// جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۵

۸۰ درصد از فروش بازی های کپکام به صورت دیجیتالی بوده است

کپکام در جلسه سهام‌داران و سرمایه‌گذاران اخیر خود اعلام کرده ۸۰ درصد از فروش کلی آن‌ها، به فروش دیجیتالی مربوط می‌شود.

در گذشته، کاربران و مصرف‌کننده‌ها بیشتر به سمت خرید نسخه‌های فیزیکی می‌رفتند و خرید بازی‌ها به صورت دیجیتالی در بین گیمرها زیاد دیده نمی‌شد. این در حالی است که در سال‌های اخیر و اضافه شدن سرویس‌هایی نظیر Xbox Game Pass و سایر سرویس‌های اشتراکی به صنعت بازی‌های ویدیویی، شاهد رشد خریدهای دیجیتالی کاربران هستیم. همچنین با وجود تخفیف‌های هفتگی و رویدادی فروشگاه‌های دیجیتال، مصرف‌کننده به این موضوع علاقه زیادی نشان داده است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، شرکت کپکام (Capcom) در جلسه سهام‌داران و سرمایه‌گذاران اخیر خود اعلام کرده که ۸۰ درصد از فروش این شرکت به خریدهای دیجیتالی مربوط می‌شود. درصد ذکر شده، مورد عجیب و متفاوتی است، زیرا اکثر ناشران بزرگ اعلام کرده‌اند درصد فروش دیجیتالی آن‌ها ۵۰ الی ۶۰ درصد است. در ادامه کپکام اعلام کرده «کاملا به مشتریان ما بستگی دارد که به چه شکل در آینده عمل کنند. ما امیدواریم که با ترویج خرید دیجیتالی این رقم را به ۹۰ درصد برسانیم، زیرا هنوز تعدادی از کاربران به خرید فیزیکی و تهیه دیسک علاقه‌مند هستند.»

کپکام قصد دارد با ارائه تخفیف‌های مختلف برای بازی‌های دیجیتالی خود بیش‌ازپیش کاربران را با مزیت‌های این دسته از خرید آشنا کنند. سیاست عرضه دیجیتالی بازی‌ها به کپکام اجازه می‌دهد تا محتوای خود را برای مدت طولانی‌تر و به‌راحتی در سطح جهان در اختیار کاربران قرار دهد. نکته جالب این است که بعضی از بازی‌های کپکام، بازعرضه آثار کلاسیکی هستند که تنها به‌صورت دیجیتالی فروخته می‌شدند و مدتی بعد نسخه فیزیکی هم عرضه شد. همچنین بسته الحاقی Iceborne بازی Monster Hunter: World هم که نقش مهمی در این آمار دارد، تنها به‌صورت دیجیتالی عرضه شده است.

درکنار این موارد می‌توان‌به تخفیف‌های مختلف مجموعه Resident Evil و Devil May Cry هم اشاره کرد که نقش مهمی در رسیدن فروش دیجیتالی کپکام به ۸۰ درصد داشته‌اند. بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که کپکام که چه استراتژی‌هایی را برای رساندن این رقم به ۹۰ درصد تدارک دیده است.  


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده