نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۱

نشان تجاری بازی جدید Gran Turismo در آرژانتین ثبت شد

ثبت نشان تجاری جدید مجموعه Gran Turismo و لوگوی استودیوی پولی فونی دیجیتال در آرژانتین در تاریخی که قرار بود رویداد ویژه پلی‌استیشن 5 برگزار شود، شایعات احتمال معرفی بازی جدید این مجموعه را قوت بخشیده است.

درحالی که حالا دیگر سه سال از انتشار بازی Gran Turismo Sport می‌گذرد، آخرین قسمت اصلی از مجموعه Gran Turismo به هفت سال قبل برمی‌گردد. بنابراین روزبه‌روز به حجم تقاضای طرفداران برای عرضه جدیدترین قسمت از مجموعه شبیه‌ساز مسابقات اتوموبیلرانی پولی فونی دیجیتال (Polyphony Digital) افزوده می‌شود. از طرفی با نزدیک شدن زمان عرضه کنسول‌های پلی ‌استیشن 5، بسیاری از طرفداران گمانه‌زنی‌هایی را مبنی بر احتمال انتشار Gran Turismo 7 به همراه کنسول جدید سونی را مطرح می‌کنند.

در شرایطی که هنوز مدارک موثقی مبنی بر این تصمیم سونی دیده نشده، ثبت نشان تجاری جدید این مجموعه در آرژانتین، مجدداً شایعات را قوت بخشیده است. این قضیه که توسط یکی از کاربران Reddit کشف شده، مدارک ثبت علامت تجاری جدید توسعه‌دهندگان این مجموعه را با نام ساده‌ی «Gran Turismo» نشان می‌دهد. جا دارد به این نکته اشاره کنیم که اگر بازی جدید GT یکی از قسمت‌های اصلی این مجموعه باشد، اشاره به شماره آن در نشان تجاری ضرورت نخواهد داشت.

ضمن اینکه لوگوی بازی‌های Gran Turismo و استودیوی Polyphony Digital نیز درکنار این نماد تجاری ثبت شده است. جالب اینجا است که همه این موارد در روز چهارم ژوئن به ثبت رسیده است؛ یعنی روزی که قرار بود رویداد ویژه بازی‌های پلی‌استیشن 5 برگزار شود. سونی با اشاره به اعتراضاتی که در ایالات مختلف امریکا جریان داشت، اقدام به تعویق زمان برگزاری این رویداد آنلاین کرد.

تصویر اتومبیل بازی gran turismo

 البته باید به این مسئله نیز توجه داشت که ثبت نماد تجاری، لزوماً به معنای نزدیک بودن زمان رونمایی از یک بازی نخواهد بود. لذا نمی‌توان این دو موضوع را مستقیماً به هم ارتباط داد؛ اما این قضیه به‌طور قطع می‌تواند احتمال رونمایی زودهنگام از بازی جدید Gran Turismo را قوت ببخشد. به‌ویژه با درنظرگرفتن زمان زیادی که از تاریخ انتشار بازی قبلی GT از مجموعه اصلی آن می‌گذرد. علاوه‌بر این، مسلماً سونی هم علاقه دارد تا Gran Turismo جدید را به‌عنوان یکی از اولین بازی‌های PS5 عرضه کند. بااین‌حال، تمامی این فرضیات برپایه پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌ها بوده و برای اظهارنظر قطعی، باید منتظر انتشار اخبار رسمی باشیم.

اخیراً یک شرکت سازنده‌ی صندلی‌های ریسینگ نیز خیلی زود تصویر مربوط‌به لوگوی Gran Turismo 7 را از صفحه اینستاگرام خود حذف کرده بود. این شرکت در حساب اینستاگرام خود سؤال «در سال ۲۰۲۰ بیشتر منتظر کدام بازی ریسینگ هستید؟» را از فالورهای خود پرسیده بود که درکنار آن، تصویری از یک اتومبیل به‌همراه چهار لوگو دیده می‌شد. سه عدد از لوگوها به بازی‌های F1 2020، Automobilista 2 و Dirt 5 مربوط می‌شوند، یعنی آثاری که همگی پیش از این به‌طور رسمی معرفی شده‌اند و یکی از آن‌ها وارد بازار شده و دو بازی دیگر هم در آینده از راه خواهند رسید. ولی دراین‌میان لوگویی هم از گرن توریسمو 7 به‌چشم می‌خورد که خیلی زود نظر علاقمندان را به‌خود جلب کرد و باعث مطرح شدن شایعاتی پیرامون جدیدترین اثر استودیو پولی فونی دیجیتال (Polyphony Digital) شد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده