نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

جزئیات بخش تک ‌نفره بازی Dirt 5 منتشر شد

یکی از اولین ریسینگ‌های نسل بعد با حضور تروی بیکر و نولان نورث بخش تک‌نفره‌ی مفصلی خواهد داشت.

یک ماه قبل بود که بازی Dirt 5 توسط شرکت کدمسترز (Codemasters) معرفی شد و مدتی بعد هم اخباری منتشر شد مبنی بر صداپیشگی تروی بیکر و نولان نورث در این بازی ریسینگ. به‌تازگی اطلاعات بیشتری از بخش تک‌نفره‌ی بازی (Career Mode) منتشر شده که حکایت از گستردگی این بخش و حضور شخصیت‌های مختلف در آن دارد.

بخش تک‌نفره‌ی Dirt 5 داستان خود را درکنار دو شخصیت پیش می‌برد. یکی از آن‌ها الکس جانیچک ملقب به AJ است که بیکر (صداپیشه‌ی جول در بازی The Last of Us) به‌جای او صحبت می‌کند. این شخصیت در دنیای بازی راننده‌ای بسیار محبوب است که حکم یک ستاره را نزد علاقمندان مسابقات اتومبیل‌رانی دارد و در جریان بازی هم با راهنمایی‌های خود به بازیکن کمک خواهد کرد و به‌نوعی نقش معلم او را دارد. شخصیت دیگر هم برونو دورند نام دارد که راننده‌ای است بسیار حرفه‌ای و به‌شدت اهل رقابت که در گذشته قهرمانی‌های زیادی به‌دست آورده و نورث (صداپیشه‌ی نیتن دریک در مجموعه‌ی Uncharted) صداگذار او خواهد بود؛ شخصیتی که در طول داستان چالش‌هایی با AJ خواهد داشت.

داستان بازی و روابط بین شما و این دو نفر ازطریق پادکست‌هایی روایت می‌شود که جیمز پامفری و نولان سایکز آن‌ها را اجرا می‌کنند و هربار میزبان افراد مختلفی هستند، از AJ و دورند تا جیمی چادویک (دختر جوانی که در ۲۲ سالگی به مقام‌های مختلفی در مسابقات اتومبیل‌رانی رسیده) و SLAPTrain (یکی از معروف‌ترین گیمرها و افراد حاضر در بازی‌های سبک ریسینگ).

بخش تک‌نفره‌ی بازی شامل پنج فصل مختلف می‌شود و هر فصل هم مسیرهای متنوعی را پیش روی بازیکن قرار می‌دهد و انتخاب مسیر موردنظر برعهده‌ی او خواهد بود. اگر هم کسی بخواهد تمام مسابقات را در تک‌تک بخش‌ها انجام دهد، ۱۳۰ مسابقه انتظار او را می‌کشند که در ۹ گروه مختلف دسته‌بندی شده‌اند.

منوهای بازی Dirt 5

با تمام کردن هر مسابقه، آیتمی به‌نام تمبر (Stamp) در اختیار شما قرار می‌گیرد که تعداد آن بستگی به مقامی دارد که کسب کرده‌اید. این تمبرها هم برای باز کردن بخش نهایی هر فصل به کار می‌روند و باید به تعداد خاصی از آن‌ها دسترسی داشته باشید تا آن فصل را به پایان برسانید. همچنین در صورتی که بعضی چالش‌های خاص را پشت‌سر بگذارید، مسابقات مخصوصی برای شما باز می‌شوند که در آن‌ها به رقابتی تک‌به‌تک با حریفان قدرتمند خود می‌روید.

مثل بازی‌های قبلی کدمسترز، در اینجا هم اسپانسرها نقش پررنگی دارند و در مجموع ۲۰ برند واقعی در نقش اسپانسرهای بازی حضور خواهند داشت که شامل مواردی مثل مانستر انرژی، اسپارکو، میشلن، فتلیس و خود کدمسترز می‌شوند. هر اسپانسر هم ویژگی‌ها و امتیازهای مخصوص خود را دارد، از جمله طرح‌ها و استیکرهای منحصربفرد و درصدهای خاصی که بعد از پیروزی در مسابقات به جایزه‌ی شما اضافه می‌شوند.

همین‌طور هر اسپانسر یک امتیاز مخصوص اعتبار به همراه دارد که در صورت انجام کارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت خاصی در طول بازی می‌توانید این امتیاز را افزایش دهید. قابلیت تعویض اسپانسرها در طول بازی هم وجود خواهد داشت. هرچند اگر آن‌ها را سریع تعویض کنید، به امتیازها و درصد پولی که کسب می‌کنید آسیب خواهید زد و بهتر است مدت بیشتری را با هر اسپانسر همراه باشید تا به درصدهای بالاتری برسید.

بخش Career بازی ویژگی جالبی هم دارد که باعث می‌شود خیلی هم تک‌نفره نباشد؛ ویژگی‌ای که به شما اجازه می‌دهد تا چهار نفر از دوستان خود را وارد مسابقات کنید تا به‌جای سایر رانندگانی قرار بگیرند که با هوش مصنوعی بازی می‌کنند و به این ترتیب هیجان بیشتری را تجربه کنید. در این حالت حتی اگر یکی از دوستان شما هم برنده‌ی مسابقه شود، قهرمانی در آن مسابقه در پروفایل شما به نام خودتان ثبت خواهد شد و مثلاً اگر شما در مسابقه سوم شوید و دوست خود را در رتبه‌ی اول ببینید، همین رتبه‌ی اول برای پروفایل شما درنظر گرفته می‌شود، می‌توانید تمام جوایز آن مسابقه را هم کسب کنید و درعین‌حال دوست شما هم برای پروفایل خود پول و تجربه به‌دست می‌آورد.

بازی Dirt 5

بازی Dirt 5 در ماه اکتبر ۲۰۲۰ (مهر-آبان ۱۳۹۹) برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و کامپیوتر منتشر خواهد شد و نسخه‌ی استیدیا آن هم اوایل سال ۲۰۲۱ از راه می‌رسد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده