نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۱

دنی ویلنوو پس از Dune به دنبال ساخت یک فیلم کوچک‌تر است

دنی ویلنو در مصاحبه جدید خود در مورد فیلم احتمالی بعد خود سخن گفته و همچنین هنوز فیلم Blade Runner 2049 را دوباره تماشا نکرده است.

دنی ویلنوو با کارگردانی فیلم Arrival (ورود) در سال ۲۰۱۶، وارد ساخت فیلم های علمی تخیلی شد و پس از آن فیلم Blade Runner 2049 (بلید رانر ۲۰۴۹) را کارگردانی کرد و حال وظیفه کارگردانی ریبوت فیلم Dune (تل ماسه) را بر عهده دارد که از این فیلم علمی-تخیلی، به‌عنوان یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ یاد می‌شود و نسبت به فیلم‌های گذشته خود از بودجه بزرگ‌تری نیز برخودار بوده است. بااین‌حال، ویلنوو در کارنامه خود وظیفه کارگردانی فیلم‌هایی با مقیاس کوچک‌تر و با هزینه کمتری چون فیلم Prisoners (زندانیان) و فیلم Sicario (سیکاریو) را نیز بر عهده داشته که هر دو فیلم با تحسین منتقدان نیز مواجه شده بودند. 

حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، به‌نظر می‌رسد که ویلنوو به‌دنبال بازگشت برای ساخت فیلم‌هایی با هزینه و مقیاس کوچک‌تر است. به نقل از IndieWire، ویلنوو مهمان قسمت جدید برنامه پادکست راجر دیکینز بوده که پیش از این در چندین اثر با این کارگردان خوش نام همکاری کرده بود. ویلنوو در صحبت‌های خود در مورد مقیاس فیلم‌های چون Blade Runner 2049 و Dune صحبت کرد و گفت که چرا او می‌خواهد فیلمی با بودجه متوسط و با مقیاس کوچک‌تری را تولید کند. ویلنوو گفت:

بهتر هست برای سلامتی خودم کار کم هزینه و کوچک‌تری را تولید کنم. فکر می‌کنم بازگشت به فیلم‌هایی با مقیاسی مثل فیلم Sicario که لازم نیست ماه‌ها در مورد طراحی ماشین یا کیف پول یا اسلحه فکر و بررسی کنم، اتفاق خوبی خواهد بود. من می‌توانم مقیاس فیلم را برای آنچه که واقعا هست، قبول کنم و آن را بسازم و خوب خواهد بود که به سمت این فیلم‌ها بروم.

امیلی بلانت، جاش برولین و بنیسیو دل تورو در فیلم Sicario

صد البته نباید تا پس از ساخت و اکران دنباله فیلم Dune، منتظر بازگشت ویلنوو به سمت ساخت فیلم‌های کم هزینه‌تر باشیم، اما این موضوع خبر خیلی بدی هم نیست و بدون شک طرفداران از ساخت فیلمی مثل Sicaro توسط ویلنوو هیجان‌زده خواهند شد. اگرچه درنهایت باید ببینیم که فیلم Dune 2 جلوی دوربین خواهد رفت یا آینده ساخت آن به موفقیت قسمت اول بستگی خواهد داشت. 

بااین‌حال، این اتفاق قبلا در مورد فیلم Blade Runner 2049 هم رخ داده بود. این فیلم با اینکه با تحسین منتقدین و طرفداران مواجه شده بود، اما در گیشه عملکرد تجاری ضعیفی داشت و نتوانست به فیلمی پر فروش و سودآور تبدیل شود و حالا بسیاری نگران آینده فیلم Dune و رخ دادن اتفاقی مشابه هستند. در هر حال ویلنوو می‌گوید که هنوز فیلم Blade Runner 2049 را مجددا تماشا نکرده است و می‌گوید که هنوز برای آن آماده نیست. 

ویلنوو در این رابطه توضیح داد: «Blade Runner 2049 فیلمی است که هنوز نتوانسته‌ام آن را دوباره تماشا کنم. یک کارگردان برای اینکه بتواند فیلمی که خودش ساخته را هضم کند و با آن به آرامش برسد، نیاز به زمان دارد. زمانی‌که من مشغول ساخت فیلمی می‌شوم، یک فرایند شادی، درد و عصبانیت عمیقی در طول این روند شکل می‌گیرد و وجود دارد. زمانی‌که ساخت فیلم تمام شد، چندین سال زمان می‌برد تا بتوانم دوباره این فیلم را تماشا کنم و فیلم را برای آنچه که هست و ساخته شده، تماشا کنم. من هنوز با Blade Runner به این مرحله نرسیده‌ام.»

رایان گاسلینگ و هریسون فورد در فیلم Blade Runner 2049

فیلم Dune برای اکران‌ در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است. همچنین قرار است ماه آینده صحنه‌های بیشتری از فیلم Dune در مجارستان فیلم‌برداری شود که تاثیری روی تاریخ اکران آن نخواهد داشت.


منبع Playlist
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده