نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۵

ماهرشالا علی نقش جک جانسون، قهرمان بوکس آمریکایی را در سریال Unruly ایفا می‌کند

HBO به‌زودی سریالی براساس جک جانسون، اولین قهرمان بوکس سنگین‌وزن سیاه‌پوست آمریکا تدارک خواهد دید.

شبکه اچ بی او (HBO) را درکنار سریال‌های بلند و محبوب خود، با بعضی مینی‌سریال‌های باکیفیت مثل چرنوبیل (Chernobyl) هم می‌شناسیم و اکنون قرار است این شبکه به‌سراغ تولید مینی‌سریال جدیدی پیرامون اولین قهرمان بوکس سنگین‌وزن سیاه‌پوست آمریکا برود؛ جک جانسون که توانست در یکی از دوره‌های اوج تبعیض نژادی به نمادی بزرگ برای سیاه‌پوستان تبدیل شود و ماهرشالا علی در نقش او بازی خواهد کرد.

به‌گزارش ورایتی، این سریال که یاغی (Unruly) نام دارد، در ۶ قسمت تولید می‌شود و قرار است داستان زندگی جک جانسون (با نام اصلی جان آرتور جانسون) را به‌شکلی شفاف و بی‌پرده روایت کند. جانسون درحالی توانست در اوایل قرن بیستم به افتخارات زیادی در دنیای بوکس دست پیدا کند که در آن دوران هنوز تبعیض نژادی در آمریکا رواج زیادی داشت و مواردی مثل قوانین جیم کرو نیز در این کشور به چشم می‌خورد؛ قوانینی که باعث می‌شدند خیلی از امکانات بین سفیدپوستان و سیاه‌پوستان جداسازی شوند و برای مثال آبخوری‌های سیاه‌پوستان از سفیدپوستان جدا باشد.

سریال اچ‌بی‌او براساس مستند Unforgivable Blackness: The Rise and Fall of Jack Johnson محصول PBS در سال ۲۰۰۵ تولید می‌شود که کن برنز تهیه‌کننده و کارگردان آن بود. همچنین برای تهیه‌ی داستان سریال از کتابی به همین نام هم کمک گرفته می‌شود که اثری است از جفری وارد و مستند PBS هم برپایه‌ی آن تهیه شده بود.

این اولین همکاری ماهرشالا علی با اچ‌بی‌او نیست و او را پیش از این در آثار دیگری از این شبکه مثل فصل سوم سریال کارآگاه حقیقی (True Detective) هم دیده بودیم که به خاطر آن نامزد دریافت جایزه‌ی امی هم شده بود. جالب اینکه این سریال اولین حضور علی در نقش جک جانسون نخواهد بود و این بازیگر ۴۶ ساله در سال ۲۰۰۰، یعنی قبل از حضور در سینما و تلویزیون به ایفای نقش جانسون در نمایشی با عنوان The Great White Hope پرداخته و بعد از آن هم از تمایل خود برای ایفای نقش دوباره‌ی این بوکسور روی پرده‌ی سینما گفته بود.

ماهرشالا علی در نقش جک جانسون

ماهرشالا علی در The Great White Hope

نکته‌ی جالب دراین‌میان به تصمیم اچ‌بی‌او از سال‌ها قبل برای تولید چنین سریالی برمی‌گردد؛ به‌شکلی که اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ اخباری در این زمینه منتشر شد و صحبت‌هایی از همکاری کن برنز و تام هنکس (به‌عنوان تهیه‌کننده) برای تولید مینی‌سریالی براساس داستان زندگی جک جانسون به گوش رسید، ولی سال‌ها خبری از آن نبود تا امروز که قرار است تولید آن آغاز شود.

دامینیک موریسو درعین‌حال که نویسنده‌ی سریال خواهد بود، تهیه‌کننده‌ی اجرایی آن هم محسوب می‌شود و ماهرشالا علی هم ازطریق شرکت خود یعنی Know Wonder در تهیه‌ی آن نقش خواهد داشت. تام هنکس و گری گاتزمن هم به همراه شرکت تولیدی خود یعنی Playtone از دیگر تهیه‌کنندگان این مجموعه هستند و کن برنز هم درکنار شرکت خود Florentine Films در تولید آن سهیم خواهد بود.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده