نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

علاقه سازندگان Half-Life: Alyx به ساخت نسخه جدیدی از هف لایف روی پلتفرم‌‌های سنتی

بعد از موفقیت‌های چشمگیر Half-Life: Alyx، سازندگان آن دیگر ترس و نگرانی‌ای بابت تولید نسخه‌ای جدید از این مجموعه ندارند.

بعد از حدود ۱۳ سال که خبری از نسخه‌ی جدید مجموعه بازی هف لایف (Half-Life) نبود، سرانجام بازی هف لایف: الیکس (Half-Life: Alyx) توسط شرکت ولو (Valve) منتشر شد و علاقمندان این مجموعه را با کیفیت بالای خود هیجان‌زده کرد. البته دراین‌میان نکته‌ای هم وجود داشت؛ بازی برای هدست‌های واقعیت مجازی طراحی شده بود و دوست‌داران هف‌لایف امکان تجربه‌ی آن‌را روی پلتفرم‌هایی غیر از کامپیوتر هم نداشتند. ولی اکنون طبق جدیدترین اخبار بازی، سازندگان این اثر جذاب از علاقه‌ی خود برای بازگشت دوباره به نسخه‌های معمولی می‌گویند.

به‌تازگی برنامه‌ای تحت‌عنوان Half-Life: Alyx - Final Hours با قیمت ۹.۹۹ دلار در استیم منتشر شده که نوعی مستند تعاملی است و مخاطبان را با کمک مجری و برنامه‌ساز معروف دنیای بازی یعنی جف کیلی، به سفری درون شرکت ولو می‌برد و ماجراهای ۱۰ سال اخیر این شرکت را روایت می‌کند؛ از نحوه‌ی تولید هف‌لایف: الیکس تا پروژه‌های مختلفی مثل یک اثر نقش‌آفرینی که با موتور گرافیکی سورس 2 در دست تولید بوده و کنسل شده و همین‌طور پروژه‌ی لغو شده‌ی Left 4 Dead در قالب یک بازی جهان‌باز (اپن‌ورلد) و البته هف‌لایف 3 که در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در دست ساخت بوده است.

در بخشی از این مستند، شاهد صحبت‌های سازندگان هف‌لایف: الیکس هستیم و فیل کو، طراح مراحل ولو در این مورد می‌گوید: «ترس و نگرانی‌ای که بابت تولید نسخه‌ی جدید هف‌لایف داشتیم، در حال حاضر از بین رفته و اکنون می‌توانیم با خیال راحت به‌سراغ بازی‌های جدیدی در این مجموعه برویم و دیگر هیچ‌گونه ترسی از هف‌لایف نداریم.»

این صحبت‌ها در شرایطی مطرح شده که از سال‌ها قبل هم طرفداران هف‌لایف به این موضوع اشاره می‌کردند. یعنی کیفیت نسخه‌های قبلی این مجموعه به قدری بالا بود که به‌نظر می‌رسید ولو نگرانی‌هایی بابت تولید بازی جدید دارد و به‌همین دلیل ساخت یک نسخه‌ی تازه را برای سال‌ها به تأخیر انداخته است. ولی اکنون با انتشار هف‌لایف: الیکس و استقبال فوق‌العاده‌ای که از آن شده، شاید بتوانیم در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد تولید نسخه‌ای کلاسیک برای پلتفرم‌های معمولی هم باشیم.

البته دراین‌میان بعضی از اعضای ولو هم مطمئن نیستند که تعداد اعضای تیم سازنده‌ی بازی جوابگوی تولید یک نسخه‌ی سنتی و کلاسیک باشد و ممکن است ولو نیاز داشته باشد برای این کار به‌سراغ استخدام افراد بیشتری برود.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده