نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

آیا اعضای تیم اونجرز در کمیک Empyre: Avengers برای دشمنان می‌جنگند؟

تیم اونجرز در کراس‌اور جدید مارول، به همراه چند دوست قدیمی با یک سری بیگانه مبارزه می‌کنند تا آن‌ها را از بین ببرند؛ اما آیا در اصل برای دشمنان مبارزه می‌کنند؟

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۰ سری کتاب کمیک Empyre: Avengers را برای شما فاش کند.

.

.

.

از آنجایی که اعضای تیم انتقام جویان، قدرتمندترین قهرمانان زمین محسوب می‌شوند، تقریبا همیشه نیرویی هستند که برای اهداف خوب استفاده می‌شوند. بااین‌حال، ماجرا در این خط داستانی فرق می‌کند. ممکن است اعضای این تیم فریب خورده باشند تا در جنگی که به راه افتاده، در جبهه Cotati مبارزه کنند. Cotati یک نژاد بیگانه محسوب می‌شود که ممکن است شرورهای رویداد کراس اوری Empyre باشند. این نژاد بیگانه اولین‌بار در قسمت ۱۳۳ سری کتاب کمیک Avengers معرفی شدند. Cotati در ابتدا به‌عنوان یک نژاد صلح‌طلب معرفی شدند که شبیه به گیاهان بودند و قدرت‌های تله پاتیکی داشتند. این نژاد هم درست همانند مردم نژاد کری در سرزمین هالا زندگی می‌کردند.

در همان دوران بودن که اسکرال‌ها به ملاقات آن‌ها رفتند و تبدیل به یکی از مولفه‌های بسیار مهم در جنگ کری و اسکرال شدند که در نتیجه آن برخورد رخ داد؛ البته این جنگ یکی از تلفات آن ملاقات هم محسوب می‌شد. اعضای تیم انتقام جویان زمانی‌که تماس اضطراری کوتاتی را که در ماه واقع شده بود، دریافت کردند، خیلی زود تصمیم گرفتند که به آن‌ها کمک کنند؛ بیشتر هم به خاطر این بود که در گذشته خود، ارتباط خیلی زیادی با این نژاد نداشتند. مانتیس که یک انتقام‌جوی سابق محسوب می‌شود، به همراه یک دو رگه‌ی کوتاتی/Swordsman سرپرستی Celestial Messiah را که به همین نژاد تعلق داشت، برعهده گرفتند؛ کسی که با ثور هم ارتباط دوستی برقرار کرده بود.

مخالفت آیرون من با کاپیتان مارول در کمیک Empyre: Avengers

از طرف دیگر هم آیرون من بلافاصله بعد از اینکه به ماه رسید، چیزی شبیه به یک اتفاق خاص مذهبی را تجربه کرد. کاپیتان مارول خیلی زود متوجه شد که اعضای تیمش، نرمی و مهربانی زیادی نسبت به این نژاد نشان می‌دهند؛ آن هم باتوجه‌به مسائلی که درباره نژاد کری و اسکرال وجود داشت. حتی اعتراض هم کرد اما با برخورد و مخالفت آیرون من روبه‌رو شد. آیرون من بلافاصله اعضای تیم را دور هم جمع کرد و توضیح داد که نژاد کوتاتی کسی را نیاز دارند که در نبرد پیش‌رو، از آن‌ها دفاع کند؛ آن هم حالا که نیروهای کری و اسکرال با یکدیگر متحد شدند و خطر زیادی وجود دارد. اگرچه کاپیتان مارول اعتراض کرده بود، اما بلافاصله اعتراض او توسط رفتار شدید آیرون من خاموش شد؛ در حقیقت این کار آیرون من باعث شد تا حرف کاپیتان دیگر هیچ اهمیتی نداشته باشد.

همان‌طور که در در خط داستانی این مجموعه نشان داده شد، نژاد کری و اسکرال در حال کار کردن با یکدیگر هستند و سعی دارند که صلح و آشتی را به میان نژاد خودشان بیاورند. در همین حین، جسد یک کری پیدا شده بود؛ کسی که برای متحد اسکرال خود پیغام رمز‌نگاری شده‌ای را باقی گذاشته بود: «از درختان دوری کنید». یک گروه کوچک از قهرمانان که شامل کاپیتان مارول و آقای شگفت‌انگیز از تیم چهار شگفت‌انگیز بود، به سراغ اسکرال رفتند تا با آن‌ها برخورد کنند؛ زیرا هنوز تصور می‌کردند که کری و اسکرال دشمن یکدیگر محسوب می‌شوند. زمانی‌که این اسکرال در حال فاش کردن حقیقت برای قهرمانان بود، توسط یک درخت بسیار عجیب که از درون بدنش بیرون آمده بود، کشته شد.

ثور - کاپیتان آمریکا - بلک پنتر - گوست رایدر در کمیک Empyre: Avengers

از آنجایی که کاپیتان مارول یکی از قهرمانانی بود که مرگ اسکرال را تماشا کرد، تعجبی نداشت که تنها یک صدا برای اعتراض باشد؛ او در مقابل تصور خودکار اعضای تیم انتقام جویان درباره اینکه کوتاتی‌ها مردم خوبی هستند، مدام اعتراض داشت. در چنین شرایطی، اینطور انتظار می‌رود که اعضای تیم انتقام جویان حرف کسی را باور کنند که چهره و ظاهر دوست قدیمی‌شان را دارد و درکنار آن‌ها ایستاده تا مبارزه را ادامه دهد. از آنجایی که کوتاتی سابقه مستند زیادی در رابطه با توانایی تله پاتی و کارهای این چنینی دارند، این احتمال داده می‌شود که آن‌ها یک نوع کنترل ذهنی روی حداقل برخی از اعضای اونجرز داشته باشند.

همچنین این تئوری می‌تواند توضیح دهد که چرا آیرون من زمانی‌که روی سیاره ماه قدم گذاشت تا با کوتاتی ملاقات کند، یک تجربه مذهبی و حسی این چنینی را تجربه کرد. البته از همه این‌ها که بگذریم، هیچکدام از این موارد توضیح نمی‌دهند که چرا نیروهای کری/اسکرال در حال رفتن به سیاره زمین هستند و اینکه چرا اعضای تیم چهار شگفت‌انگیز در حال هدایت این واقعه هستند. صرف‌نظر از همه چیز، تصمیم اعضای گروه اونجرز برای ایستادن درکنار نژاد کوتاتی بی‌شک عواقب پایداری و طولانی مدتی را خواهد داشت؛ خصوصا که به نظر می‌رسد آن‌ها قرار است در آینده‌ای خیلی نزدیک، با دوستان بسیار قدیمی خود یعنی گروه چهار شگفت‌انگیز هم نبردی داشته باشند.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده