نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۵

Lego Nintendo Entertainment System به‌طور رسمی معرفی شد

جدیدترین محصول لگو به مناسبت ۳۵ سالگی عرضه NES در آمریکا به طرحی از این کنسول اختصاص دارد و تا کمتر از یک ماه دیگر عرضه می‌شود.

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر فاش شدن اطلاعات و تصاویر محصول جدید شرکت لگو که برپایه‌ی کنسول NES تولید شده است؛ خبری که اکنون به‌طور رسمی تأیید شده و لگو و نینتندو در جدیدترین همکاری خود به‌سراغ ارائه‌ی طرحی جذاب و تماشایی از کنسول تاریخی نینتندو رفته‌اند.

کنسول NES تا چند ماه دیگر جشن تولد ۳۵ سالگی خود در آمریکا را برگزار می‌کند و به‌همین مناسبت علاقمندان این کنسول می‌توانند به‌سراغ لگو نینتندو انترتینمنت سیستم (Lego Nintendo Entertainment System) بروند؛ محصولی با ۲۶۴۶ قطعه که به خریداران خود اجازه‌ی ساخت یک عدد NES در اندازه‌ای تقریباً مشابه نمونه‌ی اصلی را می‌دهد و درکنار آن می‌توان یک عدد کنترلر هم با قطعات لگو ساخت که برای هرچه طبیعی‌تر شدن، سیمی هم به آن وصل شده است. همچنین قطعات دیگر این بسته‌بندی به مخاطب اجازه‌ی ساخت کارتریج بازی Super Mario Bros و یک تلویزیون کوچک مانند نمونه‌های قدیمی دهه‌ی ۱۹۸۰ را هم می‌دهد.

بعد از سر هم کردن قطعات لگو، کاربر می‌تواند با کمک دستگیره‌ی مخصوصی که کنار تلویزیون قرار می‌گیرد به تجربه‌ای متفاوت از سوپر ماریو بپردازد و لحظاتی از این بازی افسانه‌ای را این‌بار با شکل و شمایل لگویی دنبال کند.

دانلود ویدیو از آپارات

این بسته‌ی جذاب از لگو در روز اول اوت (۱۱ مرداد) با قیمت ۲۲۹ دلار عرضه خواهد شد، همان روزی که بسته‌ی جالب دیگری هم از لگو در ارتباط با نینتندو به بازار می‌آید؛ لگو سوپر ماریو (Lego Super Mario) که درکنار نمونه‌ی اصلی خود، ۱۰ بسته‌ی الحاقی و ۴ بسته‌ی قدرتی هم دارد. جالب اینکه لگو سوپر ماریو با لگو NES در ارتباط خواهد بود و می‌توان با قرار دادن ماریو بر بالای تلویزیون لگو و اسکن شدن قطعه‌ی مخصوصی از آن، شاهد عکس‌العمل‌های صوتی او نسبت به اتفاقات داخل تلویزیون بود و مثلاً پریدن روی سر دشمنان یا خوردن قارچ‌ها باعث می‌شود صداهای مخصوص این کارها به گوش برسد.

مقاله‌های مرتبط:

لگو NES برای کاربران بالای ۱۸ سال در نظر گرفته شده و مارتن سایمنز، سرپرست تولید این پروژه در مورد آن می‌گوید: «سوپر ماریو بیش از ۳۰ سال است که نمادی دوست‌داشتنی در صنعت بازی محسوب می‌شود و خیلی از بزرگ‌سالان، هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها خاطره‌ی اولین دفعه‌ای که سوپر ماریو را روی صفحات کوچک تلویزیون‌های آن زمان دیدند، به یاد دارند و با وجود گرافیک به‌شدت ساده‌ی بازی نسبت به امروز، این خاطره‌ی خوش را فراموش نکرده‌اند. اکنون با عرضه‌ی لگو NES و طراحی لگویی یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های تاریخ قصد داریم حس نوستالژیکی به آن‌ها بدهیم تا یک‌بار دیگر سوپر ماریو را با شکل و شمایل دوران کودکی خود ملاقات و آن حس و حال بازی کردن در دهه‌ی ۱۹۸۰ را این‌بار درکنار فرزندان خود تجربه کنند.»


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده