نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۹

تصویر فاش شده از دوال سنس به اندازه کنترلر پلی استیشن 5 اشاره می‌کند

تصویر جدیدی از کنترلر کنسول پلی‌استیشن 5 توسط یکی از کاربران توییتر منتشر شده که احتمال ابعاد و ظاهر دوال سنس را در دنیای واقعی نشان می‌دهد.

طی چند ماه گذشته، سونی هرچند بسیار آرام اما بالاخره از ویژگی‌های ظاهری کنسول نسل جدید خود پرده برداشت و حالا ما دقیقاً می‌دانیم که پلی‌ استیشن 5 چه شکل و شمایلی خواهد داشت. تاکنون تصاویر رسمی متعددی از خود کنسول PS5، لوازم جانبی و کنترلرهای دوال‌ سنس (DualSense) در اختیار مخاطبان قرار گرفته اما هیچ‌یک از این تصاویر، در حالت طبیعی و واقعی ثبت نشده بودند؛ لذا همچنان نمی‌توان درک واضحی از یک سری مشخصات ظاهری از قبل مقیاس و ابعاد کنسول و سایر لوازم جانبی آن به‌دست آورد.

اما درشرایطی که احتمالاً باید تا انتشار تصاویر رسمی برای این منظور منتظر ماند، چند تصویر غیررسمی در شبکه‌های اجتماعی فاش شده است. یکی از این موارد که ظاهراً به خط تولید پلی‌استیشن 5 مربوط می‌شد، کنسول نسل نهمی سونی را در دستان یکی از کارکنان این شرکت به تصویر می‌کشید.

اما تصویر دیگری که اخیراً در توییتر خبرساز شده بود، براساس شایعات به اولین عکس واقعی از دسته پلی استیشن 5 نسبت داده می‌شد. در این عکس، فردی کنترلر مذکور را در دست داشت که به احتمال واقعی به نظر می‌رسید. حالا به نظر می‌رسد که تصویر مشابه دیگری از دسته جدید پلی‌استیشن در اینترنت فاش شده است.

یکی از کاربران توییتر با نام کاربری gamezawy_co عکسی را در اکانت خود منتشر کرده که کنترلر DualSense را در دست او نشان می‌دهد. همان‌طور که همیشه باید در خصوص اینگونه تصاویر احتمال غیرواقعی بودن آن را در نظر گرفت، نمی‌توان به‌صورت قطعی صحت آن را تأیید کرد. برخی افراد توجه و تلاش زیادی را برای ساخت اینگونه تصاویر جعلی و مطرح شدن نام آن‌ها در اخبار به کار می‌برند اما طبق اندازه و جزئیاتی از قبیل بازتاب نور و سایه‌هایی که در تصویر مشاهده می‌شود همچنان احتمال واقعی بودن آن نیز وجود دارد. در هر حال باید احتمال فیک بودن آن را در نظر داشت.

تصویر جدیدی از کنترلر کنسول پلی استیشن 5 توسط یکی از کاربران توییتر

کنترلر دوال سنس، با برخورداری از قابلیت‌های جدید و نوآورانه‌ای از قبیل فناوری بازخورد لمسی به‌جای لرزاننده‌های سنتی کنترلرهای دوال شاک و همچنین تریگرهای تطبیقی، آینده‌ی هیجان انگیزی را برای دسته‌های محبوب سونی وعده می‌دهد. اینکه این قابلیت‌ها تاچه حد درکنار ارگونومی دسته و سایر مشخصاتی که می‌تواند در کیفیت تجربه کاربری یک کنترلر مؤثر باشد به خوبی تعبیه شده، با گذشت زمان و امکان دسترسی به خود کنسول مشخص خواهد شد؛ اما توسعه‌دهندگان متعددی از قبیل Supermassive Games، کدمسترز (Codemasters) و Techland اظهارات کاملاً مثبتی را در خصوص آن مطرح کرده‌اند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده