نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

گوشی‌های هوشمند Huawei P40؛ ساخت بدنه از جنس سرامیک و مبتنی بر فناوری نانو

یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای سری هواوی P40 به‌عنوان یک پرچم‌دار، تبدیل شدن به نمادی از نوآوری نزد کاربران و رسیدن به قله زیبایی‌شناسی در فناوری است.

درون‌مایه اصلی طراحی و ارایه سری P40 نشان‌دهنده میل هواوی برای خلق و ارائه محصولی با بهترین استاندارد ساخت و توانایی بالای عکاسی است.

سرامیک سنتی به‌عنوان یک ماده جذاب و منبع الهام برای هنرمندان شناخته می‌شود، اما هواوی به کمک مواد اولیه نوآورانه و پروسه‌های صنعتی مدرن، رویکرد جدیدی نسبت به این ماده داشته است. قسمت پشتی بدنه گوشی Huawei P40 pro+ از جنس همین سرامیک تولید شده که دوام و احساس خوشایند استفاده را به کاربر ارائه می‌دهد. این بدنه که امکان استفاده طولانی و در همه شرایط را مهیا می‌کند، در رنگ کلاسیک سفید و مشکی عرضه شده است.

این بدنه از نوعی پودر به نام Nano microcrystalline zirconium ساخته‌شده و بعد از گذراندن پروسه‌های ویژه تولید، می‌تواند جلوه‌ای سه‌بعدی به گوشی بدهد و در عین حال نازکی گوشی را نیز حفظ کند. این بدنه به مدت پنج روز در کوره پخته می‌شود و سپس وارد مرحله «پولیش» (Polish) می‌شود. محصول نهایی قابلیت شکست نور را دارد که دلیل اصلی ایجاد آن جلوه سه‌بعدی است. علاوه‌بر زیبایی، این ماده دوام بسیار بالایی نیز دارد و از لحاظ سختی می‌توان آن را با یاقوت مقایسه کرد.

پشت موبایل سفید پی ۴۰

سیر تحول سرامیک – سرامیک سنتی

خاک رس، فلدسپار، کوآرتز و دیگر کانی‌های طبیعی هستند که در ساخت سرامیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها در دمای ۱۳۵۰ درجه سلیسیوس تبدیل به سرامیک شده و هر کدام زیبایی ‌مخصوص خود را دارند. از این مواد در وسایل آشپزخانه، طراحی داخلی، ساخت کاشی، مصالح بهداشتی و... استفاده می‌شود.

سرامیک پیشرفته «میکرون» (micron)

ازطریق پالایش مصنوعی و فرآیندهای دیگر که به کمک کنترل دقیق دمای ساخت سرامیک در دمای ۱۵۰۰ درجه انجام می‌شود، سرامیک تولید شده از لحاظ خصوصیات، توانایی مقاومت دربرابر حرارت بالا، خوردگی و ساییدگی داشته و بسیار قدرتمند است. این ماده اولیه در هوانوردی، صنعت انرژی، ماشین‌سازی فلزات، حمل‌و‌نقل، وسایل خانه و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. از لحاظ اندازه میکروسکوپی این ماده در رده میکرون قرار دارد.

سرامیک مبتنی بر فناوری نانو

با معرفی رده نانو از مواد اولیه microcrystalline zirconium powder فصلی جدید در ساخت سرامیک آغاز شده و رسیدن به ابعاد نانو برای هر زره تشکیل‌دهنده سرامیک باعث ایجاد توان، دوام و انعطاف بسیار زیاد در این ماده شده است. حتی از این ماده با عنوان سرامیک استیل (کنایه از مقاومت بسیار بالای آن) یاد می‌شود. این سرامیک نسبت به نوع سنتی خصوصیات بسیار بهتری را ارائه می‌دهد.

مزایای سرامیک نانو

میزان مقاومت و دوام این ماده آن چنان زیاد است که آن را با سنگهای قیمتی و سخت مقایسه می‌کنند. واحد اندازه‌گیری مقاومت در کانی‌ها Mohs است. سرامیک نانو با رسیدن به سختی 8.5 Mohs به درجه سختی یاقوت نزدیک می‌شود. این درجه سختی بسیار بالاتر از درجه سختی موادی است که روزانه همه ما با آن‌ها رو‌به‌رو می‌‌شویم. سرامیک نانو همچنین ضد خش بوده و مقاومت بالایی نیز دربرابر شکستن دارد.

ماده اولیهسرامیک نانوشیشهآلیاژ آلومینیوماستیل ضدخشیاقوت
امتیاز آزمون سختی Vickers۱۳۰۰۵۸۳۲۰۰۸۰۰۲۰۰۰
درجه سختی Mohs۸.۵۶۲.۵۵.۵۹

علاوه‌بر آن، این ماده قدرت انعطاف بالایی نیز دارد. واحد اندازه‌گیری قدرت انعطاف MPa و واحد اندازه‌گیری کشسانی GPa است. سرامیک نانو به ترتیب 1280MPa انعطاف و ۲۱۰ کشسانی دارد که برای مثال در مقایسه با شیشه بسیار بهتر است. همچنین سرامیک نانو بسیار نازک بوده که فضای بیشتری برای تجهیزات داخل گوشی مهیا می‌کند. از لحاظ وزن هم سرامیک نانو از شیشه سبک‌تر است.

در پایان باید اشاره کرد که سرامیک نانو یک ماده نوآورانه و آینده نگرانه است که فناوری سال‌های آتی را هم‌اکنون در اختیار ما قرار داده است. این ماده بالاترین استاندارد ساخت بدنه گوشی را ارائه می‌دهد و بعید نیست در آینده به‌صورت گسترده‌تر در ساخت گوشی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. سیاست مثبت هواوی در سرمایه‌گذاری و پشتیبانی گسترده از بخش تحقیق و توسعه خود باعث شناخت و به‌کارگیری فناوری‌های به روز بسیاری از جمله همین سرامیک نانو بوده است.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده