نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۱

Far Cry 6 برای اولین بار در مجموعه دارای کات سین‌های سوم شخص خواهد بود

براساس اعلام نوید خاوری، کارگردان روایت داستانی بازی Far Cry 6، برای اولین‌بار در این مجموعه، بازیکنان در کات‌سین‌های سینمایی فارکرای 6 تنها محدود به زاویه دید اول شخص نخواهند بود.

بازی‌های سری Far Cry نیز مانند بسیاری از شوترهای اول شخص دیگر، دائماً از زاویه‌ی دید اول شخص اجرا شده و این امر صحنه‌های روایت داستان و کات‌سین‌های سینمایی بازی را نیز در بر می‌گیرد. بااین‌حال به نظر می‌رسد جدیدترین قسمت این مجموعه یعنی بازی Far Cry 6 یک سری تغییرات و نوآوری‌هایی که طرفداران قبلاً نمونه‌ی آن را تجربه نکردند را با خود به همراه خواهد داشت. از جمله‌ی این موارد می‌توان به امکان گشت‌و‌گذار در تمامی نقاط شهر و تغییر در نحوه‌ی نمایش کات‌سین‌های بازی اشاره کرد.

نوید خاوری (Navid Khavari) کارگردان روایت داستانی بازی Far Cry 6 در مصاحبه خبری اخیر خود تأیید کرده که جدیدترین قسمت از مجموعه Far Cry برای اولین‌بار در میان بازی‌های این سری، کات‌سین‌های سینمایی را با زاویه دید سوم شخص نمایش خواهد داد. وی در ادامه می‌گوید:

«ما قصد داشتیم تا نحوه‌ی روایت داستان بازی را تا جایی که امکان دارد ارتقاء دهیم. ازاین‌رو در این بازی تکنیک‌ها و روش‌های کاملاً جدیدی را ارائه کردیم که در این مجموعه بی‌سابقه بودند. اولین مورد از این تغییرات، نمایش محتوای سینماتیک بازی با زاویه دید سوم شخص است. به این ترتیب بازیکنان می‌توانند در حین نمایش کات‌سین‌های بازی کاراکتر خود را مشاهده کرده و تغییراتی که در بخش شخصی‌سازی روی آن‌ها اعمال کردند را در جریان بازی ببینند.»

صحنه های سینمایی بازی جدید far Cry 6

«ضمن اینکه در این بازی از یک تکنیک جدید که آن را دوربین B نام‌گذاری کردیم، استفاده شده است. براین اساس، ما صحنه‌های بازی را به‌صورت کامل ضبط کرده و سپس آن‌ها را به یک تکنسین فیلم‌برداری سینما سپردیم تا با استفاده از دوربین‌های ثابت، ماکت‌ها و حتی جرثقیل‌های ویژه‌ی ثبت ویدیو، به کات‌سین‌های بازی حس و حال سینمایی بیشتری ببخشد.»

خاوری در ادامه اهمیت محتوای سینمایی این بازی را تشریح کرده و اظهار داشته که Far Cry 6 تلاش می‌کند تا با تمرکز روی این بخش، به‌نوعی بین کیفیت تجربه‌ی گیم‌پلی بازی و محتوای داستانی توازن برقرار کرده و در عین حال بیش از حد به بخش سینماتیک وابستگی نداشته باشد.

نمایی از شخصیت های بازی Far Cry 6

«ما به هیچ وجه به‌دنبال این نبودیم که این بازی در درجه اول روی محتوای سینماتیک خود تمرکز داشته باشد. مجموعه‌ی Far Cry در جدیدترین نسخه‌ی خود یک دنیای جهان باز و پویا را ارائه کرده که بازیکن در آن به معنای واقعی کلمه حس قدم زدن در میان زیبایی‌های یک کارت پستال متحرک را تجربه می‌کند. ما سعی کردیم تا میان این دو موضوع انسجام و توازن برقرار کنیم. شخصاً فکر می‌کنم که محتوای سینمایی این بازی به‌عنوان یک زبان اشاره از لحن روایت داستان بازی عمل کرده و این قضیه برای ما اهمیت زیادی داشت تا این کار در عین انسجام و توازن صورت گیرد.»

خاوری در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داده که آنتون کاستیلو (Anton Castillo)، شخصیت شرور اصلی داستان این بازی که نقش آفرینی کاراکتر آن توسط جیانکارلو اسپوسیتو (Giancarlo Esposito) صورت می‌گیرد، نسبت به سایر شخصیت‌های منفی این مجموعه نقش بیشتری را در Far Cry 6 ایفا خواهد کرد.

براساس برنامه‌ریزی یوبیسافت، بازی Far Cry 6 قرار است هجدهم فوریه ۲۰۲۱ مصادف با ۳۰ بهمن ۹۹ برای پلتفرم‌های پی‌ سی، پلی‌ استیشن 4، پلی‌ استیشن 5، گوگل استیدیا، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس منتشر خواهد شد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده