نویسنده: رضا اسکندری
// پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۵

حقایق جالب سریال How I Met Your Mother

در این مقاله به‌بررسی نکات و حقایق جالب سریال How I Met Your Mother  خواهیم پرداخت؛ سریالی که بی‌شک برای بسیاری از ما خاطره‌انگیز خواهد بود. با زومجی همراه باشید.

تد موزبی، بارنی استینسون، مارشال اریکسن، لیلی آلدرین و رابین شرباتسکی؛ نام‌هایی که بدون شک از به‌یادماندنی‌ترین شخصیت‌های سریال‌های کمدی محسوب می‌شوند. اگر طرفدار سریال‌های کمدی و به‌خصوص سریال‌های سیتکام باشید، حتما سریال How I Met Your Mother را تماشا کرده‌اید. اگر طرفدار این ژانر نیستید پیشنهاد می‌کنیم حتما این سریال را تماشا کنید چون مطمئنا بعد از تماشای آن حال بهتری خواهید داشت. سریال آشنایی با مادر درکنار سریال‌هایی مانند سریال Friends، سریال Seinfeld و سریال Office در دسته سریال‌هایی قرار می‌گیرند که اگر دوستشان داشته باشید حتما بیش از دو یا سه بار آن‌ها را تماشا کرده‌اید (در مواردی بیش از ۱۰ بار هم مشاهده شده است).

سریال How I Met Your Mother در ۱۹ سپتامبر سال ۲۰۰۵ (۲۸ شهریور ۱۳۸۴) توسط شبکه CBS پخش شد و به سرعت محبوبیت زیادی نه‌تنها در کشور آمریکا بلکه در سراسر جهان پیدا کرد. این سریال به‌راحتی یکی از محبوب‌ترین سریال‌های کمدی در کشور ما هم به‌شمار می‌رود. کارتر بیز و کریگ توماس سازندگان اصلی این سریال با الهام گرفتن از زندگی شخصی خودشان این سریال را تهیه و پس از گذشت ۹ سال از پخش اولین قسمت آن و تولید ۲۰۸ قسمت، در ۳۱ مارس ۲۰۱۴ (۱۱ فروردین ۱۳۹۳) آخرین قسمت آن را پخش کردند تا نتیجه زحمات آن‌ها سریالی باشد که احساسات میلیون‌ها بیننده خود را تحت تاثیر قرار داده است. با ما همراه باشید تا نگاهی کوتاه به نکات و حقایق جالب این سریال دوست‌داشتنی داشته باشیم؛ حقایقی که شاید از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید.

تد لیلی و مارشال در سریال How I Met Your Mother

۱- شخصیت‌های تد، مارشال و لیلی براساس داستان واقعی ساخته شده‌اند

شخصیت‌های تد و مارشال براساس دوران دانشگاه سازندگان سریال کارتر بیز و کریک توماس ساخته شده‌اند

زمانی‌که از کارتر بیز و کریگ توماس، سازندگان سریال آشنایی با مادر درخواست کردند تا یک سریال کمدی را بسازند، آن‌ها برای نوشتن فیلم‌نامه آن به خاطرات خودشان مربوط‌به سال ۱۹۹۷ رجوع کردند. در آن زمان این دو دوستان دانشگاهی بودند و بیز زمان زیادی را در خانه توماس سپری می‌کرد. در آن زمان کریگ توماس با همسر فعلی خود ربکا زندگی می‌کرد. کارتر بیز در درباره روابط خود بسیار ناراحت بود و از این موضوع که نمی‌تواند کسی را برای ادامه زندگی پیدا کند گله می‌کرد. در فیلم‌نامه کارتر بیز به تد موزبی، کریگ توماس به مارشال اریکسن و ربکا به لیلی آلدرین تبدیل شدند. بسیاری از اتفاقاتی که در میان این سه نفر افتاده بود نیز در فیلم‌نامه دقیقا به همان شکل نوشته شده است؛ برای مثال کارتر بیز زمانی‌که به یک عروسی دعوت می‌شود از یک نفر دعوت می‌کند که او را همراهی کند بدون اینکه متوجه باشد در کارت دعوت خود گزینه «با همراه» را انتخاب نکرده است.

جیم پارسونز شخصیت شلدون کوپر در سریال بیگ بنگ تئوری

۲- قرار بود جیم پارسونز در نقش بارنی استینسون قرار گیرد

جیم پارسونز را همه ما در نقش شلدون کوپر در سریال Bing Bang Theory به‌خاطر می‌آوریم، کسی که به‌احتمال زیاد ایفای نقش‌های دیگر او را عده زیادی به یاد ندارند و تنها با شخصیت بی‌نظیر شلدون کوپر او را می‌شناسند. پارسونز درباره عدم حضور خود در سریال آشنایی با مادر در مصاحبه‌ای بیان کرد: «زمانی‌که توضیحات شخصیت بارنی استینسون توسط مدیربرنامه‌های من برای من ارسال شد، با یک توصیف ناخوشایند شروع شد، دراز بی‌شخصیت. زمانی‌که این چند کلمه را خواندم گفتم یعنی چه کسی منو به چشم یک دراز بی‌شخصیت تجسم می‌کند؟ من پاهای نسبتا بلندی دارم و این موضوع که در این جمله به من توهینی نشده بود درست است ولی بازم جمله احمقانه‌ای به‌شمار می‌رفت.»

بااین‌حال ستاره سریال بیگ بنگ تئوری در تست این شخصیت شرکت کرد ولی شخصیت بارنی هیچ جذابیتی برای او نداشت و درنهایت نیل پاتریک هریس، نقش بارنی استینسون را به خود اختصاص داد. در تست شخصیت بارنی از نیل پاتریک درخواست شد که بازی لیزرتگ را شبیه‌سازی کند. او در حین انجام تست برای این بازی با تفنگ اسباب‌بازی خود شیرجه‌ای انجام داد که تا زیر میز سازندگان فیلم لیز خورد؛ شما اگر جای سازندگان سریال بودید نقش بارنی را به او نمی‌دادید؟

اسکات فولی با کلاه و کاپشن چرم

۳- بازیگران مد نظر سازندگان برای سایر شخصیت‌ها

اسکات فولی و جنیفر لاو هیوت دیگر بازیگرانی بودند که برای شخصیت‌های سریال مدنظر سازندگان آن قرار داشتند. اسکات فولی برای شخصیت تد موزبی و جنیفر لاو هیوت برای شخصیت رابین شرباتسکی. لاو هیوت پیشنهاد سازندگان سریال را برای حضور در یک سریال دیگر در شبکه CBS به‌نام Ghost whispere رد کرد. از جنیفر لاو هیوت که عبور کنیم به اسکات فولی و شخصیت تد موزبی می‌رسیم؛ واقعا می‌شود شخص دیگری به‌جز جاش راندر را در شخصیت تد موزبی تصور کرد؟ فکر نمی‌کنم. خوشبختانه اسکات فولی در آن زمان تصور می‌کرد که ساخته کارتر بیز و کریگ توماس موفق نخواهد شد و برای او یک پسرفت به‌شمار خواهد آمد و حضور در این سریال را رد کرد. به‌احتمال زیاد اکنون او از آن تصمیم خیلی راضی نخواهد بود ولی به‌هرحال طرفداران سریال از انتخاب جاش رادنر در نقش تد موزبی بسیار راضی‌اند و بی‌شک شخصیت تد موزبی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سریال قلمداد می‌شود.

محل فیلم‌برداری سریال How I Met Your Mother

۴- صدای خنده تماشاگران به‌صورت زنده ضبط نشده است

سریال‌های کمدی سیتکام یک امضای مخصوص دارند و آن هم صدای خنده تماشاگران حاضر در استودیو است. فیلم‌برداری سریال‌هایی مانند سریال Friends یا سریال Seinfeld با حضور تماشاگران در استودیو انجام می‌گرفت ولی به‌غیر از سکانس‌ها و لحظات مهم. در سریال How I Met Your Mother زمانی‌که فیلم‌برداری سکانس‌های یک قسمت که بالغ بر ۶۰ سکانس بود انجام می‌شد، آن قسمت را در روز‌های بعد برای تماشاگرانی که در استودیو حضور داشتند پخش می‌کردند. این کار علاوه‌بر صرفه‌جویی در زمان و بودجه‌ فیلم باعث می‌شد تا عکس‌العمل طبیعی‌تری از تماشاگران دریافت کنند. متیو پری و مت لبلانک بازیگران محبوب سریال دوستان دراین‌باره اعتقاد داشتند که عکس‌العمل تماشاگران به جک‌های ما باعث می‌شد تا متوجه شویم چقدر سکانس و دیالوگ‌هایمان خوب و قوی بوده است. به‌هر‌حال بودن یا نبودن تماشاگران در استودیو محل فیلم‌برداری سریال هرکدام نقاط مثبت و منفی خود را دارد که سازندگان سریال باید تصمیم بگیرند از کدام روش استفاده خواهند کرد.

پیشنهاد ازدواج تیموتی روسو در سریال How I Met Your Mother

۵- پیشنهاد ازدواج واقعی در سریال!

شاید جالب‌ترین حقیقت سریال مربوط‌به این قسمت مقاله باشد. در قسمت پایانی فصل دوم به‌نام «Something Blue»، در سکانس رستوران و پشت میزی که تد و رابین نشسته بودند، یک خانم و یک آقا بر سر یک میز حضور داشتند که تنها برای پر کردن فضای سکانس آن‌جا بودند. تیموتی روسو نام آن آقا و همراه ایشان جانا روگان نام داشت. قبل از آماده کردن صحنه تیموتی با سازندگان سریال صحبت می‌کند که قصد دارد از جانا خواستگاری کند. فیلم‌نامه به‌کلی تغییر می‌کند، حلقه‌ای که تیموتی خریداری کرده بود در لیوان رابین قرار می‌گیرد و زمانی‌که رابین می‌پرسد این حلقه متعلق به کیست، تیموتی حلقه را از رابین می‌گیرد و به روگان پیشنهاد ازدواج می‌دهد. تمام عوامل سریال و تمام بازیگران از این برنامه اطلاع داشتند به‌غیر از جانا روگان؛ کسی که می‌تواند خودش را خوشبخت‌ترین خانم روی زمین قلمداد کند که هروقت سریال را تماشا می‌کند، می‌تواند شاهد صحنه خواستگاری همسر خود از او باشد. پیشنهاد می‌کنیم این سکانس را بار دیگر با دقت تماشا کنید. جانا روگان درباره این سکانس می‌گوید: «اصلا قرار نبود تیموتی از سر میز بلند شود و ما هیچ نقشی در آن قسمت نداشتیم. زمانی‌که تیموتی از میز بلند شد، حلقه را از رابین گرفت و دوربین به سمت ما چرخید، قلب من از شدت ضربان داشت منفجر می‌شد. من عاشق این سریال بودم و اکنون بهترین لحظه زندگی من جلوی دوربین این سریال رقم خورده است؛ واقعا نمی‌توانم آن لحظه را توصیف کنم».

بریتنی اسپرز در نقش ابی در سریال How I Met Your Mother

۶- نجات سریال به‌واسطه بریتنی اسپرز

این سریال با اینکه بسیار محبوب و موفق بود ولی مدیران شبکه سی‌بی‌اس علاقه زیادی برای ادامه دادن آن نداشتند؛ دلیل آن‌ها این بود که سود این سریال آن‌طور که باید و شاید خوب نیست! به همین‌دلیل این سریال تا مرز لغو شدن پیش رفت. در فصل سوم سریال و در قسمت «Ten Sessions» شاهد حضور بریتنی اسپرز به‌عنوان منشی دکتر در سریال بودیم. بریتنی اسپرز شخصا خواهان حضور در این سریال بود و به سازندگان سریال اعلام کرد که علاقه‌مند است در آن قسمت حضور پیدا کند. سازندگان سریال از این پیشنهاد بسیار استقبال کردند ولی می‌ترسیدند که این خواننده معروف خواهان نقش استلا باشد؛ نقشی که بیز و توماس برای آن نقشه‌های زیادی داشتند. اسپرز با بیان اینکه قصد دارد تنها نقش منشی دکتر را برعهده بگیرد علاوه‌بر راحت کردن خیال سازندگان سریال، باعث شد تا قسمت Ten Sessions به محبوب‌ترین قسمت سریال در سه فصل نخست تبدیل شود. پس از حضور بریتنی اسپرز در سریال و افزایش ناگهانی بینندگان آن، مقامات شبکه CBS از لغو کردن سریال منصرف شدند و می‌توانیم به‌اتمام رسیدن این سریال را مدیون این خواننده محبوب و معروف باشیم.

کوبی اسمالدرز شخصیت رابین شرباتسکی در سریال How I Met Your Mother

۷- سرطان کوبی اسمالدرز در فصل سوم سریال

کوبی اسمالدرز که ایفای نقش شخصیت رابین را برعهده داشت، در سن ۲۵ سالگی خبر بسیار بدی را دریافت کرد. او متوجه شد که سرطان دارد و باید با آن مقابله کند. او این موضوع را به‌مدت دو سال به‌صورت یک راز نگه داشت و پس از دو سال این موضوع را به‌طور عمومی بیان کرد. در طول این مدت اون بیش از پنج عمل جراحی انجام داد و بااین‌حال به‌خوبی توانست این موضوع را از دید رسانه‌ها دور نگه دارد. اسمالدرز درنهایت در سال ۲۰۱۴ این بیماری را شکست داد و اعلام کرد که دیگر هیچ‌گونه اثری از سرطان در او دیده نمی‌شود. پس از رهایی او از سرطان، کوبی اسمالدرز درباره بیماری خود در بیانه‌ای از افرادی که با این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کنند خواهش کرد که از آن ترسی نداشته باشند و با مشاوره صحیح و درمان به‌موقع به مقابله با آن بپردازند.

الکسیس دنیسف بازیگر نقش سندی ریورز در سریال How I Met Your Mother

۸- روابط بازیگران اصلی سریال با بازیگران فرعی آن

در بسیاری از سریال‌های محبوب این موضوع مدام به‌چشم می‌خورد که افراد نزدیک به بازیگران شخصیت‌های اصلی سریال نقش تقریبا کوتاهی را در سریال به‌عهده می‌گیرند. این مسئله در سریال How I Met Your Mother هم وجود دارد. الکسیس دنیسف همسر آلیسون هانیگان (لیلی آلدرین)، در سریال Buffy the Vampire Slayer با یکدیگر آشنا شدند. دنیسف در سریال آشنایی با مادر در نقش شخصیت سندی ریورز، گوینده معروف اخبار بازی می‌کند؛ او در میان شخصیت‌های فرعی سریال نسبتا حضور پررنگ‌تری داشته است. همسر کوبی اسمالدرز، تاران کیلام در قسمت‌های کوتاه این سریال در نقش گری بلاومن و همسر نیل پاتریک هریس، دیوید بورتکا نیز در نقش اسکوتر در قسمت‌هایی از سریال حضور دارند (اسکوتر در دبیرستان عاشق لیلی بود).

فرزندان تد موزبی در سریال How I Met Your Mother

۹- فرزندان تد انتهای داستان را از شروع آن می‌دانستند

لیندزی فونسکا (پنی) و دیوید هنری (لوک) در نقش فرزندان تد در سریال حضور داشتند که در تمام مدت سریال در حال گوش دادن به داستان جذاب پدرشان درباره نحوه آشنایی او با مادرشان بودند. تمام سکانس‌هایی که این دو نفر در آن حضور داشتند در زمان فیلم‌برداری فصل اول ضبط شده‌اند. دلیل تصمیم سازندگان سریال برای انجام این کار بسیار واضح است، در طول سریال سن فرزندان تد زیاد نخواهد شد و طبیعتا با جلو رفتن سریال این دو نفر به بلوغ خواهند رسید و افزایش سن آن‌ها کاملا محسوس خواهد بود. فونسکا و هنری تنها افرادی بودند که در آغاز سریال نحوه پایان آن را می‌دانستند؛ زمانی‌که بیز و توماس قصد داشتند سکانس‌های پایانی سریال با حضور این دو نفر را ضبط کنند، تنها خودشان دو نفر به‌همراه آن‌ها در محل فیلم‌برداری حاضر می‌شدند. فونسکا و هنری یک قرارداد برای عدم افشای اطلاعات این سریال را با سازندگان سریال امضا کردند تا بیز و توماس خیالشان از این بابت که این دو نفر اطلاعاتی از انتهای سریال را لو نخواهند داد راحت باشد.

تد موزبی و شیپور آبی معروف سریال How I Met Your Mother

۱۰- سوغاتی‌های سریال

شیپور آبی خاطره‌انگیز سریال آشنایی با مادر، پس از اتمام سریال به جاش رادنر (تد موزبی) رسید

پس از پایان هر سریال محبوب یک موضوع بسیار مهم و جذاب پیش می‌آید؛ وسایل و اشیای خاطره‌انگیز سریال به چه کسی تعلق خواهد داشت؟ در هر سریال محبوبی چند وسیله وجود دارد که درکنار خاطره‌انگیز بودن آن‌ها برای مخاطبان، به‌نوعی نمادهای سریال نیر محسوب می‌شوند. برای مثال شاید در مجموعه آشنایی با مادر، شیپور آبی رنگی که تد به رابین هدیه می‌دهد یکی از خاطره‌انگیزترین وسایل سریال قلمداد می‌شود و خب چه کسی بهتر از جاش رادنر (تد موزبی) برای نگه‌داشتن آن؟ شیپور آبی رنگ سریال درنهایت به کسی رسید که در تمام سریال با آن خاطره‌های بسیار بزرگی دارد. چترهای زرد رنگ از دیگر وسایل خاطره‌انگیر سریال به‌شمار می‌روند؛ یکی از آن‌ها به پاملا فرایمن کارگردان سریال، یکی دیگر از آن‌ها به کارتر بیز و آخرین چتر به کریگ توماس تعلق یافت. کتاب Playbook به صاحب آن یعنی نیل پاتریک هریس رسید و این کتاب تنها وسیله‌ای نبود که نیل پاتریک هریس از این سریال به‌عنوان یادگاری دریافت کرد؛ میزی که در کافه مک‌کلارن در طول سال‌ها از آن استفاده می‌شد نیز درحال‌حاضر در خانه نیل پاتریک هریس به‌سر می‌برد.

شحصیت رابین شرباتسکی و سگ‌های او در سریال How I Met Your Mother

۱۱- سگ‌های رابین

یکی از خصوصیات بارز شخصیت رابین شرباتسکی علاقه زیاد او به سگ‌ها بود. در طول سریال شاهد لحظات زیادی بودیم که خیلی صریح به این موضوع اشاره شده و سگ‌ها را قسمتی جدانشدنی از شخصیت رابین نشان داده است. در فصل دوم سریال سگ‌های رابین برای همیشه سریال را ترک می‌کنند و دلیل این کار به‌هیچ‌وجه دلیلی نیست که در سریال شاهد آن بودیم. جاش رادنر بازیگر نقش تد، حساسیت بسیار شدیدی به سگ‌ها دارد و در فصل اول به‌دلیل اینکه مدت زیادی را در خانه رابین سپری نمی‌کند مشکلی برایش پیش نیامد. در فصل دوم و با جدی شدن رابطه این دو، جاش رادنر مجبور بود که زمان زیادی را در خانه رابین سپری کند و این موضوع باعث شد تا به‌صورت مداوم حالش خراب شود. سازندگان سریال درنهایت داستانی را پیدا کردند که به‌وسیله آن سگ‌های رابین را از داستان سریال خارج کنند ولی تا پیدا کردن این داستان یک تیم پزشکی به‌صورت دائم در محل فیلم‌برداری حضور داشت تا در صورت نیاز به حال رادنر رسیدگی کنن؛ اتفاقی که حداقل یک بار در هر سکانسی که در خانه رابین فیلم‌برداری می‌شد، به‌وقوع می‌پیوست.

نیل پاتریک هریس در نقش بارنی استینسون در سریال How I Met Your Mother

۱۲- کارگردانی نیل پاتیک هریس

پاملا فرایمن، کارگردان این سریال که به او لقب زن آهنین داده بودند از میان تمام قسمت‌های سریال تنها ۱۲ قسمت را کارگردانی نکرده است. یکی از این قسمت‌ها در فصل پنجم سریال بود، این قسمت که به‌نام Jenkins ثبت شده است درواقع نود و نهمین قسمت سریال محسوب می‌شد که کارگردانی آن را نیل پاتریک هریس به‌عهده گرفت. دلیل این تصمیم بنابه گفته فرایمن این بود که از ابتدای سریال نیل قصد داشته است که حداقل یکی از قسمت‌های سریال را کارگردانی کند و نهایتا کارگردانی نود و نهمین قسمت سریال را برعهده گرفت. نیل پاتریک هریس با این‌کار علاوه‌بر رسیدن به خواسته خود کمک شایانی به پاملا فرایمن کرد تا او بتواند زمان بیشتری را صرف تمرکز کردن روی محتویات صدمین قسمت سریال کند.

مارشال اریکسن در حال بسکتبال بازی کردن در سریال How I Met Your Mother

 ۱۳- چند حقیقت متفرقه از سریال

  • جیسون سیگل که ایفای نقش شخصیت مارشال را برعهده دارد در واقعیت در یک مسابقه اسلم‌دانک پیروز شده بود و به همین دلیل در طول سریال مدام درباره آن کری می‌‌خواند.

  • در طول سریال تنها ۱۲ مرتبه شخصیت بارنی استینسون را بدون کت و شلوار می‌بینیم. بارنی در طول سریال بالغ بر ۱۰۰۰ مرتبه جلوی دوربین ظاهر شده است.

  • در زمان باردار بودن شخصیت لیلی آلدرین در سریال، آلیسون هنیگان در واقعیت باردار بوده است و سازندگان سریال باردار بودن او را به خط داستانی سریال اضافه کردند.

  • بیشترین بیننده میان قسمت‌های سریال را قسمت پایانی آن داشت و بعد از آن قسمت The Pineapple Incident در رتبه بعدی پر بیینده‌ترین قسمت‌های سریال قرار گرفته است.

  • و در آخر فراموش نکنید که «This show is LEGEN wait for it DARY».
نظر شما مخاطبان سایت زومجی درباره این سریال محبوب و خاطره‌انگیز چیست؟ اگر شما هم نکته‌ای درباره این سریال می‌دانید که در این مقاله با آن اشاره‌ای نشده است، با ما و دیگر خوانندگان این سایت در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده