نویسنده: حسین صدری
// دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

اطلاعات بسیاری درباره‌ی بازی نقش آفرینی هری پاتر با نام Hogwarts: A Dark Legacy لو رفت

یکی از کاربران ردیت که به‌گفته‌ی خودش یکی از اعضای بخش بازاریابی وارنر است، جزئیات بسیار زیادی را درباره‌ی بازی هری پاتر نقش آفرینی منتشر کرده و خبر داده این بازی Hogwarts: A Dark Legacy نام دارد.

ممکن است ویدیویی را که مدت‌ها پیش در سراسر اینترنت فاش شده بود و احتمالا به یکی از بازی‌های درحال ساخت درباره‌ی جهان کتاب‌های هری پاتر تعلق داشت، به‌خاطر داشته باشید؛ ویدیویی که به‌سرعت توسط شرکت برادران وارنر (Warner Bros) از سراسر اینترنت برداشته شد اما آن‌ها نتوانستند از انتشار این خبر جلوگیری کنند و درنهایت همه متوجه شدند که یک بازی نقش‌آفرینی براساس دنیای کتاب‌های هری پاتر در حال توسعه است. مدتی بعد یکی از منابع اعلام کرد بازی هری پاتری که در حال توسعه است، Harry Potter Magic Awakened نام دارد و توسط استودیو راک استدی (Rocksteady) توسعه داده نمی‌شود. درحالی‌که انتظار می‌رفت این بازی اوایل امسال رونمایی شود، چنین اتفاقی نیفتاد و با کنسل شدن رویداد E3 2020 این شایعه نیز پخش شد که شرکت برادران وارنر قرار بود با سه بازی بزرگ به رویداد E3 بیاید که یکی از آن‌ها همین بازی نقش‌آفرینی هری پاتر بود.

این بازی همچنان نیز در وضعیت نامعلومی است و مشخص نیست چه زمانی قرار است اطلاعات رسمی‌ای درباره‌ی آن منتشر شود. به‌تازگی یکی از کاربران ردیت، با ادعای اینکه یکی از کارمندان بخش بازاریابی شرکت وارنر است، اطلاعات فاش شده‌ی بسیاری را درباره‌ی این بازی به اشتراک گذاشته. اما هنوز مشخص نیست که ادعاهای این شخص قابل اعتماد باشند. طبق گفته‌های او این بازی حتی قرار نیست عبارت «هری پاتر» را در نامش داشته باشد و نام رسمی آن Hogwarts: A Dark Legacy است. اطلاعاتی که او در ردیت منتشر کرده، به شرح زیر هستند:

من در بخش بازاریابی برادران وارنر کار می‌کنم. نقشه‌ی آن‌ها این است که این بازی را امسال، درکنار دیگر بازی‌ها معرفی کنند. چیزهایی که می‌گویم، همه‌ی چیزی است که درباره‌ی این بازی می‌دانم. بازی قرار نیست «هری پاتر» خطاب شود. به‌جای آن، نام بازی جدید Hogwarts: A Dark Legacy خواهد بود.

  • شما می‌توانید کارکترهای خود را در این بازی شخصی‌سازی کنید. این شخصی‌سازی قرار نیست آنقدرها هم با جزئیات و دقیق باشد اما مدل‌هایی که برای شخصیت‌ها ساخته شده، بسیار زیبا به‌نظر می‌رسند. شما همچنین می‌توانید جنسیت شخصیت خود را انتخاب کنید. شما در نقش یک دانش‌آموز سال پنجم هاگوارتز ظاهر می‌شوید که از یک مدرسه‌ی جادوگری دیگر به هاگوارتز منتقل شده است. من دلیل این اتفاق را نمی‌دانم اما می‌دانم که این مسئله بعدا به یکی از مهم‌ترین بخش‌های داستان بازی تبدیل خواهد شد. شما بازی را ادامه می‌دهید تا اینکه به فارغ‌التحصیلی برسید. این امکان نیز برای شما فراهم است که انتخاب کنید شخصیت‌تان ماگل (انسان‌های معمولی در دنیای هری پاتر که خون جادویی در رگ‌هایشان جریان ندارد) یا دورگه یا پیور بلاد باشد (در دنیای هری پاتر به کسی می‌گویند که در شجره‌نامه‌ی خانوادگی‌اش هیچ ماگل یا انسان معمولی‌ای وجود نداشته باشد). انتخاب نژاد شخصیت‌تان باعث می‌شود بعدها دیالوگ‌ها و کوئست‌های متفاوتی دربرابر شما قرار بگیرد.

ساخت شخصیت ها در بازی هری پاتر نقش آفرینی

  • باتوجه‌به تصمیماتی که می‌گیرید، بازی مشخص می‌کند که شما قرار است در کدام گروه هاگوارتز قرار بگیرید.
  • هر چهار گروه دنیای کتاب‌های هری پاتر در بازی وجود دارند و بسته به اینکه شما جزو کدام‌یک از آن‌ها باشید، کوئست‌هایتان با دیگران فرق می‌کند. البته جزو هر گروهی که باشید، باز هم نمی‌توانید با شخصیت‌های منفی اصلی بازی همراه شوید. البته این هم به این معنی نیست که شما همواره قرار است در طول بازی تصمیمات خوب بگیرید. طبق آنچه به ما گفته شده، در بازی لحظات زیادی وجود دارد که انتخاب‌هایی که شما می‌کنید، به مرگ یا زندگی یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های بازی ختم می‌شود.
  • بازی قرار است بعد از اتفاقات سری فیلم‌های هری پاتر رخ دهد؛ بعد از اینکه فرزندان او از هاگوارتز فارغ‌التحصیل شدند. آنچه به ما گفته شده این است که آنتاگونیست اصلی بازی در سطح وُلدِمورت نیست اما شخصیت نیرومند و خطرناکی است که در گذشته یکی از مرگ‌خواران بوده است. در این بازی قرار است آنتاگونیست‌های پرتعدادی را ببینیم که ممکن است حتی فرصت را برای عرضه‌ی دنباله‌های متعدد هم فراهم کنند. شخصیت شما همچنین یک نام خانوادگی ثابت دارد که همه شما را با آن صدا می‌زنند.
  • بسیاری از شخصیت‌هایی که در کتاب‌ها با آن‌ها برخورد داشتیم، قرار است در این بازی هم حاضر باشند. البته آن‌ها (سازندگان) در این‌باره محافظه‌کاری می‌کنند و اطلاعات چندان زیادی را در دسترس ما قرار نداده‌اند. البته می‌توانید انتظار داشته باشید که خود هری پاتر را در برخی از بخش‌های بازی ملاقات کنید.

بازی هری پاتر Hogwarts: A Dark Legacy

  • درخت مهارت‌ها در این بازی به‌خوبی طراحی شده. در بازی پنج شاخه مهارت مختلف وجود دارد که با تمرکز روی هر یک از آن‌ها می‌توانید شخصیت خود را قوی‌تر کنید. در این بازی همچنین Perkهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید پس از کسب کردن مقدار مشخصی امتیاز تجربه یا XP آن‌ها را دریافت کنید. یکی از توانایی‌هایی که برای ما به نمایش در آمد این بود که شخصیت شما می‌تواند برای لحظاتی در میان مبارزه، زمان را آهسته کند. یکی دیگر از توانایی‌ها به شما اجازه می‌دهد حیوانات و هیولاها را برای مدت‌زمان مشخصی تحت کنترل خود در آورید. همچنین امتیازات خوب و بد هم در بازی وجود دارند که کسب کردنشان به نتایج مختلفی منتهی می‌شود. اگر شخصیت شما بیشتر به سمت شر متمایل شود، می‌توانید برخی از جادوهای بسیار قدرتمند را فرا بگیرید. البته متاسفانه نمی‌شود هیچ‌یک از جادوهای ممنوعه را در این بازی فرا گرفت. همچنین در بازی تکالیف کلاسی هم وجود دارند که شامل پازل‌های سختی می‌شوند که انجام دادن هر یک، امتیازات خاصی را برای شخصیت شما به همراه خواهد آورد.
  • داستان و مبارزات بازی روند آهسته‌ای دارند اما طبق آنچه به ما گفته شده، ممکن است در بازی اتفاقات حیرت‌انگیزی هم رخ دهد و بازیکنان لحظات دیوانه‌واری را شاهد باشند. مبارزات روان هستند اما برای پیروزی به زمان‌بندی و تاکتیک نیاز خواهید داشت و نمی‌توانید با پشت سر هم فشار دادن دکمه‌ها، پیروز شوید. شما در طول بازی با جادوگران مختلف و موجودات مختلف خواهید جنگید و حتی یک سیستم برای دوئل کردن با رقیبان هم درون این بازی وجود خواهد داشت. اگر در مواقعی که در مأموریت خاصی نیستید، بمیرید، کارکتر شما از سیوهایی که قبلا ذخیره کرده‌اید بازیابی نمی‌شود بلکه به درمانگاه منتقل می‌شود و برخی اثرات منفی هم برای مدتی محدود روی او باقی می‌مانند.

بازی نقش آفرینی هری پاتر

  • نسخه‌ای باز تعریف شده از نمسیس سیستم که در بازی‌های Shadow of Mordor و Shadow of War شاهد آن بودیم، قرار است در این بازی هم وجود داشته باشد؛ البته قرار نیست سیستم جدید در زمینه‌ی کمیت و تعداد رقیب‌ها همانند آن بازی‌ها قدرتمند باشد. اما به‌جای آن، همان رقیبان کم‌تعدادی که توسط آن تولید می‌شوند، با جزئیات بسیار زیادی پرداخته شده‌اند. این سیستم رقیبان مختلفی برای شخصیت شما درست می‌کند و رقیب اصلی قرار است به‌صورت رندوم توسط این سیستم ساخته و انتخاب شود. این رقیب، در هر دور از بازی می‌تواند شخص متفاوتی باشد اما درهرصورت نقش او را یک صداپیشه ایفا می‌کند. براساس تصمیماتی که شما در طول بازی می‌گیرید، می‌توانید رقیب خود را بکشید، شکست دهید یا اینکه به یکی از متحدان خود تبدیل کنید.
  • گشت‌و‌گذار نقش بسیار مهمی در این بازی دارد و محیط‌های متعددی برای گشتن وجود دارند. چهار محوطه‌ی اصلی در بازی وجود دارد که تعداد بسیار زیادی ان‌پی‌سی در آن‌ها حضور دارند. شما می‌توانید در این محیط‌ها با چیزهای بسیاری تعامل کنید، رازهای بسیاری کشف کنید و کوئست‌های متعددی پیدا کنید. هاگوارتز، هاگزمید و وزارت‌خانه‌ی سحر و جادو از مکان‌هایی هستند که من از وجودشان در بازی خبر دارم. البته مطمئن نیستم که محیط چهارم دقیقا کجا است. بیشتر اتفاقات بازی قرار است در هاگوارتز جریان داشته باشد؛ البته شما مأموریت‌هایی خواهید داشت که در مکان‌های غافلگیرکننده‌ای اتفاق می‌افتند.

بازی نقش آفرینی هاگوارتز

  • در بازی لحظات بسیار تاریکی وجود خواهد داشت و آنچه در آن اتفاق می‌افتد چندان مناسب کودکان نیست. به همین خاطر است که درجه‌ی سنی بازی احتمالا مناسب کودکان تشخیص داده نمی‌شود. بازی بیشتر برای طرفداران قدیمی کتاب‌های هری پاتر ساخته شده که کتاب‌ها را در دوران کودکی‌شان خوانده‌اند و حالا بزرگ‌تر شده‌اند. می‌توانیم بابت اتفاقات تاریک و خشونت‌باری که در بازی رخ می‌دهند، درجه‌ی سنی T یا M را برای آن انتظار داشته باشیم.
  • بازی کویدیچ در این بازی وجود دارد و با جزئیات بسیار زیادی طراحی شده است. شما می‌توانید هر سال آن را بازی کنید. امتیازات هر یک از گروه‌های هاگوارتز در بازی ثبت و نگه‌داری می‌شوند. همچنین در این بازی قرار است شاهد یک بازی کارتی هم باشیم که طبق آنچه به ما گفته شده، به اندازه‌ی گوئنت (Gwent) پرجزئیات خواهد بود.
  • شما قرار است برخی مواقع در طول داستان بازی در نقش شخصیت دیگری هم بازی کنید. به باور من این شخصیت همان آنتاگونیست اصلی بازی است اما چندان هم از این بابت مطمئن نیستم. این فرصت فقط در طول چند مأموریت کوتاه فراهم می‌شود و به‌گفته‌ی سازندگان لحظات بسیار جالبی را فراهم و در انتها بازیکن را غافلگیر می‌کند.

هیولاهای بازی نقش آفرینی هری پاتر

  • برخی مأموریت‌های بازی از مراحل بازجویی و تحقیقات بازی L.A. Noire الهام گرفته شده‌اند. البته تعداد این مأموریت‌ها زیاد نیست و من هم از تعدادشان اطلاعات دقیقی ندارم.
  • در این بازی گزینه‌هایی هم برای برقراری روابط عاشقانه وجود دارد. شخصیت شما حتی می‌تواند با شخصیت دیگری ازدواج کند و شخص مقابل در پایان بازی به‌عنوان همسر شما شناخته می‌شود. همراهانی هم در بازی وجود دارند که شما را در مأموریت‌ها همراهی می‌کنند و این امکان وجود دارد که به آن‌ها دستورها مختلفی بدهید.

می‌توانید انتظار داشته باشید پیش از ماه اوت (مرداد یا شهریور)، تریلری از این بازی منتشر شود و سپس گیم‌پلی آن هم به نمایش در بیاید. بازی قرار است در بازه‌ی تقریبی ژوئیه‌ی ۲۰۲۱ (تیر یا مرداد ۱۴۰۰) راهی بازار شود. اگر سوالی در رابطه با این بازی دارید، می‌توانید آن‌ها را بپرسید و من هم سعی می‌کنم تا آن‌جا که می‌دانم پاسخ‌تان را بدهم.

صد البته باید این جزئیات منتشر شده را صرفا به‌عنوان شایعه در نظر گرفت. اما در صورتی که آن‌ها صحیح باشند، این بازی احتمالا به‌شدت مورد استقبال طرفداران داستان‌های هری پاتر قرار می‌گیرد. در کامنت‌هایی که در ردیت منتشر شده، عده‌ی زیادی از این شخص درخواست کرده‌اند که اثبات کند که برای بخش بازاریابی وارنر کار می‌کند تا سندی برای واقعی بودن ادعاهای او باشد. او در پاسخ گفته که نمی‌داند باید چه مدرکی ارائه کند که هم کار کردنش در بخش بازاریابی وارنر اثبات شود و هم اشاره‌ای به هویت او نداشته باشد تا بعدا مشکلات کاری گریبان‌گیرش نشوند. برخی از کاربران نیز به‌گفته‌های او در بخش دوره‌ی زمانی اتفاقات بازی اشاره کرده‌اند و با این استدلال که تریلری که از بازی لو رفت، گویی به بازه‌ی زمانی دیگری اشاره داشت، صحت گفته‌های این شخص را زیر سؤال برده‌اند. درهرصورت مسئله‌ای که مهم است، این است که بالاخره یک بازی جدید و بزرگ درباره‌ی جهان هری پاتر در حال تولید است و باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اطلاعات دیگری درباره‌ی آن منتشر می‌شوند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی این بازی نقش‌آفرینی هاگوارتز محور چیست؟ آیا برای تجربه‌ی آن هیجان‌زده هستید؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده