// سه شنبه, ۲۴ تیر ۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

دقایقی پیش میانگین نمرات بازی Ghost of Tsushima منتشر شد و این بازی توانست عملکرد بسیار خوبی را از خود به‌نمایش بگذارد. 

ژاپن فئودال را می‌توان یکی از غنی‌ترین بازه‌های زمانی تاریخ دانست که در مدیوم‌های سینما و بازی‌های ویدیویی استفاده بسیاری از آن شده است. استودیو ساکر پانچ (Sucker Punch) به‌واسطه‌ی بازی Ghost of Tsushima قصد دارد بخش متفاوتی از ژاپن فئودال را به‌تصویر بکشد؛ جایی‌که مغول‌ها به‌ ژاپن حمله کردند. داستان بازی در سال ۱۲۷۴ روایت می‌شود و بازیکن هدایت یک سامورای زبده و حرفه‌ای به نام جین ساکای را برعهده می‌گیرد. وظیفه جین در بازی این است که مغول‌ها را از جزیره سوشیما بیرون کند.

ازاین‌رو او که طعم شکست را در گذشته چشیده است، می‌داند که روش‌های مبارزه‌ای سامورایی‌ها آنطور که باید و شاید مناسب مقابله با مغول‌ها نیست و تصمیم می‌گیرد با یادگیری شیوه مبارزه‌ای Ghost، به روحی تبدیل شود که مغول‌ها را در سکوت از بین می‌برد. گیم‌پلی بازی Ghost of Tsushima به دو بخش نبردهای تن‌به‌تن و مخفی‌کاری تقسیم می‌شود. هریک از این روش‌های مبارزه‌ای، ساختار مخصوص‌به خود را دارند و بازیکن مطابق با شرایط حاکم و سلیقه خود، می‌تواند مغول‌ها را از بین ببرد.

نکته‌ی جالب در مورد Ghost of Tsushima این است که در بازی مینی مپ وجود ندارد. ازاین‌رو بازیکنان برای پیدا کردن مسیر خود و انجام مأموریت‌های اصلی، باید به وزش باند توجه کنند. همچنین مأموریت‌های فرعی بازی هم به‌صورت پویا طراحی شده است تا بازیکنان تجربه‌ای متفاوت و لذت بخش را کسب کنند. همانطور که درگذشته اعلام شده بود، رأس ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر ۲۴ تیر ماه میانگین امتیازات بازی گوست آو سوشیما منتشر شد.

در ادامه می‌توانید بخشی از نظرات منتقدان بازی‌های ویدیویی در مورد بازی Ghost of Tsushima را در زومجی مطالعه کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

Ghost of Tsushima

  • سازنده: ساکر پانچ
  • ناشر: سونی
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • پلتفرم: پلی استیشن 4

جین در میان آتش و در مقابل یک سامورای زانو زده در Ghost of Tsushima

دیستراکتوید: ۹۵ از ۱۰۰

با ساخته شدن Ghost of Tsushima، استودیو ساکرپانچ هم باید در رده‌ی استودهایی مثل اینسامنیاک، ناتی داگ و سونی سانتا مونیکا قرار بگیرد.

گیم اینفورمر: ۹۵ از ۱۰۰

بازی Ghost of Tsushima به‌خوبی جنبه عرفانی، خشونت و احساسات فیلم‌های سامورایی بزرگ را در خود جای داده است. استودیو ساکر پانچ از روی عمد از فیلم‌های کوروساوا الهام گرفته تا با ارائه یک فیلتر سیاه‌ و سفید درکنار افکت‌های صوتی مختلف برای بازی خود، حس‌وحال یک فیلم کلاسیک را به بهترین شکل ممکن القا کند. حالت کوراساوا ارزش این را دارد که از آن استفاده کنید؛ حتی اگر برای چند مرحله آن را فعال کنید. جدا از این ویژگی جالب، سایر بخش‌ها و گیم‌پلی بازی هم سبب شده تا Ghost of Tsushima تعریف جدیدی در حماسه آثار سامورایی باشد.  

آی‌جی‌ان: ۹۰ از ۱۰۰

Ghost of Tsushima یک بازی اکشن ماجراجویی عظیم است که بعضی وقت‌ها مبارزات عالی و گرافیک خیره‌کننده آن من را وحشت‌زده می‌کرد. به‌خاطر آزاد شدن مهارت‌های جدید به‌جای ارائه ارتقا برای مهارت‌های قبلی، سیستم مبارزات بازی طی ۴۰ الی ۵۰ ساعتی که تمام کردن بخش داستانی بازی طول کشید، همیشه چالش‌برانگیز بود و پاداش‌های خوبی را در اختیار من قرار می‌داد. در بخش‌هایی نظیر هوش مصنوعی و موارد اکشن و مخفی‌کاری، گوست آو سوشیما نسبت‌به سایر آثار انحصاری سونی نیازمند پولیش بیشتر است. بااین‌حال جهان بازی و طراحی آن سبب شده تا شاهد موارد هیجان‌انگیز و رفع مشکلاتی باشیم که سال‌ها است که در این سبک از بازی‌ها مشاهده می‌شوند. 

گیمز بیت: ۸۵ از ۱۰۰

گوست آو سوشیما آن‌چنان جسورانه ظاهر نشده است که بتوان آن را یک بازی فوق‌العاده دانست، اما اگر از علاقه‌مندان به گشت‌وگذار در محیط‌های مختلف و انجام فعالیت‌های متفاوت هستید، Ghost of Tsushima می‌تواند شما را سرگرم کند. 

گیم‌اسپات: ۷۰ از ۱۰۰

بازی دارای موارد سینمایی با کیفیت و هیجان‌انگیزی است که سبب شده این بخش بالاتر از مواردی مثل طراحی سیستم مأموریت‌های بازی قرار بگیرد که یکی از نقطه‌ ضعف‌های بازی هم به حساب می‌آید. بااین‌حال بازی دارای نقاط ضعف مختلفی است که روی تجربه‌ی ما تاثیر گذار است. زمانی‌که در حال سوارکاری هستید و وارد جهان زیبای بازی می‌شوید، مدام دکمه‌ی عکس گرفتن را فشار می‌دهید و این نقطه دقیقا جایی است که Ghost of Tsushima بهترین عملکرد خود را ارائه می‌دهد. شاید این گفته ملاک و معیار مناسبی نباشد، اما در بیشتر اوقات این حس‌وحال را کسب خواهید کرد. 

اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده