نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱

Cyberpunk 2077 در حال حاضر برای ایکس باکس گیم پس برنامه‌ریزی نشده است

مدیر روابط عمومی سی دی پراجکت رد با اصلاح اظهارات اخیر جف گراف، از نشریه VentureBeat اعلام کرده که درحال حاضر هیچ برنامه‌ای برای عرضه Cyberpunk 2077 در سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم پس وجود ندارد.

حالا تقریباً تمامی جزئیات مربوط‌به نسل جدید کنسول‌های سونی و مایکروسافت برای علاقه‌مندان آشکار شده و بالاخره بعد از ایکس‌باکس سری ایکس، از ظاهر پلی‌استیشن 5 نیز رونمایی شد. زمانی سونی اقدام به رونمایی از پلتفرم جدید خود می‌کرد، چیزی که بیش‌ازپیش توجه مخاطبان را به خود جلب کرده بود، حجم بالای بازی‌های انحصاری زمانی از سوی استودیوهای ترد پارتی بود. منظور از اصطلاح «انحصاری زمانی»، بازی‌هایی هستند که در یک مدت زمان مشخص تنها برای یک کنسول یا پلتفرم خاص عرضه شده و بعد از آن برای سایر سیستم‌ها نیز در دسترس قرار خواهند گرفت. صحبت‌هایی که اخیراً در این خصوص مطرح شده بود، نهایتاً منجر به فاش شدن اطلاعات جدیدی درباره بازی Cyberpunk 2077 شد که ظاهراً ارتباطی با این موضوعات ندارد.

محیط بازی Cyberpunk 2077

جف گراب (Jeff Grubb) نویسنده VentureBeat در خلال اظهاراتی که در رابطه با پاسخ احتمالی مایکروسافت به استراتژی سونی برای بازی‌های انحصاری زمانی مطرح کرده بود، به نقش سرویس اشتراکی محبوب این شرکت، یعنی Game Pass اشاره می‌کرد. گراب ادعا می‌کرد که مایکروسافت در پاسخ به طرح اختصاصی سونی، بازی‌های بزرگی را از روز اول برای ایکس‌باکس گیم پس منتشر خواهد کرد. اما نکته‌ای که در اینجا خبرساز شده بود، اشاره‌ی جف گراب به Cyberpunk 2077 به‌عنوان یکی از نمونه‌های احتمالی بود.

بعد از این اتفاق، رادک گرابوسکی (Radek Grabowski) مدیر رروابط عمومی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) اقدام به شفاف سازی در اینباره کرده و اظهار داشت که بهتر است مثال مناسب تری برای تشریح این ایده به کار برده شود، چراکه درحال حاضر هیچ برنامه‌ای برای عرضه Cyberpunk 2077 در گیم پس وجود ندارد.

Cyberpunk 2077

البته که این موضوع چندان هم غیرمنتظره و غافلگیر کننده نبود؛ چراکه نمی‌توان انتظار داشت یک بازی بزرگ AAA از همان ابتدا در یک سرویس اشتراکی عرضه شود. از طرفی Cyberpunk 2077 یکی از مورد انتظارترین بازی‌های حال حاضر جهان است که سال‌ها از آغاز فرایند توسعه آن می‌گذرد. بنابراین قرارگرفتن یک بازی با این مقیاس و جایگاه برجسته در سرویس اشتراکی گیم پس، حداقل از روز اول انتشار بعید به نظر می‌رسید. هرچند این احتمال که در آینده شاهد عرضه این بازی در گیم پس باشیم، هنوز به‌طور کلی رد نمی‌شود. جا دارد به The Witcher 3 به‌عنوان یک نمونه مشابه در میان بازی‌های سی دی پراجکت رد اشاره کرد. البته انتظار می‌رود که این اتفاق بعد از گذشت زمان قابل توجهی از شروع عرضه بازی رخ دهد.

از طرفی باید به ایده‌ی جالب جف گراف در مقابل استراتژی به مراتب سنتی‌تر سونی در عرضه بازی‌های انحصاری زمانی نیز توجه کرد. قرار است در تاریخ ۲۳ ژوئیه، مصادف با پنج شنبه ۲ مرداد از بازی‌های جدید ایکس‌باکس رونمایی شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده