انحصاری جدید را برای پلتفرم استریمینگ خود در راه دارد. ظاهراً این بازی‌ها، توسط چند استودیوی توسعه‌دهنده‌ی معتبر در صنعت بازی‌سازی از قبیل هارمونیکس (Harmonix)، سوپرمسیو گیمز (Supermassive Games) و آپرکات گیمز (Uppercut Games) ساخته خواهند شد. گوگل با امضای قراردادهای همکاری با این استودیوهای بزرگ بازی‌سازی، وعده‌ی ورود بازی‌های متنوع و اختصاصی جدیدی را به بستر استریم خود می‌دهد.

درحال حاضر، جزئیات بیشتری در خصوص ماهیت این بازی‌ها با مخاطبان در میان گذاشته نشده است اما گوگل اطمینان داده که در ادامه اخبار بیشتری در این خصوص با علاقه‌مندان در میان گذاشته خواهد شد. شما می‌توانید با مراجعه به لینک ویدیوی زیر، خلاصه‌ای از توضیحات توسعه‌دهندگان استیدیا را در این خصوص مشاهده کنید.

مشاهده ویدیو در یوتیوب

بازی های انحصاری جدید گوگل استیدیا

استودیوی هارمونیکس با آثار متعددی که در سبک موزیکال و ریتمیک منتشر کرده، نام و نشان قابل قبولی را در این زمینه برای خود دست و پا کرده است. از طرفی با حضور بازی‌هایی مانند Guitar Hero و Rock Band در سرویس استریم استیدیا می‌توان انتظار ورود بازی‌های بیشتر در این سبک را برای پلتفرم گوگل متصور شد. از سوی دیگر استودیوی سوپرمسیو گیمز را داریم که بیشتر به بازی‌های داستان محور و تعاملی خود شهرت دارد. از جمله‌ی این موارد می‌توان به Until Dawn و Hidden Agenda اشاره کرد. سوپرمسو گیمز در حال حاضر روی قسمت جدیدی از مجموعه‌ی ترسناک خود به نام The Dark Pictures کار می‌کند.

اما درنهایت نام آپرکات گیمز به‌عنوان شریک جدید گوگل در این زمینه مطرح شده که قبلاً بازی‌های شناخته‌شده‌ای مانند City of Brass و EPOCH و Submerged را از این استودیوی استرالیایی سراغ داریم.

گوگل استیدیا تاکنون میزبان شمار معدودی از بازی‌های انحصاری خود بوده که لانچ تایتل Gylt و Orcs Must Die! 3 را شامل می‌شوند. البته جا دارد به این نکته اشاره کنیم که بازی Orcs Must Die! 3 با تازگی و همزمان با برنامه جدید استیدیا کانکنت در اختیار مشترکین Stadia Pro قرار گرفته است. امید آن می‌رود که مجموعه‌ی بازی‌های پلتفرم آینده‌دار گوگل، با همکاری استودیوهای بازی‌سازی بیشتر روزبه‌روز گسترش یافته تا نهایتاً به سطح مورد انتظار کاربران دست پیدا کند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده